Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

2 scener ur en action/skräckfilm vi håller på att göra. Ha överseende med musiken som bara är temporär :P Men kom gärna med synpunkter på ljud, ljus & klippning, ja allt! =)

Tid: ca 2 minuter

Postad

Jo det är nice faktiskt.

Eh när han blir "Demon Face" Jag tycker att det är för fort klippt där, själva facet hinner inte bli vanlig igen innan det klipps. Helt plötsligt så är han inte "Demon Face". Första tanken var att han bara inbilla sig att han såg det där i spegeln, men eftersom att det är typ män i vita rockar så antar jag att det är en karantängrej av nåt slag ;)

Postad
Jo det är nice faktiskt.

Eh när han blir "Demon Face" Jag tycker att det är för fort klippt där, själva facet hinner inte bli vanlig igen innan det klipps. Helt plötsligt så är han inte "Demon Face". Första tanken var att han bara inbilla sig att han såg det där i spegeln, men eftersom att det är typ män i vita rockar så antar jag att det är en karantängrej av nåt slag ;)

Jag fick intrycket av att demonen i spegeln var en reflektering av hans infekterade inre, innan själva viruset tagit över (Som en inre kamp eller liknande).

Något extra speciellt skulle vara om detta demonfacet skulle sträckt sig lite mer frammåt som om det försökte bita honom eller liknande, och han sedan tittar närmare på spegeln och ser att det formats en mindre spricka i glaset.

Såg skitsnyggt ut iaf, keep up da good work.

Postad

Såg bra ut, gillade sparken^^, dock så MÅSTE du fixa mynningsflammorm, ser knepigt ut.

Demon face, var snyggt, jobba på lite längre klipp där.

Ser fram emot den färdiga filmen.

Postad

Fotot har fin kvalitet. Skulle ha klippt mycket snabbare klipp, tex, klipp direkt till nagon som gar in i Whiskeyflaskan. Det tar lite for lang tid innan man ser monsteransiktet (som e grymt), efterat, hall kvar en aning langre pa hans ansikte, det ger utrymme for mer reflektion. Att klippa till kranen tar bort kanslan av skrack. Faden till svart ar pa tog for lang. Anvand close ups pa labbkillarna/tjejerna for att skapa lite mer drama. Vidvinkeln kan uppfattas som en aning "trakig". Innan dorren oppnas och labbkillarna gar in, klipp tillbaka till en CU pa monsterkillen. Hela actionsekvensen gar for sakta. Sparkarna ar, med brist pa andra ord lite "ostiga", men med ratt klippning gar det att fixa. I det hela tatt, battre an mycket annat man sett har pa forumet.

Postad

Tack för alla kommentarer! Undrar lite vad ni tycker om ljussättningen? Första gången vi försökt oss på detta. Vi använde oss av 1-2 st 500w halogenlampor.

Vilka av sparkarna var cheezy och på vilket sätt? Vilka av delarna i actionsekvensen gick för sakta? Inte hela actionbiten va? :P Jag som tyckte att den nästan gick för fort när jag klippte den :O iof så försöker jag efterlikna den gamla sortens actionfilmer med Van Damme och Stallone (tex Hard Target), och nästan föraktar all "ny" action såsom Ultraviolett osv. Kan det vara det?

Postad

Jag tyckte koreografin för fighterna sög ordentligt, det var som att se på en ungdomsteater eller nåt gammalt fightingspel.

Ljudeffekterna var inte alls bra och vinklarna var ganska ihoptryckta.

Männen i skyddsdräkt såg inte alls ut att kämpa emot, det såg mer ut som "Japp, det är precis så du ska göra.. japp, och så skjuter du mig där ja... jättebra".

Musiken var inte den bästa heller.

Sen undrar man ju lite varför han vaknar upp med en pistol i handen och börjar skjuta folk bara sådär, men det är ju bara två scener från filmen ;)

Ljuset såg lite sådär ut, bilden var ganska kladdig och dreamlike, som för övrigt passar bra i webbserier osv där man inte behöver titta i mer än 10 minuter-En kvart.

Postad

bra :) några anmärkningar bara: deamon facet skulle beskriva hur hans mörka inre var om jag uppfattat det rätt, det hade vatt "bättre" (säger inte att det ska vara så, smaksak) om spegelbilden gjort ett annat rörelsemönster än personen som tittar i den. Sen har vi fighten som någon annan sa så var den osti. måste nog hålla med delvis, sparkarna och slagen var inte så jätte bra lite för långsamma känndes uppgjort ut, men annars var det väldigt bra :).

• 1 år senare...
Postad
Vad hände med projektet?

Det lades på is, på grund av stora hål i manuset med mera. För tillfället lägger vi all energi på "HUNGER" :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...