Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Minifilmen "Dracula - En simfoni i skräck" kan ses här:

Detta är en något förlängd version av filmen som vann Halvminutcupen i januari 2006. En filmtävling för filmer på 30 sekunder som arrangerades för att fira tidskriften Filmkrets 30-årsjubileum.

Skådisarna var inte vana att ta regi så det blev en hel del material vi filmade för att få ihop en fungerande handling.

Kommentera gärna!

/K-G Stenborg

Postad

Vet inte vad det var men jag garva igenom hela filmen :D

Tack ^^ Tyckte den vart kreativ och bra. Passade bra att den vart så kort. Hade man gjort en långfilm hade man dock tröttnat fort ^^

Postad

Kul idé, och lagom längd för att inte hinna bli "tjatigt".

Och när det gäller skådespelarnas insatser är de av betydligt högre kvalité än vad man är van vid på de flesta "hemmavideos"... Ja, -de är väldigt naturliga och verkar inte alls tillgjorda...

Postad

Det var oväntat och roligt att det dök upp en fisk ur kistan.

Håller med de flesta om att det var kreativt och kul.

Jag hade nog stått ut ett tag till. När eftertexten kom tänkte jag typ: nej inte redan, det var ju kul.

Men å andra sidan är det ju bättre att klippa ihop något som är bra ist. för att lägga till saker man inte är nöjd med bara för att få det längre.

Bra jobbat

Postad

Kul att ni gillar den :)

Eftersom filmen skapades till en 30 sekunders-tävling blev den inte längre. Tror dessutom att det skulle vara svårt att få ihop så mycket mer med fungerande handling. Det skulle nog helt enkelt vara svårt att få filmens stjärna att utföra så många andra vampyraktiviteter än de han gör nu. En Van Helsing-karaktär skulle nog också få svårt att agera trovärdigt...

Vågar ni gissa hur mycket vi behövde spela in innan vi fick till kistscenen?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...