Gå till innehåll

Vapen till film!


Recommended Posts

Softair guns är nog det billigaste du kan hitta om du inte bygger själv.. Replikor kostar oftast mycket mycket mera. Sen kan du ju försöka köpa riktiga vapen från ryssland eller nått, men det blir nog dyrare än softair guns oxo hehe

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är mest intresserade av att få vapen som kan ge tittaren 'en mantel-rörelse'.

Det kallas blowback på softairgun har jag för mig. En gas gör att den skjuter bak manteln vid 'skott'. Men om jag förstår det rätt(åter igen) så funkar detta bara en gång, sedan måste man dra tillbaka den själv. Eller?

Softairgun proffs, någon?

 

Det skulle bara göra så mkt om även manteln rörde sig tillsammans med snygga eldflammor, som antagligen lagts ditt digitalt.

Länk till kommentar
Share on other sites

det finns både batteri- och gasdrivna softairguns då man aldrig (eller enbart första gången) behöver göra mantelrörelsen. Det är ju det batteriet och gasen är till för - de gör jobbet. Alltså skjuta till kulorna är slut.

De som drivs med batteri brukar vara rätt sunkiga. Plastleksaker liksom - och det syns.

Satsa på gasdriven, då ser blowbacken verklig ut.

 

http://www.roligt.nu har de förmodligen allt inom softairgun och där kan man hyra också. Ligger i stockholmsområdet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Till De Svenska Tigrarna köpte vi helt enkelt Mauser-stockar, gjorde överdelen själva och lade på olika rör och skruvade/tejpade (:o) ihop. Det blev riktigt bra, men det är svårt att få tag på äkta stockar. Vi hade rena turen att vi hittade en affär som sålde dylikt. Köpte dom sista som var inne! ;)

 

Sen så tror jag mest att du letar efter nutida gevär om du nu ville ha i plast. Det måste bara bli soft air-gun även om jag själv inte skulle välja det i första hand. Tycker allt för många använder sig av soft air-gun, men det går ju inte med något annat. :(

Länk till kommentar
Share on other sites

Nepp, soft air guns ser oftast väldigt plastiga ut så...

 

sw33t, ja det blir flera mantel rörelser, ända tills kulorna tar slut ;) har aldrig sett nån modell som bara gör EN mantelrörelse.

Länk till kommentar
Share on other sites

Softairguns är förbannat okej att använda. De behöver inte alls se plastiga ut, tro mig. På de nyaste softarigunsen är svårt att se om det är en "leksak" eller ej.

 

förstår inte varför du frågar sw33t hur de gasdrivna funkar, jag skrev ju precis hur det funkar i inlägget före. gas funkar lika bra som batteri förresten förutom att vapnet är oftast stabilare och tyngre om man använder gas.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=lilla_farbrorn]Softairguns är förbannat okej att använda. De behöver inte alls se plastiga ut, tro mig. På de nyaste softarigunsen är svårt att se om det är en "leksak" eller ej.

 

förstår inte varför du frågar sw33t hur de gasdrivna funkar, jag skrev ju precis hur det funkar i inlägget före. gas funkar lika bra som batteri förresten förutom att vapnet är oftast stabilare och tyngre om man använder gas.[/citat]

 

vadå fråga sw33t? jag svara väl på hans fråga, eller? det var nog du som var otydlig eftersom att han fråga igen!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag som klistrar modellbyggsatser (men vet nada om film egentligen) skulle föreslå att ta en titt på vanliga modellbyggsatser. I huvudstaden borde Wentzel ha nått. Med moderna Metalizer-färger blir det attans bra. Själv har jag '45 Magnum hängade på väggen hemma som är bra svår att skilja från en äkta. Bra mycket billigare än softairgun, men utbudet är kanske rätt begränsat. Undrar om inte Hobbex sålde byggsatser ett tag? Jag byggde en M45 åt kompis för några år sen, till hans uniformsamling. Kostade bara några hundringar och revolvern kostade som en ordinär modellbyggsats.

 

Men, det jag tror kan synas eller verka plastiskt på film är om bössorna väger för lite. Man skall nog tynga ner vapnen så muskelanspänningen ser rätt ut. Sen skulle jag tro att lite gamla motordelar skulle lätt kunna göra ljud i efterhand så bössorna låter tunga och metaliska.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...