Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Om jag förstått rätt så har canons HV30 precis likadan funktioner som HV20, i ett svart chassi, lite bättre zoom och kapaciteten att spela in i 30p?

Endast det?

Då undrar jag om det verkligen är värt köpa HV30:n istället för Hv20, men visst är det snyggt med svart...

Postad
Om jag förstått rätt så har canons HV30 precis likadan funktioner som HV20, i ett svart chassi, lite bättre zoom och kapaciteten att spela in i 30p?

Endast det?

Då undrar jag om det verkligen är värt köpa HV30:n istället för Hv20, men visst är det snyggt med svart...

30p blir det nog bara på den amerikanska modellen. Större batterikapacitet har den dock.

Postad

Ja, sen tror jag zoomreglaget var förbättrat på något vis.

Hur var det, har den samma problem med mic-ingången som HV20?

Men det verkar inte som det är mycket "nytt", tyvärr.

Postad
Så vad är fördelen med hv30? Svart och lite längre batteri kapacitet?

Lite förbättrad skärm också... Jag tror inte att Canon fattar själv hur bra den kan bli om de fixar mikingången...

Postad
Lite förbättrad skärm också... Jag tror inte att Canon fattar själv hur bra den kan bli om de fixar mikingången...

Vad är det för fel på mic ingången?

Postad

Håller med, HV-30 får samma problem med ljudet som HV-20. Hv-30 med kopplad xlr-dosa och anpassad mic, för det man ska filma, blir en fantastisk studiokamera, framförallt, under 15000 kr.

/nils

Postad

bruset är tämligen störande. Satt och redigerade lite i en film jag håller på med, och undrar vad fan det brusar. Men aja, bara att leva med. Ska man göra ngt seriöst för man ha en separat inspelare.

Postad
bruset är tämligen störande. Satt och redigerade lite i en film jag håller på med, och undrar vad fan det brusar. Men aja, bara att leva med. Ska man göra ngt seriöst för man ha en separat inspelare.

Det får bli så, tänkt bära med mig en bärbar dator... men fan så störande!

När man väl har den utgången på kameran, smidigt o bra! Men inte ska det så enkelt inte...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...