gorse Posted August 19, 2004 Share Posted August 19, 2004 Det finns en låt som jag tycker mycket om och jag har hört den flera ggr men jag vet inte vad den heter. Jag skulle vilja ha hjälp att identifiera den. Den skulle sitta som handen i hansken i min film om jag bara kan hitta nån som kan spela den åt mig. http://www.kyrkomusik.nu/kyrkomusik_index.htm i nedre panelen, leta efter Largo av vivaldi (det finns tre olika komposotörer så välj rätt) Vad heter musiken? Göran 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted August 19, 2004 Share Posted August 19, 2004 Du skriver det ju själv? Låten heter Largo & den är skriven av Vivaldi. Pax Vobiscum! Christian 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted August 19, 2004 Share Posted August 19, 2004 OJ, vad lik den var temamusiken i "Sånger från andra våningen". Det är nog en stöld faktiskt... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted August 20, 2004 Author Share Posted August 20, 2004 Christian van Caine > Duger inte riktigt. Jag vet inte säkert vad "largo" betyder på italienska men på spanska betyder det "lång". Vivaldi är väl italienare eller hur? En låtsökning med fildelningsprogram fick många träffar men ingen som var rätt. Slutsatsen är att "largo" är bara en delmängd av titeln efterson det verkar finnas LargoI, LargoII, Largo para flauta, osv i en oändlig mängd. På websidan finns ju redan fyra med olika kompositörer. Hjälp! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jns Posted August 20, 2004 Share Posted August 20, 2004 Largo är egentligen bara ett sätt att förklara ett musikstycke, det brukar betyda att "musikstycke som utföres largo är avsett att utföras i mycket långsamt tempo". Vivaldi har skrivit mer än 500 verk som ibland har upp till fyra satser. Däribland finns en hel del stycket som kan beskrivas som largo. Ett tips är att skicka att e-brev till mannen som har skrivit sin e-post adress på sidan du visade. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallin Posted August 23, 2004 Share Posted August 23, 2004 eller går till John Adams som har sitt "parapsykologi"-program på bland annat Kanal 5 och be honom ta kontakt med Vivaldis döda ande. Sen frågar du Vivaldi vad stycket heter! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eimermusic Posted August 24, 2004 Share Posted August 24, 2004 Jag lyssnade för ett tag sedan på 70-90 stycken av Beethoven för att hitta stycket från Band of Brothers (tyska gubbarna spelar i ruinerna i avsnitt 7-8 nått sånt). jag tyckte att iTunes Music Store var ovärdeligt. De har de mesta online och man får lyssna i 30sek på alla stycken vilket brukar räcka för att känna igen vad man letar efter. Testa med det. Eh... eller varför inte bara maila den snälla redaktören för hemsidan i fråga. Han hjälper säkert till mer än gärna. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts