Gå till innehåll

Global Warming - cirka 4 min


LudvigHolmkvist

Recommended Posts

Tjo!

 

Tänkte posta en länk till en film som jag gjorde i somras.

 

Det är en vision av hur framtiden kan komma att se ut om växthuseffekten fortsätts att effektiviseras.

 

Jan kan säga att jag personligen märkt diverse tekniska brister i filmen men vill bara höra hur ni tycker att filmen gestaltar sig.

 

3:50 minuter lång - på engelska

 

http://www.dvoted.net/index.php?option=com_content&task=view&id=398&Itemid=151&film=530

 

observera att det är ganska dålig kvalité men jag har ingen kopia på datorn, har dock en skiva med filmen som dock är i sommarstugan så den är tyvärr inte tillgänglig för tillfället.

 

Titta och njut (förhoppningsvis)

thumb530.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=23P2NW1JBfk

 

Nu är filmen utlagd, dock med relativt dålig kvalité då filmen är rippad från en DVD som min käre vän hade, det har försvunnit en del effekter här och där men jag hoppas den går att se på. Den är också utlagd i 4:3 när den egentligen ska vara i 16:9, har inte fixat det än..kanske tar och ändrar det senare...

 

Titta och njut.

Länk till kommentar
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=23P2NW1JBfk

 

Nu är filmen utlagd, dock med relativt dålig kvalité då filmen är rippad från en DVD som min käre vän hade, det har försvunnit en del effekter här och där men jag hoppas den går att se på. Den är också utlagd i 4:3 när den egentligen ska vara i 16:9, har inte fixat det än..kanske tar och ändrar det senare...

 

Titta och njut.

 

Yay ;) nu ska vi se här...

 

dålig berättarröst, lite för handlingslös, annars rätt snygg, okej helt enkelt.

Länk till kommentar
Share on other sites

kan du utveckla lite..vill gärna slippa samma misstag i nästa film..asså det ska ju typ inte vara så mycket till handling, mer av ett budskap om du förstår vad jag menar

 

lite mer varierande bilder, alldeles för svenskt uttal, skulle gärna sett lite animerade enkla men snygga saker så som roterande jordklot, flygande jordenbilder etc. fråga gärna om du vill ha det mer utförligt på någon punkt sailor!

Länk till kommentar
Share on other sites

kan hålla med om berättarrösten, skrev den på engelska bara för sakens skull, hade ett sug efter att skriva just på engelska. Det hade känts bättre om det varit en engelsktalande som läst in berättarrösten. vi tänkte på just jordenbilder men avstod då vi ville ha en mer männsklig synpunkt, hur vi förstör jorden och vilka som drabbas av det, dessutom är jorden med på bild i både början och slutet, det är ju dock lite dålig kvalité så det är svårt att se, såg bättre ut på tv och bio-skärm

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker din film var trevlig och bra fotad men några saker som jag delar med mig av.

 

1. Det känns lite tungt att lägga hela den globala uppvärmningen på folket under the 21th century....alltså oss år 2000. Känns som detta seklet kommer att bli det mest miljömedvetna.

 

2. Eftersom jag som du lever i det 21th seklet känner man sig inte ansvarig, som jag antar är ditt budskap utan mera träffad.

 

3. När du håller skylten Humanity och pekar finger åt publiken så känns det väldigt tonårsflummigt och indirekt pekar du finger år dig själv.

 

4. Berättarrösten både i din film är svengelsk och det ger den ett billigt intryck. Nästa gång tar du någon som har det som modermål. Då blir det trovärdigt och med det sitt budskap.

 

5. Någon bild eller illsutration om hur den globala uppvärmingen ser ut eller dess biverkningar skulle kanske vara på sin plats....bilder om hur de där "hemska" mardrömmarna ser ut...

 

6. Nej jag skulle absolut inte kunna göra detta bättre själv, en film tar många timmar att göra men bara några sekunder att dömma.

 

 

Keep it upp!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker att du endast behöver röst och musik, dvs att det inte är film. Bilderna gör varken till eller från, dvs det är ingen film.

 

Sen är det det tekniska, bättre miljö att spelan in speakern i som krävs. Dialektalt struntar jag i att det låter som Carl Bildt eller vilken annan politiker som helst :)

 

Kommer inte ihåg låten vad den hette, det var något med sunscreen eller liknande. Den lyssnar man på.

 

Inför nästa projekt så tänk hur du kan få fram budskap utan att bara berätta det med ord. Det är mer intressant med konflikt, och konflikt är bland annat att säga en sak och visa en annan.

 

Plita ner tankarna för nästa projekt så feedbackar jag min åsikt om det :)

 

Tjo, j

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...