anders10 Postad 24 maj 2008 Postad 24 maj 2008 Hej igen..! Då får jag väl ändra på frågan lite då! Går det att få surroundljud i Premiere Pro? Tydligen funkar inte det i P Elements, vilket jag tycker är lite märkligt! Digitalfoto skriver att ett minus för Elements är att det saknar stöd för surroundljud. Men det står inget om hur det är i Pro. Hoppas att någon vill svara nu istället...!! Vänligen Anders 0 Citera
Rogge Postad 24 maj 2008 Postad 24 maj 2008 Går det att få surroundljud i Premiere Pro? Ja, det går. 0 Citera
Christian van Caine Postad 24 maj 2008 Postad 24 maj 2008 Tillägg till föregående talare:...men den gör det inte särskilt väl. Bäst är om du arbetar med filmen i Premiere, exporterar den färdiga rå-klippen & gör ljudet i nåt annat, exempelvis Cubase eller så, & sen importerar både filmen & det nymixade ljudspåret tillbax till ett nytt project i Premiere för att muxxa ihop, dvs göra film & ljud till en enhetlig fil. Adobe har tyvärr aldrig varit särskilt bra på ljud alls. 0 Citera
anders10 Postad 24 maj 2008 Författare Postad 24 maj 2008 Men du, tror du inte att det skulle kunna funka i P Elements också? Om man exporterar det från Pro eller Elements borde ju inte spela någon större roll? Har förstått att du har bra koll på ljud överlag. Vilket redigeringsprogram anser du har bra ljudegenskaper? Lite småbull att man lärt sig Premiere Elements nu då det mest lågiska steget upp skulle bli P Pro. Är Avid bättre när det gäller ljud? Eller vilket PC-baserat program skulle du föreslå? Vänligen Anders 0 Citera
Max_H Postad 24 maj 2008 Postad 24 maj 2008 Spelar ingen roll - bör som du säger bli samma med export ut Elements och Pro. Först sagt: Jag suger på ljud - inte min grej... Min personliga åsikt: Avid är (ännu?) sämre än PPro på ljud i en del aspekter. Christian: Shoot. Vad är kass och varför? /Max 0 Citera
anders10 Postad 25 maj 2008 Författare Postad 25 maj 2008 Då kan jag nog avskriva Avid när det blir dax för programbyte..Gillar Elements nu när jag fått det att funka, så det får nog bli P Pro sen någon gång! Anders 0 Citera
video_sync Postad 26 maj 2008 Postad 26 maj 2008 Har väl i mina dagar sammanställt totalt ett 10-tal projekt i multikanal (övervägande 6 kanaler). Har övervägande jobbat med uppsättningen av kanalerna i Adobe Audition samt Sony Vegas. Sony Vegas presterar otroligt (betonat) bra med tanke på sitt pris, i överlag när det gäller multikanal. Adobe Audition likaså. De båda programmen har sina differanser i uppsättningen. Sony Vegas ger dig bra möjligheter, snabbåtkomliga funktioner och är fruktansvärt stabilt. Adobe Audition ger dig lite fler möjligheter, någolunda lätt "workflow" men kan ibland uppfattas som lite "klumpigt". Båda programmen ger dig givetvis sedan möjligheten att exportera ut samtliga kanaler i PCM strömmar för importering i tredjeparts DD / DTS Encoder. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.