ContraKarlsson Postad 22 augusti 2008 Postad 22 augusti 2008 En psykologisk "skräck"film, som handlar om en deprimerad killes möte med en Bebis utan ben, ganska underlig. Ett sidoprojekt som vi gjorde när vi redan var klara med vår stora produktion under år 2, tyckte slutresultatet blev grymt! Filmad endast i Munkebäcksgymnasiets lokaler. Screenshots: http://img171.imageshack.us/img171/9897/ben1bm2.jpg http://img123.imageshack.us/img123/2820/ben2oc1.jpg http://img123.imageshack.us/img123/7612/ben3wj3.jpg Filmen: OBS!! Tryck på "Watch in high quality", annars är kvalitén halvröten 0 Citera
Mega99 Postad 22 augusti 2008 Postad 22 augusti 2008 Tycker stopmotiondelen är onödigt simpel. Att växla mellan totalt stopmotionläge och running liksom, istället för att filma den separat och sedan maska in tillsammans med den rullande videon. Sen glömde ni att kontrollera de reflekterande punkterna i stopmotionscenerna, som tydligt växlar ljus. Ljudet var inte trevligt att lyssna på, det lät väldigt eco-handycam aktigt och skådisen lät inte såvärst trovärdig i sina repliker. Färgerna var äckliga och i motsats till att förmedla en känsla (Annat än *aj mina ögon*) så störde det iallafall min inlevelse. När man får kritik av mig så är det nästan viktigt att man bara tar åt sig 50%. För jag har en tendens att vara rak på sak om det jag reagerar på, så även om jag inte gillade skådespelet tillexempel, så tyckte jag nödvändigtvist inte att det var kasst. Du hade iallafall en idé som du genomförde, det är ju bra. 0 Citera
Zyx Graphics Postad 22 augusti 2008 Postad 22 augusti 2008 Heheheheh Mega99 du börjar bli blödig. 0 Citera
Mega99 Postad 22 augusti 2008 Postad 22 augusti 2008 Heheheheh Mega99 du börjar bli blödig. Jag vet, det är hemskt. 0 Citera
ContraKarlsson Postad 23 augusti 2008 Författare Postad 23 augusti 2008 Tycker stopmotiondelen är onödigt simpel. Att växla mellan totalt stopmotionläge och running liksom, istället för att filma den separat och sedan maska in tillsammans med den rullande videon. Sen glömde ni att kontrollera de reflekterande punkterna i stopmotionscenerna, som tydligt växlar ljus. Ljudet var inte trevligt att lyssna på, det lät väldigt eco-handycam aktigt och skådisen lät inte såvärst trovärdig i sina repliker. Färgerna var äckliga och i motsats till att förmedla en känsla (Annat än *aj mina ögon*) så störde det iallafall min inlevelse. När man får kritik av mig så är det nästan viktigt att man bara tar åt sig 50%. För jag har en tendens att vara rak på sak om det jag reagerar på, så även om jag inte gillade skådespelet tillexempel, så tyckte jag nödvändigtvist inte att det var kasst. Du hade iallafall en idé som du genomförde, det är ju bra. Så du gillade den inte alls? inga kvalitéter som fann alls tilltalande? Vill bara säga det att allt det du kritiserade är gjort med mening. Skådespelaren ska inte agera bra, stopmotion-delen skall vara ful, allt för at bidra till en sån skum känsla som möjligt. Men tack för att du tog dig tid att reflektera och kritisera. Färgerna är det jag är mest nöjd med ;) Ha det bra! 0 Citera
Mega99 Postad 23 augusti 2008 Postad 23 augusti 2008 Så du gillade den inte alls? inga kvalitéter som fann alls tilltalande? Vill bara säga det att allt det du kritiserade är gjort med mening. Skådespelaren ska inte agera bra, stopmotion-delen skall vara ful, allt för at bidra till en sån skum känsla som möjligt. Men tack för att du tog dig tid att reflektera och kritisera. Färgerna är det jag är mest nöjd med ;) Ha det bra! Jodå, jag gillade filmen, det var bara en del saker jag tyckte kunde ha gjorts bättre. 0 Citera
diilman Postad 23 augusti 2008 Postad 23 augusti 2008 Nä, jag gillade inte heller stopmotinen tyvärr :( 0 Citera
ContraKarlsson Postad 24 augusti 2008 Författare Postad 24 augusti 2008 Nä, jag gillade inte heller stopmotinen tyvärr :( Okej, men bortse från den? 0 Citera
Piccolo Postad 25 augusti 2008 Postad 25 augusti 2008 Jävlar vilken bra film! Underbart störd, starkt skådespel och psykadeliskt slut med The Buckethead som imponerade stort i sin rolltolkning. 5/5 0 Citera
ODDNAME Postad 25 augusti 2008 Postad 25 augusti 2008 Jävlar vilken bra film! Underbart störd, starkt skådespel och psykadeliskt slut med The Buckethead som imponerade stort i sin rolltolkning. 5/5 Du är inte alls partisk? ;) 0 Citera
ContraKarlsson Postad 25 augusti 2008 Författare Postad 25 augusti 2008 Jävlar vilken bra film! Underbart störd, starkt skådespel och psykadeliskt slut med The Buckethead som imponerade stort i sin rolltolkning. 5/5 Tack så mycket Piccolo! Kul att äntligen få något positivt från någon 0 Citera
Mega99 Postad 26 augusti 2008 Postad 26 augusti 2008 Tack så mycket Piccolo! Kul att äntligen få något positivt från någon Jag tycker synd om dig som tog hans kommentar seriöst. Han har ju tydligen ingen koll alls på det här. Du måste ju förstå att du fått dina positiva kommentarer också. Jag ser ju i filmen att du vet vad du håller på med. Du har en idé, planerar och genomför den- Och du får ursäkta mig, men jag har som vana att anta att folk vet deras styrkor, därför fokuserar jag mer på att kritisera det jag tycker skulle kunnat göras bättre. 0 Citera
ContraKarlsson Postad 26 augusti 2008 Författare Postad 26 augusti 2008 Jag tycker synd om dig som tog hans kommentar seriöst. Han har ju tydligen ingen koll alls på det här. Du måste ju förstå att du fått dina positiva kommentarer också. Jag ser ju i filmen att du vet vad du håller på med. Du har en idé, planerar och genomför den- Och du får ursäkta mig, men jag har som vana att anta att folk vet deras styrkor, därför fokuserar jag mer på att kritisera det jag tycker skulle kunnat göras bättre. Jag tycker synd om dig som är så jävla dum i huvudet, det är väl helt uppenbart att Piccolo är min kompis som har gått in och skrivit? Ha ett bra liv 0 Citera
Mega99 Postad 26 augusti 2008 Postad 26 augusti 2008 Jag tycker synd om dig som är så jävla dum i huvudet, det är väl helt uppenbart att Piccolo är min kompis som har gått in och skrivit? Ha ett bra liv Så mycket för vuxen konversation. Jag sänker mig inte till den nivån nej. 0 Citera
ContraKarlsson Postad 26 augusti 2008 Författare Postad 26 augusti 2008 Så mycket för vuxen konversation. Jag sänker mig inte till den nivån nej. Du sänkte dig till "den nivån" långt innan mig, när du försökte förolämpa någon på en "vuxen" nivå genom att använda ett korrekt språk. Men sitt du där och var vuxen och korrekt om du vill. 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 26 augusti 2008 Postad 26 augusti 2008 Kanske ska återgå till topic? ;) Jag vet inte vad jag ska säga, gillade dödskallen på slutet när han skrek, men annars var det inte så bra (tycker jag) :) Stopmotion var hemsk. 0 Citera
Piccolo Postad 27 augusti 2008 Postad 27 augusti 2008 Jag tycker synd om dig som tog hans kommentar seriöst. Han har ju tydligen ingen koll alls på det här. Okej. Jag har ingen kolls alls på det här, I hear ya mah brotha! Sluta uppvisa en sådan dryg och överlägsen attityd, snälla. Om jag ska skriva en kommentar som bättre passar herr'n: Finish It är en på många sätt genial kortfilm. Den tar enkla medel, såsom konstiga färger och lustigt ljud, och gör det till något mer. Stopmotion-delen är charmig och hela storyn känns precis så skruvad som jag vill ha den. Jag skrattar flera gånger, samtidigt som man faktiskt blir lite smårädd. Det ni väljer att kritisera är just stopmotiondelen. Det man där ska ha i åtanke är att skaparna aldrig tidigare använt något sådant, och prövade här mest på skoj. Jag måste säga att jag finner resultatet riktigt coolt, faktiskt. Idén med den störda dockan är också jäkligt underhållande och psykadelisk. Mot slutet blir det också sjukt snyggt och konstigt. När The Buckethead dyker upp så vet man inte riktigt vad man ska tro. Döskallen är kronan på verket. Jag håller fast vid min övertygelse om att det här är skitbra. 5/5 /Max, filmrecensent@ Moviespot.se 0 Citera
Mega99 Postad 27 augusti 2008 Postad 27 augusti 2008 Ja du Piccolo, när du skriver ordentligt vad det är som du finner så jättebra så kan jag faktiskt hålla med dig, men att bara skriva att det var en jävligt bra film förvirrar oss som haft synpunkter på vissa saker (Så det är så mycket bättre om man skriver vad man gillar och inte, och sedan kanske sammanfattar med ett Jävligt Bra). Och Karlsson, du kanske tog mitt Synd på fel sätt ;) Jag menade inte alls att vara nerlåtande mot Dig, jag syftade mer på "Aj nu tror han filmen är så jävla bra", fast det självklart är helt subjektivt (my bad). Ber iallafall ursäkt för mina otydliga och slarviga svar. Det man där ska ha i åtanke är att skaparna aldrig tidigare använt något sådant, och prövade här mest på skoj Var fick du det ifrån? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.