Najka Posted April 2, 2008 Posted April 2, 2008 Jag och några vänner(bl.a. Hypno som är medlem här) bestämde oss för att göra en liten våldsfilm. Resultatet blev över förväntan och vi är jävligt nöjda;) Får se vad ni tycker om den. 0 Quote
hampusforev Posted April 2, 2008 Posted April 2, 2008 Nja, de fysiska slagen kändes obehagliga och verkliga. Även om han lät lite underligt för att få sin tänder utslagna. Sen så går det ju inte att slå en person så där hårt utan skydd för händerna, man bryter handleden och säkerligen flera ben i handen. Men nåja, det är ju faktiskt film. Själva avrättningen ingav mig inte alls någon obehaglig känsla, den kändes plastig och konstruerad. Sen är ju själva scenen placerad rätt oförklarligt i limbo mellan två scener man ej sett, men visst poängen var ju att experimentera och det har ni lyckats med. Jag vet inte riktigt vad det var som gjorde själva skottet overkligt, kanske kan någon annan uttrycka sig bättre? 0 Quote
metroo Posted April 2, 2008 Posted April 2, 2008 Jag vet inte. Tyckte varken slagen eller skottet kändes verkliga. Det var inget "wow"-moment för mig. Men den var inte kass heller. 0 Quote
Hypno Posted April 2, 2008 Posted April 2, 2008 Nja, de fysiska slagen kändes obehagliga och verkliga. Även om han lät lite underligt för att få sin tänder utslagna. Sen så går det ju inte att slå en person så där hårt utan skydd för händerna, man bryter handleden och säkerligen flera ben i handen. Men nåja, det är ju faktiskt film. Själva avrättningen ingav mig inte alls någon obehaglig känsla, den kändes plastig och konstruerad. Sen är ju själva scenen placerad rätt oförklarligt i limbo mellan två scener man ej sett, men visst poängen var ju att experimentera och det har ni lyckats med. Jag vet inte riktigt vad det var som gjorde själva skottet overkligt, kanske kan någon annan uttrycka sig bättre? Tack, det var meningen att slagen skulle kännas obehagliga och verkliga. Tänker man så, så är ju i princip alla filmer overkliga där det förekommer våld. Men som du säger, det är ju trots allt en film och i filmens värld kan man ju nästan göra vad som helst. Ja scenen är placerad mellan 2 andra scener mitt i en film som är under produktion, Najka glömde nämna det när han lade upp tråden här. Det var bra att du nämnde det där med skottet, vi får ta och kolla upp det lite närmare och kanske kunna göra det lite mer obehagligt eller verkligare. 0 Quote
Najka Posted April 2, 2008 Author Posted April 2, 2008 Vi valde att göra en film som vi ville ha den. Vi förväntade oss inte att alla skulle "gilla" den men jag må såga att det är det bästa vi har gjort hittills. Vi försökte göra slagen verkliga och det tycker jag verkligen att vi lyckades med. Det säger jag inte för att skryta men om man vet hur en verklig smäll låter så är det INTE långt ifrån det vi lyckades åstadkomma. Vi ville inte ha några sterotypiska "hollywood" smällar, ni fattar vad jag menar. Men det är bra att ni ger kritik för man kan alltid lära sig något och utvecklas alltid. Keep on coming! ;) 0 Quote
Joel.N Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 Snyggt gjord, men jag tycker också att ljuden "bara var lite för mycket"... Dessutom tyckte jag mig se att "liket" levde och andades i slutsekunderna, dvs efter avrättningen... 0 Quote
Najka Posted April 3, 2008 Author Posted April 3, 2008 Snyggt gjord, men jag tycker också att ljuden "bara var lite för mycket"... Dessutom tyckte jag mig se att "liket" levde och andades i slutsekunderna, dvs efter avrättningen... Tackar för din kommentar. Menar du alla ljud eller bara ett visst ljud? Ja det märkte vi sen när vi skulle redigera. Det är det enda som vi egentligen är missnöjda med 0 Quote
Sommarkatze Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 Tyckte den vart bra och liknande :D Sätt in det hela i en film med story o allt så blire bra ^^ En sak jag tänkte på dock vart hur lyckades han behålla balansen då han hade bakåtbundna händer och vart nere på knäna samt blev slagen i ansiktet flera gånger XD 0 Quote
Najka Posted April 3, 2008 Author Posted April 3, 2008 Tyckte den vart bra och liknande :D Sätt in det hela i en film med story o allt så blire bra ^^ En sak jag tänkte på dock vart hur lyckades han behålla balansen då han hade bakåtbundna händer och vart nere på knäna samt blev slagen i ansiktet flera gånger XD Ja jo det är en del av en film som vi ska göra på apu;n. Hmm ja det har du rätt i. Får tänka pådet tills nästa gång ;) 0 Quote
elinice Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 Fan vad vidriga ni är! Spö ska ni ha för det där! Men den där sista bilden när de går ut kändes onödig. Coolare om det slutar med skottet Jag och några vänner(bl.a. Hypno som är medlem här) bestämde oss för att göra en liten våldsfilm. Resultatet blev över förväntan och vi är jävligt nöjda;) Får se vad ni tycker om den. 0 Quote
Nicke_92 Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 Kändes för stelt. Överhuvudtaget ingen handling. Effekterna var fina och jag antar att det var syftet med filmen. 0 Quote
Najka Posted April 4, 2008 Author Posted April 4, 2008 Kändes för stelt. Överhuvudtaget ingen handling. Effekterna var fina och jag antar att det var syftet med filmen. Nej precis det är ingen handling. Som jag har skrivit innan var det bara ett experiment. 0 Quote
Najka Posted April 4, 2008 Author Posted April 4, 2008 Fan vad vidriga ni är! Spö ska ni ha för det där! Men den där sista bilden när de går ut kändes onödig. Coolare om det slutar med skottet Haha ja jo vi förtjänar kanske att bli straffad för det här. Ja jo det är det kanske men vi valde att ha den bilden för att experimentera med bl.a vinklar också 0 Quote
vilcans Posted April 12, 2008 Posted April 12, 2008 Snyggt foto faktiskt! Perfekt miljö ni har hittat. Och slagen ser bra ut, och låter bra också. Sen att killen lever i slutet är så tydligt att jag om jag inte visste bättre hade trott att det var meningen. 0 Quote
JRvideo Posted April 13, 2008 Posted April 13, 2008 Tackar för din kommentar. Menar du alla ljud eller bara ett visst ljud? Ja det märkte vi sen när vi skulle redigera. Det är det enda som vi egentligen är missnöjda med Jättebra jag var inponerad. Det där kräver en del och visst är det som många säger att ljud effekter och mixning kan blir bättre, men det kan alltid bli bättre. Slutscenen kan ni rädda genom att först efterstabilisera kameran. Bromsa upp klippet 200% och klipp ner det. Sätt på ett ljus när ni går ur bilden. Om bilden känns obekväm efter det. lägg på musik eller hjärtslag. Flatline eller liknande. Gött mos! 0 Quote
Najka Posted April 13, 2008 Author Posted April 13, 2008 Jättebra jag var inponerad. Det där kräver en del och visst är det som många säger att ljud effekter och mixning kan blir bättre, men det kan alltid bli bättre. Slutscenen kan ni rädda genom att först efterstabilisera kameran. Bromsa upp klippet 200% och klipp ner det. Sätt på ett ljus när ni går ur bilden. Om bilden känns obekväm efter det. lägg på musik eller hjärtslag. Flatline eller liknande. Gött mos! Tackar för tipsen. Ska tänka på det när vi kommer till samma scen i filmen. Manuset till filmen är snart klart och kommer snart att ligga på "kolla mitt manus"-forumet. Nej nu ska jag gå och lägga mig med flickvännen! Sov gott, filmfolk! 0 Quote
fossen Posted April 16, 2008 Posted April 16, 2008 Såg bra ut, dock så kändes det dära ''uhh'' lite stelt, och pistolskottet var inge vidare, annars, keep up the good work. 0 Quote
Recommended Posts