mega_musik Postad 24 juni 2008 Postad 24 juni 2008 Hej, jag klipper just nu i Premiere Pro 1.5 och är sugen på att uppgradera till CS3. Det jag undrar är ifall det är några problem att öppna PP1.5-projekt i CS3? Jag undrar också ifall det går att göra samma sak från After Effects 7 till AE CS3? Tacksam för svar, Per 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 24 juni 2008 Postad 24 juni 2008 Det ska inte vara några problem att öppna upp projekt från äldre versioner av varken premiere eller after effects, och troligen inte något annat cs3-program heller för den delen. Det som möjligen kan krångla är väl kanske om du användt några plugins som inte finns installerade i cs3, men det är inte konstigare än att förändringarna som man gjort med hjälp av pluggen inte syns/hörs i projektet. 0 Citera
mega_musik Postad 26 juni 2008 Författare Postad 26 juni 2008 Skönt att höra...jag tackar så mycket! 0 Citera
frehåk Postad 26 juni 2008 Postad 26 juni 2008 Jag har dock upplevt att det kan bli problem om du i ett senare skede av någon anledning vill öppna upp projektet i tex ppro 1.5 igen efter att ha jobbat med det i CS3. /F. 0 Citera
Max_H Postad 26 juni 2008 Postad 26 juni 2008 Från 1.5 > 2.0 eller CS3 och sedan tillbaka är inte supporterat. Det KAN gå att importera projekten, men ofta inte. Gör en kopia på projektfilen först. /Max 0 Citera
DDeridex Postad 27 juni 2008 Postad 27 juni 2008 Från 1.5 > 2.0 eller CS3 och sedan tillbaka är inte supporterat. Det KAN gå att importera projekten, men ofta inte. Gör en kopia på projektfilen först. /Max Då jag har stora problem med att få Encore CS3 att fungera på min burk så redigerar jag i CS3, exporterar som AVI, öppnar i Premiere 1.5 där det går att bränna direkt. VIll jag ha en enkel meny fixar jag det med elements 3. Man blir lite begränsad när man väl sparat som AVI men det funkar kalas att öppna med i princip vilket program somhelst och man kan göra lite finjusteringar så länge man har koll på hur det påverkar ljudet. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.