Pace Posted August 2, 2004 Share Posted August 2, 2004 Om du fick välja helt fritt, vad skulle du vilja se eller använda Internet till inom området film? (Exempelvis ladda ned film, community för filmskapare etc). Motivera gärna ditt val. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted August 2, 2004 Share Posted August 2, 2004 Jag skulle vilja se en hemsida med voodoofilm (och forumet såklart) och en hemsida som tex. Paradiso, fast i större skala kombinerade. Det skulle ungefär vara den perfekta filmsidan enligt mig :) Min motivering För voodoofilm är min favoritsida och eftersom man e lite lat så vill man helst slippa gå ifrån den om man vill titta på massa amatörfilmer som finns på nätet ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted August 2, 2004 Share Posted August 2, 2004 Jag tycker voodoofilm fungerar perfekt. Men detta skulle inte sitta fel att bygga ut med: http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=889 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joel Posted August 20, 2004 Share Posted August 20, 2004 det är ganska perfekt som det är 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilm Posted August 20, 2004 Share Posted August 20, 2004 Jo visst är voodoofilm bra. Jag tycker att man kanske skulle kunna starta ett subforum, där användarna kan skriva tutorials för diverse program som sedan vid, adminstratörens godkännande visas på voodoofilm.org, eller hur man nu gör. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted August 20, 2004 Share Posted August 20, 2004 Nästa version av http://www.sprocket.se ska stödja upload av film + betygsättning. finns det nåt intresse av det så vore det kul. Vi hostar ju redan ankattakks mästerverk.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joel Posted August 20, 2004 Share Posted August 20, 2004 jag kan hosta lite grann 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joel Posted August 20, 2004 Share Posted August 20, 2004 runt 12 mb 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted August 21, 2004 Share Posted August 21, 2004 haha.. 12 mb kan vem som helst fixa. 20 mb finns ju gratis på exempelvis passagen.. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joel Posted August 21, 2004 Share Posted August 21, 2004 reklam fri 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joel Posted August 21, 2004 Share Posted August 21, 2004 tillåter alla format 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted August 21, 2004 Share Posted August 21, 2004 Våran sida ska väl inte vara en ren hosting tjänst utan mer som en plats för filmskapare som vill visa upp sina verk och berätta om dom, andra ska kunna sätta betyg (ip check) och kommentera filmerna. Filmerna kommer att vara i grupper efter genre så att man kan ha topplistor typ bästa action eller musik video mm. Vi har ca 100gig ledigt på servern så nån övre gräns ska vi inte ha till en början iaf.. Format har vi inte bestämt oss för än. Huvudsakligen det är nåt vedertaget. Vi vet att paradiso är en liknande sida!! Vi försöker inte vara nyskapande på nått sätt utan bara erbjuda ett alternativ. Mvh/Ronnie 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ericohman Posted August 21, 2004 Share Posted August 21, 2004 sidan är bra som den är. gillar den... har en egen med tutorials osv... dock mkt sämre forum, ganska få besökare, men kunnigt folk: http://www.de-interlaced.net 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jns Posted August 21, 2004 Share Posted August 21, 2004 ericohman, måste bara säga att de fina filmerna på din hemsida bär på en ovanlig komprition, TechSmith Screen Capture Codec? Du funderar inte på att koda om dem? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted August 22, 2004 Share Posted August 22, 2004 [citat=Joel]reklam fri[/citat] [citat=Joel]tillåter alla format[/citat] Ja och gratis reklamfritt utrymme finns det också. passagen var dåligt exempel. hursomhelst räcker inte 12 mb långt. Förresten så behöver du inte skriva ett inlägg per mening. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joel Posted August 24, 2004 Share Posted August 24, 2004 nog om man har dålig kvalitet på filmerna 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bengt20700 Posted August 24, 2004 Share Posted August 24, 2004 Har inte hittat någon bättre sida än VooDoofilms. Den är helt perfekt. Svarar på de flesta frågor för vi som undrar runt problemen. Lite allmäna tips på starsidan. Perfekt! mvh/Bengan 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts