_nemo_ Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Äntligen då! Premiär för den första av två (!) är beräknad till 2010, den andra året därpå. Den första är en filmatisering av boken "The Hobbit" av Tolkien, den andra ska fungera som en brygga mellan den första och originaltrilogin. Material till den andra delen kommer att hämtas från böcker som t.ex "Sagor från Midgård" och alla de andra extraböckerna av Tolkien. Läs mer här. 0 Citera
jmalmsten Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 sååå... när får vi besked om regisörrr? 0 Citera
DDeridex Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Jackson vore underbar(igen). Jag hatar fortfarande att...Nåväl hata Bad Taste. 0 Citera
_nemo_ Postad 18 december 2007 Författare Postad 18 december 2007 sååå... när får vi besked om regisörrr? Ingen aning, det blir väl förmodligen Peter själv. Men ett hett tips är annars Sam Raimi. 0 Citera
_nemo_ Postad 19 december 2007 Författare Postad 19 december 2007 Äckligt att det blir två filmer! HAH! Och jag som är lite besviken att det inte kommer en ny trilogi =) Jag är grymt nyfiken på den andra filmen, "bryggan" för det finns så jävla mycket material att hämta från Tolkiens alla böcker. 0 Citera
Jawo Postad 19 december 2007 Postad 19 december 2007 HAH! Och jag som är lite besviken att det inte kommer en ny trilogi =) Jag är grymt nyfiken på den andra filmen, "bryggan" för det finns så jävla mycket material att hämta från Tolkiens alla böcker. Efter att jag läste sagan om ringen trilogin och Bilbo (innan filmen kom ut förövrigt :) ) så försökte jag ge mig på att läsa Silmarillon och Sagor från midgård, men dom var rätt jobbigt skrivna, så det blev inget av det. Så jag är sjukligt glad att det kommer komma en film som bygger på det. Tänk om dom kunde göra en tv-serie eller nåt på Silmarillon... 0 Citera
_nemo_ Postad 19 december 2007 Författare Postad 19 december 2007 Efter att jag läste sagan om ringen trilogin och Bilbo (innan filmen kom ut förövrigt :) ) så försökte jag ge mig på att läsa Silmarillon och Sagor från midgård, men dom var rätt jobbigt skrivna, så det blev inget av det. Så jag är sjukligt glad att det kommer komma en film som bygger på det. Tänk om dom kunde göra en tv-serie eller nåt på Silmarillon... Ja en serie på Silmarillion skulle vara något, riktigt påkostad förstås =) Morgoth och mörkalverna och alla balrogsfighter på öppna landskap. Fyfan vad det skulle kunna bli mäktigt. Boken tog ett tag att komma in i om man säger så, den är sjukt jobbigt skriven, men efter ett tag så, sen efter den var de andra inte speciellt svåra alls. 0 Citera
Eibon Postad 19 december 2007 Postad 19 december 2007 läste nånstans han inte har tid att regissera, men kommer att producera. vilket är näst intill lika bra antar jag eftersom han inte lär tillåta det blir nån hollywood dynga 0 Citera
Simon W Postad 20 december 2007 Postad 20 december 2007 Men vem ska spela Bilbo då? Jag (liksom många andra), röstar på Martin Freeman (Tim i the Office (orginalet)). Han ÄR ju Bilbo! Eller kanske Will Farrell. 0 Citera
_nemo_ Postad 20 december 2007 Författare Postad 20 december 2007 Men vem ska spela Bilbo då? Jag (liksom många andra), röstar på Martin Freeman (Tim i the Office (orginalet)). Han ÄR ju Bilbo! Eller kanske Will Farrell. Nä jag röstar på Ian Holm. Bara de kan få han att se likadan ut som i ringen trilogin så är det ju lugnt. Kanske sminka han något yngre och ge han lite mer färg i håret, men det behöver inte vara något överdrivet. Gandalf säger ju till och med "You haven't aged a day" när de träffas i Fellowship of the Ring.. Så Ian Holm ftw. Utan tvekan. 0 Citera
Simon W Postad 21 december 2007 Postad 21 december 2007 Nä jag röstar på Ian Holm. Bara de kan få han att se likadan ut som i ringen trilogin så är det ju lugnt. Kanske sminka han något yngre och ge han lite mer färg i håret, men det behöver inte vara något överdrivet. Gandalf säger ju till och med "You haven't aged a day" när de träffas i Fellowship of the Ring.. Så Ian Holm ftw. Utan tvekan. Jo, visst vore det fint med Ian, men han är faktiskt 76 år nu. Kan bli knepigt att få det att funka. Men kanske. Han lär ju iofs få utstå lika mycket sminkning som John Rhys Davies gjorde som Gimli... ... Det var så sant. Vilka stackare ska få äran att spela Torin, Dvalin, Balin, Dori, Oin och Gloin och alla de andra. Fun times in the make-up trailer! ;) 0 Citera
Deadrise Postad 22 december 2007 Postad 22 december 2007 Altså, är det denna film som på svenska heter Bilbo? Eller är jag helt efterbliven? För bilbo är nog fantamig den bästa av alla Tolkiens böcker, har länge önskat mig den som film. 0 Citera
Jawo Postad 22 december 2007 Postad 22 december 2007 Altså, är det denna film som på svenska heter Bilbo? Eller är jag helt efterbliven? För bilbo är nog fantamig den bästa av alla Tolkiens böcker, har länge önskat mig den som film. Ja. [uTFYLLNAD PGA MINST 5 BOKSTÄVER KRAV] 0 Citera
Simon W Postad 22 december 2007 Postad 22 december 2007 Ja. [uTFYLLNAD PGA MINST 5 BOKSTÄVER KRAV] Suck. Du kunde ha skrivit "Ja, det är det", istället för påpekningen i versaler. God jul. 0 Citera
Eibon Postad 23 december 2007 Postad 23 december 2007 För bilbo är nog fantamig den bästa av alla Tolkiens böcker kört hårt på glöggen!? :) 0 Citera
_nemo_ Postad 23 december 2007 Författare Postad 23 december 2007 Jo, visst vore det fint med Ian, men han är faktiskt 76 år nu. Kan bli knepigt att få det att funka. Men kanske. Han lär ju iofs få utstå lika mycket sminkning som John Rhys Davies gjorde som Gimli... 76 år är ju ingenting =) Han var ju faktiskt runt 70 när han spelade Bilbo första gången. Man får väl helt enkelt använda en bodydouble så fort man inte behöver se ansiktet på Bilbo, eller när han ska köra stunts. Och han behöver ju inte så mycket make-up, för som sagt, han ska ju se ungefär lika gammal ut som han gjorde i Fellowship of the ring. Fun times in the make-up trailer! ;) Haha, indeed. Tror du Rhys Davies är sugen på att köra en roll igen? Det tror inte jag :) 0 Citera
Simon W Postad 23 december 2007 Postad 23 december 2007 76 år är ju ingenting =) Han var ju faktiskt runt 70 när han spelade Bilbo första gången. Jo, men nu kommer han vara kring 80 vid inspelningen. He has aged a day or two. Men det kan nog funka. Om man vill, så går det. 0 Citera
_nemo_ Postad 23 december 2007 Författare Postad 23 december 2007 Jo, men nu kommer han vara kring 80 vid inspelningen. He has aged a day or two. Men det kan nog funka. Om man vill, så går det. Haha, sant. Men men, det borde funka tror jag. Jag vill hursomhelst inte ha någon ungtupp runt 30. Ian Holm är det enda alternativet för mig. Kollade lite på ett annat forum om vad folk tyckte och vissa ansåg helt seriöst att Daniel Radcliffe skulle vara ett bra alternativ (Harry Potter)....... och någon idiot tyckte även att Cliwe Owen skulle passa. Då kan de ju lika gärna ta Will Smith som är en bättre skådis och passar lika bra. Jag är mer orolig för Christopher Lee (om nu Saruman kommer att vara med i en av filmerna som det snackats om) Han får de ju lägga in i någon slags kammare för att hålla han vid liv, hur gammal är han nu liksom? Han var väl 143 år under inspelningarna av ringen-trilogin. 0 Citera
Simon W Postad 23 december 2007 Postad 23 december 2007 Jag tycker som sagt att Martin Freeman skulle kunna funka riktigt bra. Han är 36, och skulle förstås kunna sminkas för att se lite äldre ut om det vore nödigt. Christopher Lee är ju bara nio år äldre än Ian Holm. No prob! 0 Citera
_nemo_ Postad 23 december 2007 Författare Postad 23 december 2007 Martin Freeman skulle säkert kunna funka. Men jag tror att åtminstone jag skulle känna att det är en kille som FÖRSÖKER spela Bilbo, istället för att ha den riktiga. 0 Citera
Simon W Postad 23 december 2007 Postad 23 december 2007 Well, jag tror nog att jag skulle acceptera Martin Freemans Bilbo. Jag menar, så länge han inte försöker spela IAN HOLMS Bilbo, utan skapar en egen, så borde det bli toppen. Självklart har inte Harry Potter-filmerna samma dignitet som Sagan om Ringen, men jag hade inget problem med att Dumbledore helt plötsligt spelades av Michael Gambon. Visst, ett dödsfall är väl ett gravt skäl att byta skådis, men Gambon gjorde nåt annat av det, och det blev bra. Jag ser inget stort problem med att ta in en skådis som gör något annat av det. Ian Holms Bilbo kände sig ju som "too little butter on too much bread". Hur var han innan han kände sig så, och manifesterades detta måhända i hans ansikte? Nåja. Det blir den det blir. Blir det Ian blir jag glad. Blir det Martin blir jag glad. Kort sagt - jag är glad att the Hobbit kommer! ;) 0 Citera
Eibon Postad 23 december 2007 Postad 23 december 2007 Christopher Lee är ju dock i väldigt bra form, både fysiskt och mentalt för sin ålder. 82 eller vad han nu är. Ja minns faktiskt inte vilka som var med i Bilbo, så längesen jag läste boken. Ska bli intressant o se om McKellen spelar Gandalf igen dock. Jackson kommer nog se över produktionen så den blir korrekt gjord och inte blir nåt skrattretande hollywoodtjaffs. Har fullt förtroende för att det blir rätt regissör och rätt folk i rollerna (kanske inte samma folk i rollerna, men rätt folk) 0 Citera
_nemo_ Postad 23 december 2007 Författare Postad 23 december 2007 Christopher Lee är ju dock i väldigt bra form, både fysiskt och mentalt för sin ålder. 82 eller vad han nu är. Ja minns faktiskt inte vilka som var med i Bilbo, så längesen jag läste boken. Ska bli intressant o se om McKellen spelar Gandalf igen dock. Lee såg VÄLDIGT gammal och sliten ut i "The Golden Compass". Att någon annan än McKellen skulle spela Gandalf är ju verkligen inte troligt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.