Rabies Postad 10 mars 2008 Postad 10 mars 2008 Jobbig rubrik kanske men den här sköna serien från 60-talet med Burt Ward och Adam West, vart kan man hitta den för köp? Har hittat filmen på discshop men inte serien. Den e så skön asså, jag gillar catwoman med, hon e sexish. Hur många avsnitt finns det egentligen? 0 Citera
Balbas Postad 10 mars 2008 Postad 10 mars 2008 Såg att man kunde köpa för nåt år sen på Megastore vid Pub (hötorget/drottninggatan) 0 Citera
jmalmsten Postad 10 mars 2008 Postad 10 mars 2008 haha... ja det vore ju nått att ha... köpte ju "Holy Special Edition Batman"-utgåvan av filmen på dvd på rusta eller nått liknande... växte ju upp med den sköna serien... hittas länk till seriens dvd-utförande så blir det hela ännu mer intressant... Annars får vi väl nöja oss med Adam Wests eskapader i Family Guy (West måste vara mannen med mest självdistans jämte Bruce;)) ... "Nobody messes with Adam We..." Förresten så rekommenderas även Return to the Batcave: The Mis-Adventures of Adam and Burt... en TV-special-film då de nutida åldrade Adam och Burt går runt och minns produktionen när en replika av Läderlapps-bilen blir stulen... Allt upplagt på äkta Läderlappsvis... För er som vill nörda ner er lite extra i serien som gav vedkaminsdrivna bilar ett ansiktslyft;) 0 Citera
Balbas Postad 10 mars 2008 Postad 10 mars 2008 Vet inte om det är hela, men jag såg några "avsnitt" dvd. men de va nåt år sen som sagt, vet inte om de finns kvar 0 Citera
gorse Postad 10 mars 2008 Postad 10 mars 2008 Behövs det undertexter? http://www.amazon.com/Batman-Holy-Batmania-Batman-Holy/dp/B0002W4UXE/ref=pd_bxgy_d_text_b http://www.amazon.com/gp/product/B0007WFXNU/ref=pd_cp_d_2?pf_rd_p=316286001&pf_rd_s=center-41&pf_rd_t=201&pf_rd_i=B0002W4UXE&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_r=0JKZMBHEG8M9M545BQA6 Är det rätt? http://www.blahdvd.com/Blah/DVD_Product.aspx/--Holy-Batmania--?productid=DVD-FHED1883-0D&WT.mc_id=1311&tduid=4dd3edcb7a18024dfbd0711f8e96628b&ref=8ae5e11e-5f75-44a5-ac18-b9cc26299df4 0 Citera
Rabies Postad 10 mars 2008 Författare Postad 10 mars 2008 Det verkar va rätt men det verkar bara vara 1 avsnitt per dvd 0 Citera
Eibon Postad 10 mars 2008 Postad 10 mars 2008 orginalfilmen rekommenderas hårt också http://imdb.com/title/tt0035665/ 0 Citera
gorse Postad 10 mars 2008 Postad 10 mars 2008 Det verkar va rätt men det verkar bara vara 1 avsnitt per dvd Tror du det? Det är ju två skivor i paketet? 0 Citera
_nemo_ Postad 10 mars 2008 Postad 10 mars 2008 Är det rätt? Tyvärr inte. Vad jag vet så finns de inte på DVD. De som du länkade är bara dokumentärer. 0 Citera
Rabies Postad 10 mars 2008 Författare Postad 10 mars 2008 Holy schmoly guacamole! De e sånna här tillfällen man önskar att internet och dvdrips fanns back in the days 0 Citera
_nemo_ Postad 10 mars 2008 Postad 10 mars 2008 Vad jag har hört förut är att det är massa rättigheter hit och dit som har diskuterats mellan Fox och Dc comics och att ingen DVD har varit aktuell. Men kolla vad jag hittade här. Samma DVD-samling har jag hittat på några andra sidor också via google, men inte på någon av de "stora" som t.ex amazon, axelmusic, play, discshop osv..... Om man kollar på t.ex amazon så står det såhär i beskrivningen av Batman - The TV Series (1966): Availability: NOT YET RELEASED: The studio is currently not producing this title, but to be notified when it is available, enter your e-mail address at right. You'll also be voting for this release; we'll let the studio know how many customers are waiting for this title. 0 Citera
Rabies Postad 10 mars 2008 Författare Postad 10 mars 2008 Whoa! 120 episoder! I will have it! I must, I must! Vill helst köpa från en svensk sida dock då jag är patriot och stolt över mitt land! 0 Citera
Munthe Postad 11 mars 2008 Postad 11 mars 2008 Jag protesterar mot rubriken. Dom sjunger "DaraRaraRaraRara Batman!". Holy ash tray, jag har nästan alla avsnitt...på VHS. 0 Citera
Rabies Postad 11 mars 2008 Författare Postad 11 mars 2008 Om man ska va petnoga så sjunger dom bara Batman, det andra är bara min egen tolkning av melodin:) http://www.youtube.com/watch?v=IQBobrCBTNI http://www.youtube.com/watch?v=L_gOR05PC3Y 0 Citera
_nemo_ Postad 11 mars 2008 Postad 11 mars 2008 Fast melodin går ju faktiskt såhär: Nana nana nana nana nana nana nana nana BATMAN! 0 Citera
jmalmsten Postad 11 mars 2008 Postad 11 mars 2008 jag måste nog hålla med munthe på den punkten... DARAraraARARAraaraRAARaRAaraDrararara BATMAN! och visst fan sjunger dom den... iallafall på slutet av titelmelodin... där runt 00:30 i första youtube-videon kan man höra kören sjunga ut det klart och tydligt;) Själv så hade jag bara 2 avsnitt på video... men jag upptäckte för inte så länge sedan att jag lyckats finna på just det andra halvan av äventyret då Bruce Lee gästspelar som Kato, Gröna Getingens Sidekick... samma avsnitt som Batman och Boy of wonder förvandlas till enorma frimärken, deschiffrerar alfabetssoppa genom att hälla den in i läderlappsdatorn, och battaljar med överste senap och fröken Rosa... Som så många andra gånger i den där serien... vad i helvete rökte dom när dom hittade på dom där äventyren?:p Och nämnde jag att officiella svenska namnet för bövelen är Läderlappen?! Känn på den ni:e 0 Citera
Rabies Postad 11 mars 2008 Författare Postad 11 mars 2008 Då va nemos sång närmare:p Men de e ändå fel! Baddi ska de va, jag känner han som skrev orginalet! 0 Citera
_nemo_ Postad 11 mars 2008 Postad 11 mars 2008 jag måste nog hålla med munthe på den punkten... DARAraraARARAraaraRAARaRAaraDrararara BATMAN! och visst fan sjunger dom den... iallafall på slutet av titelmelodin... där runt 00:30 i första youtube-videon kan man höra kören sjunga ut det klart och tydligt;) Haha, nej nej, lyssna på de sista sekunderna i första klippet, de sjunger ju för fan, nana nana nana nana na. Då va nemos sång närmare:p Men de e ändå fel! Baddi ska de va, jag känner han som skrev orginalet! Jag funderar fortfarande på hur du kan tolka det som baddi? Haha. Några fler förslag från folk på youtube: nunna nunna nunna nunna nunna nunna nunna nunna Batman! Da-da-da-da-da-da-da-da-da-da-da-da-da, Batman! nunununununuunununun batman DUNNA DUNNA DUNNA DUNNA BATMAN Hörselskadade allihopa. ;) Dara rara?? Hahaha. Baddi baddi......hahahahaha. 0 Citera
Rabies Postad 11 mars 2008 Författare Postad 11 mars 2008 Baddi baddi är slang för bad-ass-motherfucking-batman-and-his-bad-ass-muttafucka-homeboy-lil-robin-comming-to-kick-some-crook-butt-period! Hey de va itne jag som skrev orginalet! 0 Citera
Simon W Postad 12 mars 2008 Postad 12 mars 2008 Fast melodin går ju faktiskt såhär: Nana nana nana nana nana nana nana nana BATMAN! Är inte det där Boktipset? ... alltså om man bortser från "Batman!" i slutet 0 Citera
Eibon Postad 12 mars 2008 Postad 12 mars 2008 Är inte det där Boktipset? ... alltså om man bortser från "Batman!" i slutet men för helvete!! 0 Citera
Simon W Postad 12 mars 2008 Postad 12 mars 2008 men för helvete!! Jo, det har du rätt i. Boktipset är mer "nanni nanni nanna..." typ. Batman är väl mest instrumentalt där i början, egentligen... 0 Citera
Tyko Postad 12 mars 2008 Postad 12 mars 2008 Håller helt med Nemo. Har alltid tänkt mig den som nana nana nana nana, nana nana nana nana, Batman! En liten snabb koll på wikipedia ger oss detta: "The title theme to Batman is one of the best-known theme tunes of all time. Composed by Neal Hefti, the song is built around a minimalistic and foreboding but catchy guitar hook reminiscent of spy film scores and surf music. It is a simple twelve bar blues progression using only three chords until the coda. The lyrics to the theme consist of ten cries of "Batman!", which were originally thought to be sung by a female chorus; however, Adam West's book Back to the Batcave reveals the "voices" to actually be instrumental, rather than vocal. These ten repetitions of "Batman!" were then followed by a coda of "Na na na na Na na na na BATMAN!"" Och om det står "na na na na" på wikipedia, då måste det vara sant. ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.