Gå till innehåll

Riktiga actionfilmer


morotspaj

Recommended Posts

Hade det inte gått att lösa med att ha 3-4 tänkbara danska skådisar som skulle kunna passa i rollen och sen bara plocka den som vid tillfället hade tid?

 

Hur snabbt är snabbt i fallet Hjärta av sten? Hur många dagar/veckor/månader hade du på dej att få fram en färdig film?

 

Samma fråga på Stinger, kunde du inte haft en liten för-casting innan du sökte pengar så att du hade varit lite mer safe?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hade det inte gått att lösa med att ha 3-4 tänkbara danska skådisar som skulle kunna passa i rollen och sen bara plocka den som vid tillfället hade tid?

 

Nej, jag skrev rollen för en specifik skådespelare. Mycket av dansk-krocken hade med honom att göra och jag kände inte att någon annan hade kunnat göra hans roll så då kunde jag lika gärna försöka skriva om manuset för en svensk skådespelare.

 

Hur snabbt är snabbt i fallet Hjärta av sten? Hur många dagar/veckor/månader hade du på dej att få fram en färdig film?

 

Planen var att produktionen skulle ta ett år.

 

Samma fråga på Stinger, kunde du inte haft en liten för-casting innan du sökte pengar så att du hade varit lite mer safe?

 

Jag sökte inga pengar för Stinger. Ett amerikanskt bolag såg Camp Slaughter, stoppade ett manus i näven på mig och frågade om jag ville göra filmen åt dom på rekordkort tid. Jag sa ja.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej, jag skrev rollen för en specifik skådespelare. Mycket av dansk-krocken hade med honom att göra och jag kände inte att någon annan hade kunnat göra hans roll så då kunde jag lika gärna försöka skriva om manuset för en svensk skådespelare.

 

 

 

Planen var att produktionen skulle ta ett år.

 

 

 

Jag sökte inga pengar för Stinger. Ett amerikanskt bolag såg Camp Slaughter, stoppade ett manus i näven på mig och frågade om jag ville göra filmen åt dom på rekordkort tid. Jag sa ja.

 

 

Okey. Ja det är ingen lätt process att göra en film, mycket som ska klaffa. Jag får önska dej bättre lycka med producenter och finansiering i framtida produktioner:)

 

Peace

Länk till kommentar
Share on other sites

Rent ekonomiskt är Hjärta av Sten ingen flopp. Den sålde en hel del till TV och funkade ok på video. Och med tanke på att totalbudgeten var 3,5 miljoner för en film på 35mm med Allan Svensson, Brasse Brännström och Micke Nyqvist så var det inte pengar som var svåra att få tillbaka. Utan att skryta på nåt sätt så får jag ändå säga att jag aldrig gjort en musikvideo eller en långfilm som inte gett finansiären pengarna tillbaka eller genererat en hel del vinst.

Kanske man kan se detta som att det inte alltid behöver vara så perfekt, jag menar att man gett ett antal personer jobb under en tid och finansierer som fått pengar tillbaka med ränta och kunder som har fått en tids lätt underhållning. Jag tänker att det produceras säkert så mycket skitaction i USA så om allt kom till Sverige skulle vi nog kvävas. Det är nog så att våra film producenter har prestationsångest p.g.a. de vill skapa filmer i klass med de bästa från Hollywood. För de är ju det som den svenska/europeiska publiken jämför med.

 

Tänker sedan också att är man bara envis och ligger i så finns det väl inget som hindrar att man gör en remake på sin egen film så den blir som man tänkt?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...