Filmarn1 Postad 3 januari 2008 Postad 3 januari 2008 Har en Samsung VP-D 362 miniDV. När jag spelar in med kameran så får jag så matt och tråkig färg. Går det på något sätt att få starkare färger? 0 Citera
gorse Postad 3 januari 2008 Postad 3 januari 2008 Filma när det är lite bättre väder? Det är ju rätt grått ute så är års. 0 Citera
Fagerhultarn Postad 10 januari 2008 Postad 10 januari 2008 du får färgkorrigera den i datorn. Det finns flera olika program du kan använda dig av. t.ex. After effects 0 Citera
Taste FX Postad 20 januari 2008 Postad 20 januari 2008 Du kan använda dig av så kallad Colour Correction= (färg koreografering) Det finns i dom flesta halvproffsiga program. Om du har effect lab så kan du hitta färdig-gjorda Colour Corrections, även kallad filter. 0 Citera
music Postad 20 januari 2008 Postad 20 januari 2008 Någon sade: för att göra en riktigt kass bild räcker det inte med svartvitt då måste du ha färg. Jag tror samma person sa: det behövs tre saker när du filmar i färg: Ljus ljus och ljus. Sen är det väl bättre att fixa bra bild i kameran än i datorn, det är ju trots allt ingen trollerilåda. Jag är bara en amatör på film men det är så här det känns för min del. Music. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.