Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har en grym dokumentärfilmsidé. Har ett grymt team av erfarna filmare/redigerare på plats. Då är det bara ekonomin.

Ska spelas in i sommar så att börja söka bidrag nu antar jag är lite i väl sista laget? (samma sak med att säkra tv-distribution). Min fråga är kanske snarare hur livet ser ut för en dokumentär när den väl är klar. Jag tror vi har ekonomi nog för att genomföra projektet nämligen.

- Om SVT köper in den betalar de 2000 kr/min right?

- Kan man få biodistribution? Hur? Antar att det inte ger något klirr i kassan dock?

- Om filmen kvalar in till filmfestivaler, får man betalt på något sätt då?

- Andra sätt att se till att det inte blir brakförlust?

Pengar, pengar, pengar ;)

• 2 veckor senare...
Postad

Hade tänkt att lite senare om jag och mina kompisar får in några donationer ta och åka ner till något U-land för att sedan skänka mat osv och filma hur de har det och hur glada de blir när de får kläder, mat osv.

Aja det är en dröm jag har iaf.

Postad
Har en grym dokumentärfilmsidé. Har ett grymt team av erfarna filmare/redigerare på plats. Då är det bara ekonomin.

Ska spelas in i sommar så att börja söka bidrag nu antar jag är lite i väl sista laget? (samma sak med att säkra tv-distribution). Min fråga är kanske snarare hur livet ser ut för en dokumentär när den väl är klar. Jag tror vi har ekonomi nog för att genomföra projektet nämligen.

- Om SVT köper in den betalar de 2000 kr/min right?

- Kan man få biodistribution? Hur? Antar att det inte ger något klirr i kassan dock?

- Om filmen kvalar in till filmfestivaler, får man betalt på något sätt då?

- Andra sätt att se till att det inte blir brakförlust?

Pengar, pengar, pengar ;)

Ang bio kan ju folketsbio vara något. På festiveler kan man vinna lite pengar om man har tur, men betalt får man inte normalt. Dokumnetärfilm blir sällan en vinstaffär. Fast det vet väll redan ett grymt team erfarna filmare ;)

Postad
Hade tänkt att lite senare om jag och mina kompisar får in några donationer ta och åka ner till något U-land för att sedan skänka mat osv och filma hur de har det och hur glada de blir när de får kläder, mat osv.

Aja det är en dröm jag har iaf.

Bra idé. Då får du både göra nytta och känna dig som en hjälte, samtidigt som allt blir dokumenterat!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...