Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det fina med nästa generation (blu-ray) är ju att spelarna spelar det gamla formatet också. Till skilnad från VHS vs. DVD. Vilket rimligen borde förlänga DVD formatets liv en del. Å andra sidan, ladda ner direkt till tv:n kommer nog slå ordentligt, helt oslagbart enkelt på tex PS3:an (visserligen kortfilmer och trailers i uläget, men ni hajar) hoppas jag.. Fast som andra uttryckt det. Det är något visst att gå ner till hemmakväll-butiken, inhandla lite gott och en fin dvd-box..

Postad

DVD kommer att vara störst ett tag till. Men snart så börjar du se BR ta över mer och mer. Vilket bara är bra om du tycker det är löjligt med bra kvalitet. DVDskivor lär bli billigare.

Själv har jag slutat köpa upp mig på dvder, utan att ha köpt någon blueray än. Sitter precis i limbo mellan två världar. Kan inte med att köpa dvdskivor längre men har ingen bluerayspelare.

Så länge hyr/köper jag all min nya film på min appleTV(iTunes), vilket fungerar helt jävla klockrent. Filmerna streamas och jag kan börja kika efter typ tio sekunder eller liknande. Även hdmaterial.

Postad

Den här tråden är deprimerande, jag vill ju kunna se mina filmer ett låångt tag till... har massor med VHS-filmer jag inte kan se för min snåla familj vill inte köpa en VHS-spelare, väldigt tråkigt :(

Postad
Tror näst-näst-nästa generation blir VHS. Blue-Ray och DVD är bara en nymodighet, hip, like hiphop ;)

/nils

"I do not know with what weapons World War III will be fought with, but World War IV will be fought with sticks and stones."

A. Einstein

;)

Postad
"I do not know with what weapons World War III will be fought with, but World War IV will be fought with sticks and stones."

A. Einstein

;)

slangbella, vad nu detta heter på USenglish. Blir ett perfekt World War IV, alla kan vara/måste vara med. LIKA FÖR ALLA, ALLA FÖR EN, men bäst för mej. Jag kommer bara se på ;)

Postad

Nu testsäljer de ju några filmer på USB sticks. Tror knappast DVD kommer vara länge- Kasst i mitt tycke. Alldeles för känsligt. Man behöver något som tål tid och tål att skickas hit och dit. Läste att flera tv tillverkare börjat visa upp testversioner av TV apparater med USB uttag- Tror framtiden ligger åt det hållet.

Postad
slangbella, vad nu detta heter på USenglish. Blir ett perfekt World War IV, alla kan vara/måste vara med. LIKA FÖR ALLA, ALLA FÖR EN, men bäst för mej. Jag kommer bara se på ;)

1. slagbella= slingshot :p

2. hoppas på att dvd:n kommer leva, och som du säger, att de uppliver de stora, klumpiga kasetterna vi alla tycker så mycket om (innerst inne måste ni hålla med, även om ni säger att formatet är kasst, det är vad de flesta på forumet växt upp med!)

Postad
Det är något visst att gå ner till hemmakväll-butiken, inhandla lite gott och en fin dvd-box..

Så sant, så sant, men tyvärr är det allt mer sällan i min familj nu när vi har SF-anytime och allt vad det heter

Postad

Tacka vet ja de granatkastare som användes som kamera, så att 8mm-kameran försvann, VHS-maskiner kunde ju filma bröllop med ljud. Ja, sa de flesta. Prästerna var ilskna på dessa maskiner. 8mm-filmer skulle ju redigeras i klister-apparat. VHS-kasetterna var ju bara att spela upp i televisionsapparaten med ljud och allt. Färdig film. Allt var toppen på den tiden......hm...men förrödande jävla dåligt ;)

/nils

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...