movielover13 Posted October 13, 2007 Posted October 13, 2007 Mitt andra försök till att göra en film... Handlar om att vara på rätt plats vid fel tillfälle. Jag blev inte helt nöjd så jag hoppas det finns några proffs som vill ge mig MYCKET kritik så jag kan bli bättre inför nästa film. GLÖM INTE ATT FÖRKLARA VARFÖR DU TYCKER SI ELLER SÅ!! Länk till filmen: http://img165.imagevenue.com/loc926/th_78039_2007-10-08_13_15_0001_123_926lo.jpghttp://img5.imagevenue.com/loc1162/th_16393_2007-10-08_13_15_0002_123_1162lo.jpghttp://img22.imagevenue.com/loc748/th_16396_2007-10-08_13_15_0003_123_748lo.jpg Format: .wmv Längd: 5 min 33 sek Storlek: 70 MB (original 1,2GB) Utrustning: JVC GR-D270E Redigeringsprogram: Sony Vegas 7.0 Arbetstid: 150-200h Budget: 0 kr 0 Quote
Mega99 Posted October 13, 2007 Posted October 13, 2007 Den var väl inte så dålig alls ;) Men kom ihåg att filmar du med DV så ska du inte använda stativ- Använd en stabilisator. Är bilden stilla så får tittaren för mycket tid på sig att granska filmen och då förstörs hela "känslan" (det blir en dokumentärkänsla, och ingen seriös sådan). Speciellt i en film som denna så ska det vara snabba och korta klipp. Vitbalansen kanske var som den var med mening för att ge den där kyliga känslan men det blev bara dåligt i längden. Att filma snyggt med DV är en konst, det går inte att filma som man vanligtvist gör med film. 0 Quote
Nicke_92 Posted October 13, 2007 Posted October 13, 2007 lite för mycket musik som förstörde den lugna läskiga stämmingen, och sen såg jason inte riktigt ut som han brukar, masken såg lite fel ut, fast ändå såg den helt rätt ut (?!) det jag reagerar på är att ni snott hela idén... men den är väldigt bra gjord, känns som orginalet, bortsett från musiken jag påpekade, verkar verkligen som ett erfaret filmteam legat bakom den. kan även tillägga att under masken ser inte jason ut sådär! och han använder inte motorsåg ofta heller, men ni kanske vill göra en egen tolkning, lensflare-effekten vid to be continued texten passar inte in alls. sedan förstår jag inte vad sjön i slutet har emd saken att göra, ska den föreställa "chrystal lake" ? 0 Quote
movielover13 Posted October 13, 2007 Author Posted October 13, 2007 Mega99 Men kom ihåg att filmar du med DV så ska du inte använda stativ- Använd en stabilisator. -Tro det eller ej men jag har endast stativ i två klipp. Nicke_92 och sen såg jason inte riktigt ut som han brukar, masken såg lite fel ut, fast ändå såg den helt rätt ut (?!) -Masken är från Fredagen den 13 Del 7 och han ser ut sån under masken då...(läs på lite innan du påpekar fel :)) det jag reagerar på är att ni snott hela idén... -Inte hela idén bara till en viss del, men som du sa med egen tolkning. men den är väldigt bra gjord, känns som orginalet, bortsett från musiken jag påpekade, verkar verkligen som ett erfaret filmteam legat bakom den. -TACK för det!! Vi är endast två stycken som har gjort filmen utan någon som helst erfarenhet, som sagt detta är min andra film. Musiken är från första och sjätte filmen. förstår jag inte vad sjön i slutet har emd saken att göra -Ja, den kanske inte borde vara med men den kan ha nåt med Part 2 att göra...den som lever får se:) 0 Quote
Mega99 Posted October 13, 2007 Posted October 13, 2007 Okej, jag kanske formulerade mig lite dåligt :P Försök att inte ha en stilla kamera. Handhållen eller ej, se till att den rör sig. Och filma korta och snabba klipp så man verkligen får känna spänningen i filmen :D 0 Quote
Nicke_92 Posted October 13, 2007 Posted October 13, 2007 Mega99 -Masken är från Fredagen den 13 Del 7 och han ser ut sån under masken då...(läs på lite innan du påpekar fel : bara en halvt offtopic-kommentar: det var inte så jag mindes att jason såg ut under masken, men men... google bildsökning stödjer också dina fakta :P 0 Quote
Octavianus Posted October 14, 2007 Posted October 14, 2007 blev rätt trist att titta på. Va känslan av "nu visar vi det här ett tag" "och nu visar vi det här en liten stund". Va inget bra flyt i filmen, som sagt snabba klipp när det händer ngt för att få upp stämningen, skifta snabbt mellan närbilder på skräckslagna ansikten, hela bilder, bilder på skuggorna. Närbild på sågbladet, osv osv. 0 Quote
movielover13 Posted October 23, 2007 Author Posted October 23, 2007 blev rätt trist att titta på. Va känslan av "nu visar vi det här ett tag" "och nu visar vi det här en liten stund". Va inget bra flyt i filmen, som sagt snabba klipp när det händer ngt för att få upp stämningen, skifta snabbt mellan närbilder på skräckslagna ansikten, hela bilder, bilder på skuggorna. Närbild på sågbladet, osv osv. Håller med, men det blir så när man bara är två personer... Har du mycket erfarenhet av filmning? 0 Quote
Octavianus Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 Håller med, men det blir så när man bara är två personer... Har du mycket erfarenhet av filmning? hehe, nej inte speciellt, jag gillar bara att utala mig, det låter ju som jag vet vad jag pratar om iaf. Nej, men jag vet ju hur jag vill ha det när jag tittar på det, men sen om jag kan göra bättre själv är ju en annan sak, men är ju inte det det handlar om. Du vill ha feedback på dina grejer, jag ger det så gott jag kan, efter vad jag tycker, så får du ju ta till dig det om du vill. Vet inte om det va ett påhopp, men om det va det så va det där mitt försvar ;-) 0 Quote
movielover13 Posted October 25, 2007 Author Posted October 25, 2007 hehe, nej inte speciellt, jag gillar bara att utala mig, det låter ju som jag vet vad jag pratar om iaf. Nej, men jag vet ju hur jag vill ha det när jag tittar på det, men sen om jag kan göra bättre själv är ju en annan sak, men är ju inte det det handlar om. Du vill ha feedback på dina grejer, jag ger det så gott jag kan, efter vad jag tycker, så får du ju ta till dig det om du vill. Vet inte om det va ett påhopp, men om det va det så va det där mitt försvar ;-) Jag tycker inte det va nåt påhopp, ville bara veta hur pass "tungt" din kritik väger... (Blir bara glad om jag får kritik, annars kan jag ju inte bli bättre.) 0 Quote
movielover13 Posted November 4, 2007 Author Posted November 4, 2007 Nästan 300 visningar, men inte många kommentarer:( Vore kul om fler vill kommentera filmen. Vad är bra/dåligt. Finns det någon här på Voodoofilm som jobbar med film på heltid? 0 Quote
vesslan Posted November 4, 2007 Posted November 4, 2007 Det enda som var dåligt var att masken såg ut att vara i gummi när han tog av sig den. Den ska väl vara i hårdplast? Mycket bra med den blåaktiga vitbalansen. Den fick det att se ruskigt kallt och läskigt. MEn jag tyckte inte om att sitta och kolla på sjön i två minuter:/ 0 Quote
Recommended Posts