hanssonnr1 Postad 20 juli 2008 Postad 20 juli 2008 Jag och ett gäng vänner har börjat på en serie som vi kallar för Självmord.nu. Vi har än så länge spelat in 2 avsnitt och fler ska vi spela in. Avsnitt 2 kommer att vara färdigredigerat inom några veckor. Här är avsnitt 1 än så länge. Hoppas nån finner det underhållande =) 0 Citera
Martin Öberg Postad 20 juli 2008 Postad 20 juli 2008 Jag och ett gäng vänner har börjat på en serie som vi kallar för Självmord.nu. Vi har än så länge spelat in 2 avsnitt och fler ska vi spela in. Avsnitt 2 kommer att vara färdigredigerat inom några veckor. Här är avsnitt 1 än så länge. Hoppas nån finner det underhållande =) Ja tyckte det va askul, en rolig idé att göra självmord komiskt faktiskt... Bara avsnitt 2 håller samma anda som ettan :D 0 Citera
Zyx Graphics Postad 20 juli 2008 Postad 20 juli 2008 Håller med Martin. Ni borde göra det lite mer seriöst (tekniskt sätt) och pitcha det till nån kanal. Nån skulle säkert nappa. Jag tyckte det va skitkul att kolla på 0 Citera
Vollan Postad 20 juli 2008 Postad 20 juli 2008 Haha kul som fan! Fick vibbar av ett ''riktigt'' Tv-program faktiskt men som föregående talare säger så borde ni göra det mer seriöst, hade det inte varit för att det var lite skakigt med kameran och att ljudet var lite sisådär så hade det varit kanooon! Vill se mer!!! Vad är det för kamera ni spelat in med? 0 Citera
hanssonnr1 Postad 21 juli 2008 Författare Postad 21 juli 2008 Haha kul som fan! Fick vibbar av ett ''riktigt'' Tv-program faktiskt men som föregående talare säger så borde ni göra det mer seriöst, hade det inte varit för att det var lite skakigt med kameran och att ljudet var lite sisådär så hade det varit kanooon! Vill se mer!!! Vad är det för kamera ni spelat in med? Det är inspelat med en rätt enkel Sony DSR-TRV950E. Från avsnitt 3 och framåt kommer vi köra med lite bättre kamera och förhoppningsvis bättre mikrofoner. 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 21 juli 2008 Postad 21 juli 2008 Nja vet inte om jag tyckte det var så bra, det är väl en sån där humor som man antingen verkligen gillar eller ogillar stenhårt :) Tycker det känns som ett riktigt program, med några missar att dialoger på vissa håll kändes lästa innantill. 0 Citera
Film Anton Postad 22 juli 2008 Postad 22 juli 2008 Så här gör man! Riiiiiiitsch! hehe klockren :) som ovanstående skribenter har poängterat så håller jag med om att visa dialoger var stela och att ljud och vissa bilder var lite under det accepterade, men tycker faktiskt också att du ska skicka in det som ett bidrag till en kanal, riktigt bra :) 0 Citera
kurre Postad 30 juli 2008 Postad 30 juli 2008 haha, klockren!! jag ger den 4.8/5 chokladdoppade lejonhanar 0 Citera
Vensan Postad 31 juli 2008 Postad 31 juli 2008 Väldigt kontroversiellt! Borat would approve. So do I. Den är intressant att se på, skulle definitivt bli bättre med en del bearbetning vad gäller ljud och eventuellt lite mer varierande bildutsnitt. Jag är lite nyfiken på hur ni tänkt att ta vidare konceptet? Man orkar bara med så många självmordsförsök innan det blir tråkigt. Hur många episoder planerar ni? 0 Citera
vilcans Postad 6 augusti 2008 Postad 6 augusti 2008 Jag hade förväntat mig något riktigt kasst (tonåringsskojfilm typ), så jag brydde mig inte om att titta först. Sen visade det sig att det var rätt välgjord. Tekniskt inte så bra alla gånger, och skådespeleriet är väldigt stelt ibland, men det är roligt, och det är ju huvudsaken. 0 Citera
Pace Postad 6 augusti 2008 Postad 6 augusti 2008 Haha, vad skoj, jag har spelat in några filmer med Victor Linnér som var en av skådespelarna i klippet. 0 Citera
hanssonnr1 Postad 7 augusti 2008 Författare Postad 7 augusti 2008 Vensan: Vi känner också att det kan bli bättre på många punkter. Som jag kanske glömde nämna tidigare så kan jag dra lite bakgrundsstory till projektet. Vi är ett gäng vänner som velat göra nånting kul bara. Så det är en 0-budjetgrej. Vi har använt oss av egna grejer samt vänner som velat vara med och spela för de tycker att det är roligt. Vi visste också att alla de inte hade så mycket tid så vi fick spela in 2 avsnitt på 1½ dag. Därav att kvaliten kan kännas lite sisådär ibland. Samt att grejen ska vara dokumentärt så kan vi inte vara för artistiska med utsnitt och bilder då det tar bort realitykänslan. Konceptet kommer mycket att tas vidare på karaktärer. I nästa avsnitt, som vi hoppas kommer bli klart i mitten av September, så introduceras 1 en ny karaktär som kommer att ändra på ganska mycket. Sen håller vi på att planera 2 avsnitt till. Tiden vi har för inspelning gör att vi begränsar oss till 2 avsnitt per gång. Och sen får vi se hur många avsnitt det blir. Pace: Victor är en riktigt rolig kille. Han kommer att vara mer i fokus i nästa avsnitt så vänta cirkus 1 månad så får du se mer Victor sen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.