Gå till innehåll

Zelda The Movie


Christian van Caine

Recommended Posts

Ja, nog hoppas (och tror) jag att det är ett aprilskämt.

 

Eftersom JAG ska ju göra en Zeldafilm någon gång i framtiden ju =)

 

Jag har två drömprojekt, Zelda och en live-action version av Ninja Scroll, så blev rädd nu innan jag såg själva trailern. För ett tag sen gick det ju även rykten om att Matrix-bröderna skulle göra en Ninja Scroll, blev lika orolig då, men det visade ju sig inte stämma det heller.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, nog hoppas (och tror) jag att det är ett aprilskämt.

 

Eftersom JAG ska ju göra en Zeldafilm någon gång i framtiden ju =)

 

Jag har två drömprojekt, Zelda och en live-action version av Ninja Scroll, så blev rädd nu innan jag såg själva trailern. För ett tag sen gick det ju även rykten om att Matrix-bröderna skulle göra en Ninja Scroll, blev lika orolig då, men det visade ju sig inte stämma det heller.

 

Finns nog utrymmet att göra ännu en. De här verkar ju inte vara "milstolpe-i-filmhistorien" material direkt. SKULLE kunna tänka mig att den andra med den brunhåriga Link är ett aprilskämt om det nu är ett dataföretag som ligger bakom det eftersom nästan allt är CGI. Men den med den blonda Link förstår jag inte alls... även om det inte är LOTR direkt så är det jävligt påkostat för att vara en independentfilm trailer...

Länk till kommentar
Share on other sites

Finns nog utrymmet att göra ännu en. De här verkar ju inte vara "milstolpe-i-filmhistorien" material direkt. SKULLE kunna tänka mig att den andra med den brunhåriga Link är ett aprilskämt om det nu är ett dataföretag som ligger bakom det eftersom nästan allt är CGI. Men den med den blonda Link förstår jag inte alls... även om det inte är LOTR direkt så är det jävligt påkostat för att vara en independentfilm trailer...

 

Jo, och den postades i mars förra året så. Den lär ju iaf inte vara ett aprilskämt, även fast den ser ut som ett.......

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmmm... ja... så här dagen efter då jag nu ser dom så tog jag ingen av dom på allvar som äkta bio-filmer... IGN-trailern har lite mer "production value" förståss men SKRIKER fortfarande ut fan-film in i nyllet på mig... jag skyller på "filmlook"-bloom-filtret... den förstör min suspension of disbelief...

 

Visst kan det vara så att Zelda-filmen görs... men jag hoppas sannerligen, utan att vara något som hellst stort fan av serien, att det blir bättre än det där. Annars så hade dom klarat sig bättre med Uwe Boll...

 

Nä... då hoppas jag mer på Kurt Wimmers regi till Metal Gear filmen...:)

http://www.imdb.com/title/tt0808372/

Länk till kommentar
Share on other sites

OM dom är äkta så kan jag föreställa mig att den billiga looken beror på att filmen inte är inspelad än.

Finns både ett & annat exempel på när dom gjort trailers innan filmen, men inte förtjust i konceptet själv precis...

må så vara... men jag litar inte på någon kreation som har likhetstecken mellan bloom och filmlook.

 

Det är det mest ögontrötthetsframkallande jag någonsin har kunnat utpeka... och något jag aldrig sett i riktig film utom i hjältinne-closeup's på 50talet... Och den som började säga att film ser ut så i sig själv vill jag bara gå och skälla ut personligen. För det är bara vilseledande.

 

Och väntar man sig en riktig budget så finns det både riktig 35mm (inga problem för stora studios med dessa licenser) eller äkta filmisk HD-utrustning om det verkligen var på tal att göra en pilot-sekvens för att få pengar till hela filmen.

 

Nä... jag hoppades vid första anblick att det var april-skämt och så var det också... så där fick jag iallafall rätt...

 

Dessutom har jag en ren erfarenhet av att filmer som baseras alltför mycket på sina förlagor blir aldrig bättre än urvattnade kopior. Så jag hoppas att det inte är ett die hard fan som ska göra Zelda: The Movie... för då blir det bara Prelogi-skräp av alltihopa... något som bara fansen tycker om.

 

Sagan om Ringen säger ni? Nja... PJ var ju inte direkt en fanboy av böckerna även om han så klart tyckte om dom och förstod att mycket skulle användas. Det som oftast behövs tycker jag är distans... kill your darlings... annars blir det bara fan-film av alltihopa... Låt Link prata (mon diö!) om det så behövs... ge oss en anledning dock föståss, men det är inte så heligt.

 

Sen så får det ju inte bli Super Mario Brothers heller för den delen förståss... för där gick dom lite väl långt...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Hm. Tycker alla aprilskämt som tar mer än en dag (första april) att göra är efterblivna.

Det beror inte på att jag blev så osäker, bra skämt som faktiskt lurar en (eller hellre andra ;)) är kul, men så fort man överarbetar det blir det bara fånigt.

Att förbereda sig i förväg inför hjulen är normalt. Att förbereda sig i förväg inför påsken är åsså fullt förståligt. Att förbereda ett april-hyss ett bra tag i förväg är korkat.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...