Flanders Posted March 28, 2008 Posted March 28, 2008 En liten film om en vanlig dag på månen - ur ett jordiskt perspektiv. Väldigt opretentiöst och meningslöst. http://www.prolounge.se/envanligdag Edit: Jag kanske ska lägga till att filmen är 1 minut lång och ligger som en flash-video. Puss Cheerios! 0 Quote
hampusforev Posted March 28, 2008 Posted March 28, 2008 Ja den var ju härlig! Men som sagt, rätt meningslös. Vad för kamera har du använt? Program osv. 0 Quote
vilcans Posted March 28, 2008 Posted March 28, 2008 Den här känner jag igen från SFV-festivalen. Snygg, som sagt. Lite konstig också, vilket är bra. Men rätt meningslös som sagt. 0 Quote
Flanders Posted March 28, 2008 Author Posted March 28, 2008 Egentligen är den inte totalt meningslös utan svarar på en stor existensiell fråga, nämligen: vad skulle du göra om du vaknade klockan tre på natten som en häst? Springa i månskenet är ju det självklara svaret. Den är filmad med en JVC-hd111 och redigerad i Vegas och After Effects. SFV-festivalen var en besvikelse, fruktansvärt mycket dålig film. Några guldkorn dock. // Anders. 0 Quote
Nicke_92 Posted March 28, 2008 Posted March 28, 2008 Jävligt snygg men grymt konstig. Lite för kort. 0 Quote
Martin Öberg Posted March 28, 2008 Posted March 28, 2008 Den var riktigt snygg gjord! Personligen så tycker jag att filmen passar till någon reklam eller nått. 0 Quote
vilcans Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 SFV-festivalen var en besvikelse, fruktansvärt mycket dålig film. Några guldkorn dock. Lite off topic, och jag såg bara några få filmer på SFV-festivalen, men jag skulle nog ändå påstå att SFV-festivalen är en av de intressantaste festivalerna i Sverige. Andra festivaler innehåller ofta många visserligen välgjorda och hyfsat budgeterade men alldeles för långa och ointressanta filmer. Därmed inte sagt att de flesta filmer på SFV-festivalen är bra heller... 0 Quote
StenR Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 gillade också idén, en av mina kompisar skrattade högt, men filmen kändes lite rumphuggen. inga kopplingar till fake-bakomfilmen om en hästfilm från gamleby för två år sedan? sfv-festivalen fyller ett syfte, jag hoppas att den överlever nu med en central medarrangör. men, för att skilja ut sig ännu mer från andra festivaler så tycker jag att den måste breddas mer och kanske även få ett publikpris och online-nominering. 0 Quote
Morrish Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 bra vinklar och fina effekter samt väldigt rolig, kunde dock varit lite längre /Morrish 0 Quote
Recommended Posts