torrone Postad 18 januari 2008 Postad 18 januari 2008 Så ja undrar bara vad man ska satsa på? Komedi filmer, eller seriösa filmer som skräck/action? Vilken tycker du mest om att se? 0 Citera
gorse Postad 18 januari 2008 Postad 18 januari 2008 Komedi är väl en seriös film? Action/skräck är väl inte seriösa filmer? Allvarligt talat tror jag man skall göra en film man gillar själv. Om man skall ta hänsyn till publiken tror man skall sälja leksakspistolerna och undvika självmordbenägna tonårsfilmer som bara handlar om mobiltelefoner och cigarettpaket. 0 Citera
Shelly Postad 18 januari 2008 Postad 18 januari 2008 Beror helt på vad man är sugen på... Just nu vill jag se på "Fear and loathing" eller "The Village" och en del tycker att det är "smala" filmer, i alla fall den första och kanske inte går hem hos alla. Man kan satsa på film som man tror drar in pengar och sedan med pengarna göra film som man själv tycker är bra. Tror att det är bäst att göra något som man gillar. 0 Citera
jmalmsten Postad 18 januari 2008 Postad 18 januari 2008 Jag vill ha seriös film... varesig det är komedi, thriller, action, kostymdrama eller nått annat. Jag vill se en film där filmmakarna har lagt ner tid och själ i filmen... och dit in räknar jag tillochmed Matt Stone och Trey Parker, för även om det är kissåbajshumor så gör dom ju det så bra som dom bara kan... Någon på forumet sa det att "Man ska inte göra Lågbudgetfilm på Amatörnivå, man ska göra Proffesionell film på låg budget!" 0 Citera
Team_fagott Postad 18 januari 2008 Postad 18 januari 2008 Humor blir inte rolig förän man tar den på allvar 0 Citera
Christian van Caine Postad 19 januari 2008 Postad 19 januari 2008 Hm...jag anser att, om ställer du en sån fråga på det sättet så bör du tänka över om du vill göra film alls & varför istället för vilken typ. Vill du bli rik? Förbered dig på besvikelse. Sälja rumpa på stan är i stort sett det enda jag kan komma på som ger money for nuthin' (exept probably some serious pain in the ass)... Vill du bli berömd? Att äta gratinerat gubb-bajs i dokusåpor är ett ganska säkert om än tillfälligt kort, skapa film är det inte. Vill du skapa för att det är så förbannat kul? DÅ har du kommit rätt :-) jmalmsten, amen! Att göra en film om lättklädda nymfomaner som slaktas brutalt av muterade rymd-hamstrar är seriöst....så länge filmarna hade kul & kan stå för det :-) Att basera en film på att en fnittrig Brittney Spears fjollar runt tills DVD-spelaren får plågsam cancer är INTE seriöst. Jeez, den jävla filmen gick inte ens i 10 minuter men gav mig endå men för livet... Rehabiliteras just nu mä en REvenge Of The Nerds-film! Dummare än tåget men utan tvekan seriös :-) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.