Gå till innehåll

Inspiration till renovering.


Danell

Recommended Posts

Tja.

 

Ska flytta till ny lägenhet om några veckor nu och jag ska renovera om hela stället. Nya färger, tapeter, lister m.m. Funderar bara på om någon vet någon bra sida att bli inspirerad av. Behöver se bilder av snyggt inrädda rum o så. Ni fattar. Finns det någon som har några idéer?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det här är min och min frus tankar när det gäller vår inredning:

 

Lugna färger på väggarna (sandgul, ljusgrå).

Få saker på väggarna, få blommor i fönstren. Enkelt och rent. En yta där man kan ställa/hänga något måste inte fyllas.

De saker vi dock har omkring oss är saker vi verkligen gillar. Allt är motiverat - av oss själva, inte inredningstidningar.

 

Världen är fylld av tusentals intryck. Vi låter hemmet vara ett avbrott från detta.

 

We like it.

Länk till kommentar
Share on other sites

I Vardagsrummet funderar jag på lite bioinspirerat, så kanske en röd vägg? Annars rätt mycket stilrent i svart/vitt. Hallen är helt klart svårast, hur gör man en smal hall snygg?

 

Här är några förslag jag gillar till vardagsrum och kök:

Länk till kommentar
Share on other sites

42 rok? Vart ska jag få plats med mina 63 biografer och 24 rum för DVD-filmer?

 

Näe men seriöst... ingen som har någon sida man bara kan bläddra igenom snygga inredningar och snygga färgval på tapter m.m., liknanse de bilderna jag postade. Behöver inspiration! Vill inte heller ha till stor 150kvm rum, utan det är till en normal, rätt liten lya.

Länk till kommentar
Share on other sites

Skall man inreda hemma och vill också vara modern går man till tidningsaffären och kollar bland "tanttidningarna" och försöker hitta just inredningstidningar. Man köper några olika, och tittar även mycket noga bland annonserna. Man hittar ofta webadresser bland annonserna.

 

Det som är kul med inredningstidningar är de ofta använder loppisfynd och annat som inte bara är köpt i affär.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...