Zyx Graphics Postad 30 september 2008 Postad 30 september 2008 Jag skulle nog kolla på en RED kamera plus lite tillbehör 0 Citera
Zootsuit Postad 1 oktober 2008 Postad 1 oktober 2008 Man får ingen RED för 80 000 kronor. Spelfilm för bio eller tv? 0 Citera
Martin Öberg Postad 1 oktober 2008 Postad 1 oktober 2008 Canon xh-a1 med en 35mm brevis adapter. http://www.brevis.com 0 Citera
Kimster Postad 1 oktober 2008 Postad 1 oktober 2008 En skitdetalj kanske, men Panasonic gör inga "HDV"-kameror utan de kör på eget format (DVCPRO HD), eller det nyare AVCHD/AVCIntra Som sagt, nörddetaljer kanske, men det kan vara bra att känna till, framförallt när det är dags att redigera. 0 Citera
hampusforev Postad 1 oktober 2008 Postad 1 oktober 2008 En behändig 16mm-kamera som typ Eclair NPR, välbehållen second hand. Då har man drygt 60 000 kr. över till film, framkallning osv. Mycket mer värt än en EX1:a. Vilket antagligen skulle vara mitt val ifall någon tvingade mig till ett digitalt format. 0 Citera
Johankan Postad 2 oktober 2008 Postad 2 oktober 2008 Jag funderar på Sonys HDR-Z1. Den ligger på halva den budgeten du anger. Den verkar dock ha det mesta jag vill ha av min nästa kamera (eftersom jag fortfarande leker film.. :-) Red kommer med någon minivariant framöver och känslorna svallar på nätet kring det här. Personligen så tror jag det är besvärligt att köpa om man tittar på hela workflow, support service, leveranstider, hårdvaru och mjukvarustöd, drivrutiner och allt annat som brukar spela in förutom att den så klart verkar ge en grym upplösning och bild. Det dröjer nog innan jag hamnar i situationen att den skulle kunna innebära make or break för min del. ;-) Johan 0 Citera
StenR Postad 2 oktober 2008 Postad 2 oktober 2008 Jag funderar på Sonys HDR-Z1. Den ligger på halva den budgeten du anger. Den verkar dock ha det mesta jag vill ha av min nästa kamera (eftersom jag fortfarande leker film.. :-) Använde Sony Z1 lite i somras, har lite svårt för Sonys reglage på kameran men den har jättebra bildkvalitet och inbyggda färdiga lägen för filmlik bild, men det inbyggda progressiva läget är inte mycket att hurra för (halverar upplösningen till skillnad från 25F hos Canon). 0 Citera
Johankan Postad 4 oktober 2008 Postad 4 oktober 2008 Typiskt. Det är alltid något som strular. Tack för informationen StenR! Johan 0 Citera
Zapper Postad 5 oktober 2008 Postad 5 oktober 2008 En hvx200 med en letus extreme. Har själv denna kombination, levererar fantastiska bilder. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.