Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har ett projekt som jag sparade i en disk (vi kallar den Disk A) som jag var tvungen att tömma och formatera om, så jag förde över hela disken med all material till en annan extern disk (Disk B). Nu har jag kommit på att jag borde gjort en consolidering eller en Transcode, men det är lite försent. Jag undrar nu om det kommer att vara OK när jag för över materialet tillbaka till den ursprungliga disken (DISK A) eftersom just nu går det inte att relinka till den nya disken (B) eftersom all media har källan "Drive A" så när jag flyttar allt tillbaka borde den känna igen det...eller??......

Tack!

Postad

Kanske fungerar...

Jag hade ett liknande problem för något år sedan. Jag kommer inte riktigt ihåg exakt hur jag gjorde då (fick själv hjälp) men det man skulle göra var att ta bort en databasfil (exakt var är jag osäker på just nu) som Avid använder för att lokalisera material. Tar man bort den måste Avid skapa en ny och då söker den igenom hela disken efter material och "linkar" om allt.

Om du inte får något bättre svar så kan detta vara något att prova eller söka vidare på.

Kom ihåg att säkerhetskopiera alla filer du väljer att radera.

Postad

Det är alltså ett helt projekt och inte bara media? om du flyttat media kan du lätt peka på ny sökväg.

Vad säger den då du öppnar projektet på sin nya plats?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...