Jump to content

No more ladys in the lead

Simon W

Recommended Posts

Warner Bros vägrar att ha kvinnor i huvudrollen i sina filmer hädanefter. Detta eftersom "The Invasion" med Nicole Kidman, och "The Brave One" med Jodie Foster floppat i USA. Fantastiskt idiotiskt. Troligtvis beror detta på att det inte finns några bra manus för kvinnor, utan bara manus där huvudrollen lika gärna kunde ha spelats av en man... Men troligtvis är inte sista ordet sagt.

Läs hela alltet:

http://www.deadlinehollywooddaily.com/warners-robinoff-gets-in-catfight-with-girls/

Läste det där. Ibland vet jag liksom inte riktigt hur jag ska göra. Ska man pungslå dem och bilda ett helkvinnligt bolag eller nästla sig in och bara arbeta för att kvinnor ska komma fram?

Hur många män i huvudrollen har inte haft helfloppande filmer och de slutar inte göra filmer med män i huvudrollen?

sen vet man väll inte riktigt om det stämmer det som står i den artikeln? Är väll som med allt skvaller, det mest är bara massa hittpå.

Men instämmer, att dom flesta filmer man gärna ser om flera ggr, är det män i huvudrollen. Fast inte alla, så idiotiskt att bannlysa dom.

Thelma & Louise

Amelie från Montmartre

Carrie

Stolthet och Fördom

Kill Bill

Alien

Monster

The Piano

När Lammen Tystnar

The Queen

Lara Croft

Jag vill inte ha en framtid där dessa filmer inte görs.

Hur kan du glömma att nämna Crossroads?? :o

Förövrigt verkar det väldigt skumt och stämmer nog inte alls, bara å söka på imbd på första bästa kvinnliga skådespelare så ser man att de har en del huvudroller framöver. Lindsay Lohan ska göra "Poor Things" "Dare to Love Me". Det ser vi fram emot.. :)

Ja, jag är väldigt ironisk idag.

Jovisst, men jag tror inte att han hade gillat tanken i att inte låta kvinnor ha huvudrollen, även om inte han själv och hans projekt påverkas av det. Han är ju ett fan av tuffa tjejer i huvudrollen.

Ja, vad vore tarrantellan utan påverkan av "pinky violence";)

Men rent i övrigt... vore väldans tråkigt utan de enda kvinno-hjälte-filmerna som ändå kommer...