Gå till innehåll

Första trailern Supertrean


carbe

Recommended Posts

Första trailern Supertrean

Längd: 02:20 min

 

http://www.loopingfilm.se/bilder/forstatrailernsupertrean.jpg

Bild från trailern.

 

Detta är första trailern för Supertrean. Supertrean är en produktion som jag jobbat med sedan oktober 2008 och de tre huvudkaraktärerna har faktiskt kommit från Alingsås för att spela in filmen - tack för det. Filmen är inspelad 24-26 mars och 5 april och det är lite kvar som ska spelas in på den preliminära tiden söndag kommande helg. Filmen får bli max 15 minuter eftersom det är planerat att den ska delta i filmfestivalen Frame hösten 2008.

 

I nuläget är knappt något efterarbete gjort med filmen; varken digitala effekter, färgkorrigering eller ljudeffekter är inlagda så detta är en snabbgjord trailer i råformat, bara för att visa er lite hur det kommer att se ut.

 

Musiken som finns i trailern nu kommer inte att vara med i den färdiga filmen, men vi har lite problem med musiken just nu så därför finns den där så länge bara för att höja trailern lite. Ännu en trailer kommer när filmen är klar, någon gång i juni/juli skulle jag tro. Filmen kommer enligt planerna att visas offentligt första gången 30 september 2008.

 

Länk till filmen: http://www.loopingfilm.se/filmer/film.php?id=39

 

Som vanligt blir jag väldigt glad för kommentarer. :)

 

--------------------------------------------------------------

Vill även passa på att säga hej till er igen efter alla månader jag varit inaktiv på forumet. Jag har fått någon typ av problem med just forumet varje gång jag loggat in på mitt användarkonto från en ny dator och sedan kvarstår problemet på den datorn, så vi får se hur länge det fungerar. Men om det börjar fungera hela normalt igen kommer jag att bli aktiv på sidan igen - till allas förtret. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Nja, jag hade nog alldeles för höga förväntningar. Det första jag tänker säga var att det var usel skådespeleri, inga inlevelser what so ever i sina roller...kändes som att skådisarna läste rakt ur manuset. Själva filmningen var okej, samma med storyn.

 

En annan sak också, ljudet skiftar mellan lågt och högt när dom pratar vilket är jobbigt. Annars så var det väl bra, fortsätt så.

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, tack för din kommentar. :)

Det var roligt att höra att själva filmningen var bra eftersom jag övat och övat, läst filmartiklar på Voodoo Film om foto och äntligen får man lite positiv respons för det. Synd att du hade för höga förväntningar, hoppas du gillar filmen när den är klar i alla fall! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, tack för din kommentar. :)

Det var roligt att höra att själva filmningen var bra eftersom jag övat och övat, läst filmartiklar på Voodoo Film om foto och äntligen får man lite positiv respons för det. Synd att du hade för höga förväntningar, hoppas du gillar filmen när den är klar i alla fall! :)

Ja, vi får väl se hur den hela filmen blir tillslut.

Länk till kommentar
Share on other sites

inte så vasst skådespeleri precis, sen vissa vinklar var illa valda. Dåligt klipp också.

Men jag förstår att detta är en ruff trailer, så jag dömer inte ut den. Vissa klipp osv va bra gjorda, men till filmen sen, tänk mkt på att få bra klippningar, det kommer göra att den kan bli bra.

Helt enkelt, lyckas du med post, tror jag att den kan bli sevärd, annars så kommer bara kännas b, och man kommer inte orka kolla på den, även om storyn är bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Bra kritik så här långt! Skådespeleriet tycker jag själv är bra, i och för sig, men uppenbarligen tycker inte andra det och jag kan inte rätta till det i efterarbetet. ;) Så jag få ta till mig er andra kritik och förbättra det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Som flera redan påpekat så är inlevelsen inte särskilt bra, men jag trodde det skulle vara sämre än det var när jag läste kommentarerna. Killen i svart är rätt cool på ett lite nördigt sätt :p de där "bortrollningarna" eller teleporteringarna eller vad det nu var såg lite konstiga ut, en toning hade funkat bättre. När den svartklädde killen landade från flygturen eller vad som nu hände kändes det väldigt stelt. Det hade sätt bättre ut om han rörde sig mer eller om kläderna fladdrat. Ett tips för klädfladder är att köpa en vanlig fläkt, rätt billig och montera under skådespelaren, dock inte så bra för scener med ljud, vi använde en elektrisk madrasspump en gång, resultatet blev helt ok. Vi använde den bara för att få illusionen av att mitt hår blåste i vinden men endå. Fightingen såg bara konstig ut. det där när han flög iväg och ramlade ner såg rätt bra ut, skulle dock sätt bättre ut om han liksom "slogs omkull" i luften, så han flög en bit i liggande position. greenscreeningen i slutet var hemsk, skådespelarna var ju genomskinliga! och även bakgrunden var kass. Konceptet kändes lite väl mycket heroes dock...

Men trots all negativ kritik så tror jag detta kan bli riktigt bra om du verkligen lägger ner din själ i det.

Jag ser fram emot resultatet och hoppas det blir bättre än trailern, med visuella effekter och allt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om jag ska vara ärlig så tycker jag att den var sådär :p.

 

Som ovanstående har sagt så är skådespelet inge vidare realistiskt, känns lite stelt, men annars såg det bra ut, om ni inte har lagt på några fx eller något speciellt ljud.

 

Jag ska inte uppföra mig som en gammal filmveteran (håller på med min första film, men brukar man inte börja redigera själv filmen innan man gör trailern?

 

MVH¨

 

//Fossen

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...