Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Försökte installera Adobe Creative Suite, men det gick inte.

1. Jag går in på mappen på DVD skivan och klickar på ”autoplay”. Då kommer det en ruta där det står ”Det går inte att komma åt den angivna enheten, sökvägen, eller filen. Du har kanske inte har rätt behörighet för att komma åt objektet.”

2. Eftersom första försöket inte alls fungerar så går jag in på CS3 mappen (fortfarande i samma DVD skiva som förta steget) och försöker att installera CS3. Men där kommer det ännu ett problem. Det står att min skärupplösning måste vara inställd på minst 1280x1024, medan min skärm har 1440x990.

Någon som vet hur man löser det, eller är det kört just med skärmupplösningen. Konstigt att man måste rent av byta skärm för att Adobe ska fungera.

Neo

Postad

Nog för att installationsprogrammet har sina brister i CS3 men det där har jag inte vart med om. Har haft säkert 3-4 olika upplösningar när jag installerat på olika datorer.

Är din installations-skiva frisk? Grafikdrivrutinerna som de ska?

Postad
Men där kommer det ännu ett problem. Det står att min skärupplösning måste vara inställd på minst 1280x1024, medan min skärm har 1440x990.

Vad är det för grafikkort och skärm? Jag har aldrig hört talas om en skärm med upplösningen 1440x990 och gissar på att det är där felet ligger, eftersom 990 är mindre än 1024. Prova att byta upplösning så att du kommer lika med eller högre än 1280x1024, både horizontellt och vertikalt.

Postad
Nog för att installationsprogrammet har sina brister i CS3...

Förstår inte vad du pratar om, brister... vad skulle det vara? :OO

Angående problemet: Är du inloggad som administratör?

/Max

Postad

Japp, saken är den att det egentliga personen som har problem med det är min bror. Men, eftersom jag själv är så mycket mer aktiv i videovärlden så föreslog jag för honom att jag skulle lägga ut ett inlägg om detta.

Nu har jag pratat med honom om upplösningen och sagt att kanske går att ändra, men det vet han inte riktigt om han kan. Han tror nämligen att det inte går att komma upp till den upplösning som Adobe kräver, nämligen 1280x1024.

Och ja, han är inloggad som administratör.

Ska bifoga ett felmeddelande också där man kan se hur Adobe klagar över skärmupplösningen

Picture 3.jpg

Postad

Jag tror det fungerar ändå - som du ser är "Nästa" nere till höger fortfarande aktiv. Så det ska fungera ändå. (Om man sedan kommer ihåg att ändra från japanska till engelska... )

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...