Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Här kommer ett försök att återge en adrenalinpumpande händelse från slutet av maj i år. Jag stötte på vildsvin för andra gången i mitt liv och det hela slutade med att jag fick lägga benen på ryggen utan att hinna slå av kameran. Jag hade världen/youtube i åtanke så fort jag nådde säkerheten vid bilen och försökte återge händelsen på engelsk, flämtande frustande och med blicken ständigt över axeln.

Det är alltid svårt att väva ihopmaterial som filmats utan tillstymmelse till manus, alternativa vinklar eller något sådant.

Njut av naturen!

Henning

Postad

Det var mycket intressant att se, men det hade varit lite roligare om det verkligen blev värsta jakten hehe :)

Du borde bli nån sån här naturfilms grejsemojs eller nåt, du får vanliga svenska djur att bli spännande :D

Postad

Mycket imponerande! spännande,dramatisk, fina sekvenser! dessutom en mycket behaglig röst. Det enda jag kan klaga på är att det är på yotube, skulle vara trevligt att få se i en annan upplösning. Fortsätt så här så har vi snart en svensk " Sir David!! "

Mvh Karl-David

http://www.wildlifevideopicture.se

Postad

Oh! Tack!

För mig är naturfilm väldigt kul och avkopplande. Att smyga runt med kameran "i hölstret" utan att veta vad som ska dyka upp får mig att glömma det mest av vardagen. Och man tränar verkligen sin förmåga att snabbt ställa fokus och rätt ljus i kameran.

Det är väl jaktinstinkterna som kickar igång. Och i det här fallet även "bli jagad instinkten"

Funderar på att skicka det hela till mitt i naturen, det var en barndomsdröm att komma med med någon snutt där.

/H

Postad
Oh! Tack!

För mig är naturfilm väldigt kul och avkopplande. Att smyga runt med kameran "i hölstret" utan att veta vad som ska dyka upp får mig att glömma det mest av vardagen. Och man tränar verkligen sin förmåga att snabbt ställa fokus och rätt ljus i kameran.

Det är väl jaktinstinkterna som kickar igång. Och i det här fallet även "bli jagad instinkten"

Funderar på att skicka det hela till mitt i naturen, det var en barndomsdröm att komma med med någon snutt där.

/H

Jag tycker definivt att du ska skicka in det här, det här är mycket roligare att se än det dom visar faktist :D

Postad
Oh! Tack!

/H

Gör det!! Så nästa gång jag ser på Mitt i naturen och din film dyker upp ska jag skryta med att vi är meddlemmar i samma forum för mina vänner :)

• 1 år senare...
Postad

Helloj.

Efter vändor av teknikkrångel fick jag tillslut in en fungerande kopia av mina vildsvinserfarenheter. Jämfört med youtubekopoian tog jag bara men råmaterialet av själva svinen, inte min egen taffliga engelska insats.

Och shit va glad jag blev att de tog med det :) Nerkortat och med den dramatiska slutsekvensen när jag springer bortklippt en ändå. 20 år efter att jag satt i soffan hos farmor och tänkte att jag ville ha med en film så fick jag det :) :)

Ha det gött!

Postad
Efter vändor av teknikkrångel fick jag tillslut in en fungerande kopia av mina vildsvinserfarenheter.

Grattis! :)

Jag såg avsnittet på SVT's Mitt i Naturen häromdagen och kände igen materialet på en gång, men visste inte vem som postat det och när på forumet. Nu vet jag! :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...