Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kom på en idé till en kortfilm och slängde ihop ett synopsis, har ändrat första utkastet lite och lägger nu upp V2!

Skulle vara väldigt tacksam för kritik, idéer och kommentarer!

Har jag tid så tänkte jag försöka filma den under hösten!

Tack på förhand!

Edit: V3 ligger i inlägget nedanför.

Hundonauten V2.doc

Postad

Just nu är den lite smårolig och kan bli visuellt kul med hunden och allt.

Mitt största problem (fortfarande) är att jag känner lite..ok? Then what? Och? Lite som en seriestripp med Laban.

Nu är det bara en hund från yttre rymden som visar sig vara just en hund från yttre rymden. Twista, gör nånting.

Varför inte att han skjuter iväg hunden, man ser hur han flyger omkring ute i rymden med sina hundvänner, cut till Petter som står på ängen där han sköt upp hunden och tittar mot rymden. Han ler. Ha det så bra allihop kanske han säger. Sen ser vi hur hunden ligger söndersprängd bakom något träd.

Lars kommer dit för sent. Det kanske till och med är hans hund? (varför har han lämnat hunden hos sin psykiskt instabila vän?)

(Nu säger jag inte att du ska ändra den exakt såhär, bara hur JAG skulle gjort och HAR gjort, har en sån scen i Sam och Rai-serien jag skrev förut där Sam spränger sönder Blipp från yttre rymden. Men det kan ju alltid sätta igång något för dig ;))

Postad

Mitt största problem (fortfarande) är att jag känner lite..ok? Then what? Och? Lite som en seriestripp med Laban.

Herregud vad jag hatar Laban.^^

Fast jag känner likadant, det är lite för lite "punch" i punchlinen så att säga.

Samtidigt tror jag att probelemt kan ligga mycket i att jag måste få publiken emot Petter. Lyckas jag sudda ut alla tvivel på att det är nåt annat än en vanlig hund, och får publiken att heja på Lars, tror jag slutet kan räcka. Men hur förstärker jag det?

Jag tror mycket kan framgå i manuset också! Spec hur konstig Petter egentligen är.

Tror jag kanske skriver ett första manus och lägga upp. Funkar det fortfarande inte får jag twista mer!:)

Tack för kritiken och säg gärna tillom du kommer på nåt mer!

Och till alla andra - kommentera!!:)

Postad

En tredje variant:

FADE IN

Lars och Petter träffas över en fika. Lars frågar om Petter kan passa hans hund. Inga problem säger Petter.

Dagen efter, på telefon berättar Petter att hunden viftar på svansen i morsekod, måste vara en ET. Du är helt galen, säger Lars. Nehej, säger Petter, och som bevis ska jag skjuta upp honom i rymden i min hemmagjorda rymdraket. Lägger på telefonen innan Lars hinner protestera.

Lars tänker att Petter måste ha sniffat konstigt lim och hoppar på på cykeln för att förhindra det hela.

Klipp mellan Lars och Petter.

- Lars cyklar genom en folkhop, gamla tanter ramlar och skriker.

- Petter skruvar ihop två stolar. Fäster med tejp och tuggummi.

- Lars tar för mycket fart och KRASCHAR i marken i en kurva.

- Petter fäster tre nyårsraketer och 10 tomtebloss på sidorna av stolarna. En playstationkontroll överst. Nickar nöjt och bär ut hela anordningen.

Lars svänger in på Petters tomt, blöder från ansiktet, hål i kläderna. Ser Petter trycka in hunden i cockpit (mellan två stolsryggar).

PETTER

STOPP FÖR H*LV*TE!

Petter ser Lars. Skyndar sig sätta fyr på raketerna.

Lars kastar sig fram mot stolarna. Missar med en hårsmån.

Hela patrasket flyger upp i himlen.

Lars ligger i gräset, andas tungt, tittar förgäves upp i himmelen. Begraver ansiktet i händerna.

Ett surrande ljud hörs...

Sakta lyfter Lars ansiktet mot himmelen...

Och stirrar rakt in i ett UFO med vinkande hundar.

Lars tittar på Petter som LER STORT.

FADE OUT

:)

Postad

En tredje variant:

FADE IN

Lars och Petter träffas över en fika. Lars frågar om Petter kan passa hans hund. Inga problem säger Petter.

Dagen efter, på telefon berättar Petter att hunden viftar på svansen i morsekod, måste vara en ET. Du är helt galen, säger Lars. Nehej, säger Petter, och som bevis ska jag skjuta upp honom i rymden i min hemmagjorda rymdraket. Lägger på telefonen innan Lars hinner protestera.

Lars tänker att Petter måste ha sniffat konstigt lim och hoppar på på cykeln för att förhindra det hela.

Klipp mellan Lars och Petter.

- Lars cyklar genom en folkhop, gamla tanter ramlar och skriker.

- Petter skruvar ihop två stolar. Fäster med tejp och tuggummi.

- Lars tar för mycket fart och KRASCHAR i marken i en kurva.

- Petter fäster tre nyårsraketer och 10 tomtebloss på sidorna av stolarna. En playstationkontroll överst. Nickar nöjt och bär ut hela anordningen.

Lars svänger in på Petters tomt, blöder från ansiktet, hål i kläderna. Ser Petter trycka in hunden i cockpit (mellan två stolsryggar).

PETTER

STOPP FÖR H*LV*TE!

Petter ser Lars. Skyndar sig sätta fyr på raketerna.

Lars kastar sig fram mot stolarna. Missar med en hårsmån.

Hela patrasket flyger upp i himlen.

Lars ligger i gräset, andas tungt, tittar förgäves upp i himmelen. Begraver ansiktet i händerna.

Ett surrande ljud hörs...

Sakta lyfter Lars ansiktet mot himmelen...

Och stirrar rakt in i ett UFO med vinkande hundar.

Lars tittar på Petter som LER STORT.

FADE OUT

:)

Postad

MattiasA - Många bra idéer värda att betänka! Att hundens svansviftningar skulle fungera som morse, gillade jag verkligen! Kan hända att jag använder lite av dina förslag på diverse sätt!

Säg gärna till om du kommer på fler!:)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...