BlingBlasters Postad 3 februari 2008 Postad 3 februari 2008 Bara något jag testade, med After effects. Avrättar Willy på denna länk: EDIT: Använde mig inte av Andrew Kramers effekter. Gjorda med AE:s Trapcode-Particular. Blod på ansikte och vägg var gjorda på photshop, och sedan importerade, färgsatt och så använde jag mig av Color Burn mode... 0 Citera
DanneMan Postad 3 februari 2008 Postad 3 februari 2008 jag har aldrig sätt en avrättning i verkligheten men denna var nog så nära man kan komma snyggt. 0 Citera
thesnowboarders Postad 3 februari 2008 Postad 3 februari 2008 Bara något jag testade, med After effects. Avrättar Willy på denna länk: http://img204.imageshack.us/img204/1382/uhhel8.png Fy i helv*te vad snyggt xD! 0 Citera
filmnisse Postad 3 februari 2008 Postad 3 februari 2008 riktigt snyggt, visa gärna steg för steg hur du gjorde 0 Citera
High1ander Postad 4 februari 2008 Postad 4 februari 2008 Snyggt, MEN, vad for shutter speed har du? Ser ut som over 1/60th eller 1/48th pa, dvs runt 100 istallet pa sjalva effekten. Det basta for att bedomma vore om man kunde se andra "rorelser" ocksa for att bedomma om det stammer. Dessutom sa verkar det som pa ett stalle att trackingen e lite off, dvs, blodet sprutar upp i rat linje, men kameran vrids och blodlinjen vrids inte med... Fast den e javligt bra! 0 Citera
BlingBlasters Postad 4 februari 2008 Författare Postad 4 februari 2008 Tackar hörni! Detta var ett väldigt oseriöst litet projekt, som gjordes på en kväll, ungefär 1-2h jobb. Så shutter speed var inget ja lade energi på, eftersom ja tyckte det såg ok ut som det gjorde. Sen om vi ska göra seriösa filmer, vilket kommer göras snart, ska vi såklart lägga mer tid. Men jag förstår inte riktigt vad du menar med den räta linjen, eftersom i början när blod skvätten kommer i rätlinje så är kameran stabil, vilket ja då inte tyckte behövdes trackas... Detta var alltså bara ett test, för att få veta va ni tycker. Så kom gärna med mer kommentarer och tips... 0 Citera
Arclight Postad 6 februari 2008 Postad 6 februari 2008 Såg faktiskt mycket bra ut. Var fick du blodsplattret ifrån ? 0 Citera
Martin Öberg Postad 6 februari 2008 Postad 6 februari 2008 Bra gjort, äntligen någon som gör lite mer realistiska avrättningar. Blir nästan lite irreterad när det spammas miljontals olika videos på avrättningar som ser helt katastrofal ut. Har själv gjort en liknande scen, och är glad att fler gör lika snyggt. Antar att blodsplattret kommer från Andrew's produkter, fast med lite färgkorrigering. 0 Citera
BlingBlasters Postad 6 februari 2008 Författare Postad 6 februari 2008 Såg faktiskt mycket bra ut. Var fick du blodsplattret ifrån ? Bra gjort, äntligen någon som gör lite mer realistiska avrättningar. Blir nästan lite irreterad när det spammas miljontals olika videos på avrättningar som ser helt katastrofal ut. Har själv gjort en liknande scen, och är glad att fler gör lika snyggt. Antar att blodsplattret kommer från Andrew's produkter, fast med lite färgkorrigering. Tackar, joo ja är trött på Andrew Kramer direkta rip off... FAST jag har faktiskt inte använt mig av något från Andrew! Tycker det är onödigt att lägga ut pengar på hans dvd:n, då ja själv kan fixa sånt. Jag använde mig av flera klipp, gjorda med AE:s Trapcode-Particular. Blodet på ansikte och vägg var gjorda på photshop, och sedan importerade, färgsatt och så använde jag mig av Color Burn mode... 0 Citera
Martin Öberg Postad 6 februari 2008 Postad 6 februari 2008 Tackar, joo ja är trött på Andrew Kramer direkta rip off... FAST jag har faktiskt inte använt mig av något från Andrew! Tycker det är onödigt att lägga ut pengar på hans dvd:n, då ja själv kan fixa sånt. Jag använde mig av flera klipp, gjorda med AE:s Trapcode-Particular. Blodet på ansikte och vägg var gjorda på photshop, och sedan importerade, färgsatt och så använde jag mig av Color Burn mode... Okej, det var bra gjort iallafall. Själv använder jag mig oftast av Andrew's grejor...använde din metod innan. Men orkar inte göra det när det finns lika bra grejor som bara är å lägga in. 0 Citera
BlingBlasters Postad 10 mars 2008 Författare Postad 10 mars 2008 Jaa jävlar nu har dem satt en 18års ålderspärr på den Måste blivit rätt bra det där då =) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.