Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här kommer ett en första manusversion av en kortfilmsstory jag har arbetat med under en helg då jag var sjuk.

Om filmen:

Filmen skulle man kunna kalla en "musikal" då det spelas flera låtar av huvudpersonen. I manuset framgår var dessa kommer att finnas, men själva låtarna är inte skrivna än.

Filmen handlar om Mathew som lever för musiken, bor ensam och har problem med alkoholen. Han söker konstant nya jobb, men blir gång på gång avvisad pågrund av hans bristande erfarenhet och utbildning. Men en dag kommer allting att förändras för honom - Vera kommer in i hans liv.

Personernas namn är inte alls huggna i sten utan tvärtom tillfälliga.

Kom gärna med förslag på namn och med kritik! (kom ihåg att det är första vers.).

Vardagsblues.pdf

• 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postad

Tackar!

Jo, det är sant. Jag är ingen manusskrivare i grunden direkt, så jag får en vision av hur filmen ska vara och skriver sedan ner allting för att komma ihåg. Jag ska börja skriva som en normal människa skulle ha gjort, så att man sedan kan fokusera på historien och inte på onödiga detaljer.

Postad

Jag tycker det är intressant. Det är bara att jobba vidare...

..men sen känns som musiken blir väldigt viktig och att det är den som i slutändan bestämmer om filmen blir bra eller inte, men jag tror på idén.

• 2 veckor senare...
Postad

så sant..

jag håller på att diskutera och jobba fram det med min farbror som är musiker och har studio. Som det ser ut kommer han att skriva låtarna.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...