pgw70 Postad 9 september 2008 Postad 9 september 2008 plus en VGA-LCD skärm 640x480 Kommer det en sådan kamera eftersom HV30 dumpats i pris? För det finns ju ingen kamera som slår HV30 alls.. 7700 kr för en HV30 som tidigare kostat 10500 för bara nån månad sedan. Inders? spy ner oss med tips nu! 0 Citera
Team_fagott Postad 9 september 2008 Postad 9 september 2008 plus en VGA-LCD skärm 640x480 Kommer det en sådan kamera eftersom HV30 dumpats i pris? För det finns ju ingen kamera som slår HV30 alls.. 7700 kr för en HV30 som tidigare kostat 10500 för bara nån månad sedan. Inders? spy ner oss med tips nu! Insiderspy säger att du borde använda pricerunner.se och prisjakt.se har kostat mellan 7 och 8 sedan den kom ut. 0 Citera
pgw70 Postad 9 september 2008 Författare Postad 9 september 2008 Insiderspy säger att du borde använda pricerunner.se och prisjakt.se har kostat mellan 7 och 8 sedan den kom ut. konstigt.. jag som alltid kollar på prisjakt.nu förövrigt. konstigt att bl.a. cyberphoto sänkt priset. härligt nick btw... innovativt :) 0 Citera
Team_fagott Postad 10 september 2008 Postad 10 september 2008 konstigt.. jag som alltid kollar på prisjakt.nu förövrigt. konstigt att bl.a. cyberphoto sänkt priset. härligt nick btw... innovativt :) På tiden. Cyberphoto är galet dyra. Av någon konstig anledning florerar det rykten om att dom skulle vara billiga. Bra service och sortiment har dom dock. Trots prissänkning ligger dom fortafarnde på 19 : e plats i pris på hv30 enligt prisjakt.se (då räknar jag bara med dom svenska sidorna, billigast i eu är 7105: - ) 0 Citera
Johankan Postad 11 september 2008 Postad 11 september 2008 I prisklassen upp till 30 000 kr kommer det nog aldrig någon kamera som har den specen som du har i rubriken. Om det mot förmodan dyker upp någon som kan användas av filmare så försvinner den snabbt från marknaden eftersom det nog ses som prisdumpning. Att HV20/30 fortfarande finns verkar vara för att de fortfarande är tillräckligt handikappade för att verkligen tilltala semiproffsen, och knappt prosumers heller egentligen. Tillverkarna tänker inte ge bort proffsfunktioner till konsumentpris. Aldrig. Johan 0 Citera
StenR Postad 11 september 2008 Postad 11 september 2008 Red Scarlet är väl den som kommer närmast för $3000 nästa år... 0 Citera
klas persson Postad 14 september 2008 Postad 14 september 2008 D90 verkar ha otroligt läskiga cmosproblem. 0 Citera
Norbert Postad 14 september 2008 Postad 14 september 2008 Slutaren verkade lika läskig på HV20 när jag köpte den. Jag var riktigt förbannad ett tag för jag trodde att det var nåt fel. Efter att ha filmat med den ett tag har jag lyckligtvis upptäckt att den inte är ett problem för det jag filmar. Statiska bilder och på sin höjd långsamma panoreringar eller åkningar fungerar fint. Filmar man handhållen, hetsig action får man kanske leta efter en annan kamera om man stör sig på den rullande slutaren. 0 Citera
pgw70 Postad 14 september 2008 Författare Postad 14 september 2008 Slutaren verkade lika läskig på HV20 när jag köpte den. Jag var riktigt förbannad ett tag för jag trodde att det var nåt fel. Efter att ha filmat med den ett tag har jag lyckligtvis upptäckt att den inte är ett problem för det jag filmar. Statiska bilder och på sin höjd långsamma panoreringar eller åkningar fungerar fint. Filmar man handhållen, hetsig action får man kanske leta efter en annan kamera om man stör sig på den rullande slutaren. Okey, nu har jag köpt en HV30. Det jag kommer att använda den är till statiska bilder, nyhetsbilder bl.a. Om den kommer fungera såsom jag tänkt mig är en annan sak. jag kommer inte köra synkar (intervjuer) med den men OM jag vill finns det väl låssas XLR-kit att köpa till? Stativ: nåt bra i mellanklassen.. en manfrotto till att börja med. När man jobbat upp pengar kanske man sneglar på HDV-kameror i PD170 klassen. Förvisso när jag får kameran så kommer jag att prova den, är jag inte nöjd med det jag ser åker den tillbaka till firman. 0 Citera
pgw70 Postad 14 september 2008 Författare Postad 14 september 2008 På tiden. Cyberphoto är galet dyra. Av någon konstig anledning florerar det rykten om att dom skulle vara billiga. Bra service och sortiment har dom dock. Trots prissänkning ligger dom fortafarnde på 19 : e plats i pris på hv30 enligt prisjakt.se (då räknar jag bara med dom svenska sidorna, billigast i eu är 7105: - ) TBH.se snabb service, snabba som satan i gatan att svara på mail. beställde den i torsdags, får den imorgon (måndag 15/9) Cyberphoto...dit går man för att kika på bilder, inget annat. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.