Gå till innehåll

Namnge Karaktärer!


jepser

Recommended Posts

Hej!

 

Jag behöver hjälp med att hitta ett passande förnamn och efternamn till min scräckfilm. Han som ska namnet spelar en människa som blivit ett monster. Altså ska namnet vara lite läskigt, det hade ju inte passat med Erik Andersson på ett monster.:P Jag tar gärna något tyskt namn för de är oftast lite läskigare... Tack på förhand.. :)

 

Mvh Jesper...:)

Länk till kommentar
Share on other sites

"Müller"... Hm, får mig att tänka på Tintin - Det Svarta Guldet. :)

 

Friedrich Dietrich

Laban Heimer

Philip Grouse

Uno Wittgenstein

Jürgen Nietsche

Thomas Gratzinger

Roger Hitler...

 

Är det en svensk film, där resten ska ha svenska namn? Alltså, kan monstret heta nåt svenskt?

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för svaren...

"Müller"... Hm, får mig att tänka på Tintin - Det Svarta Guldet. :)

 

Friedrich Dietrich

Laban Heimer

Philip Grouse

Uno Wittgenstein

Jürgen Nietsche

Thomas Gratzinger

Roger Hitler...

 

Är det en svensk film, där resten ska ha svenska namn? Alltså, kan monstret heta nåt svenskt?

Helt perfekta namn du gav ju, fortsätt så.. :) Ja, filmen är svensk med svenskt tal. Monstret kan också heta något svenskt men anledningen till att jag tog tyskt var för att jag tycker att de namnen är lite "läskigare".:P Annar var det ju jättebra namn du kom med. Kunde du dem, eller har du hittat de på någon sida? :)

 

// Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för svaren...

 

Helt perfekta namn du gav ju, fortsätt så.. :) Ja, filmen är svensk med svenskt tal. Monstret kan också heta något svenskt men anledningen till att jag tog tyskt var för att jag tycker att de namnen är lite "läskigare".:P Annar var det ju jättebra namn du kom med. Kunde du dem, eller har du hittat de på någon sida? :)

 

// Jesper

 

 

Har du googlat på efternamnen kanske du känner igen en del filosofer och minst en kvasifilosof.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har du googlat på efternamnen kanske du känner igen en del filosofer och minst en kvasifilosof.

 

Va!? Nä sällan. JAG har kommit på alla namn! Faktiskt!

:D

 

Tack för svaren...

 

Helt perfekta namn du gav ju, fortsätt så.. :) Ja, filmen är svensk med svenskt tal. Monstret kan också heta något svenskt men anledningen till att jag tog tyskt var för att jag tycker att de namnen är lite "läskigare".:P Annar var det ju jättebra namn du kom med. Kunde du dem, eller har du hittat de på någon sida? :)

 

// Jesper

 

Ok. Kul.

 

Jo, det är både lite kända filosofer och annat löst folk. Tror det är nån störtloppsåkare där också, och en gammal skådespelerska. ;) Detta gäller efternamnen alltså. Förnamnen kommer från ingen speciell stans.

 

Det är faktiskt inte svårare än så.

Länk till kommentar
Share on other sites

Filosofnamn är alltid skoj i andra sammanhang! :)

 

 

Immanuel Kant was a real piss-ant

who was very rarely stable.

Heidegger, Heidegger was a boozy beggar

who could think you under the table.

 

David Hume could out-consume

Schopenhauer and Hegel.

And Wittgenstein was a beery swine

who was just as sloshed as Schlegel.

 

There's nothing Nietsche couldn't teach 'ya 'bout the raising of the wrist.

Socrates, himself, was permanently pissed.

 

John Stewart Mill, of his own free will

on half a pint of shanty was particularly ill.

Plato they say could stick it away,

Half a crate of whiskey every day.

 

Aristotle, Aristotle was a bugger for the bottle,

and Hobbes was fond of his dram.

And René Descartes was a drunken fart.

"I drink, therefore I am."

 

Yes, Socrates himself is particularly missed;

A lovely little thinker, but a bugger when he's pissed!

 

Monty Python, Hollywood Bowl - "The Bruces"

Länk till kommentar
Share on other sites

Manuset ska vara klart den 11 november. Nu måste jag ha ett namn, vilket tycker ni är bäst till en tysk människa som blivit ett monster? De bästa namnen enligt mig som kommit är: "Vandergeilm" och "Wittgenstein", vad tycker ni? Jag tänkte att ha Fredrich som förnamn.;)

 

Mvh Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

Manuset ska vara klart den 11 november. Nu måste jag ha ett namn, vilket tycker ni är bäst till en tysk människa som blivit ett monster? De bästa namnen enligt mig som kommit är: "Vandergeilm" och "Wittgenstein", vad tycker ni? Jag tänkte att ha Fredrich som förnamn.;)

 

Mvh Jesper

 

Wittgenstein, helt klart, det är perfekt!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...