Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vi vill ha tips på personer du vill se intervjuer med, och vilka yrken som du tycker är intressant. Kom med förslag!

Voodoo Film försöker bredda artikelutbudet och intervjuer om hur filmskapare arbetar kan både ge inspiration och en del praktiska tips hur de har lyckats få sin film visad, sitt manus producerat eller sina konstnärliga talanger visade.

(Vi har tidigare gjort en Intervju med en regissör, Martin Munthe.)

Postad

Stefan Jarl (Subjektivt berättande, var går gränsen mellan sanning och fiktion, moraliska aspekter)

Roy Andersson (Hur tänka i bilder, bygga en bild från idé till färdig filmruta)

Intervjuv med dokumentär och kortfilmsproducent (vad ska man tänka på. hur får man sinn film såld, fällor osv)

Cissi Elvin (vad vill hon med framtiden och sfi)

Postad

Haha, var det Munthe här på forumet som ni intervjuade? :D Jag skulle vilja se intervjuer med George Lucas, Johnny Depp och Ian McKellen. Kanske lite svårt att fixa, men de vore intressantast.

Postad
Sånt kan du ju googla på.

Vi försöker göra något som vi kan ha nytta av och som helst inte redan finns. Intervjuer med superkända filmskapare går det att hitta på en sekund. Fundera på vad du skulle ha nytta av att veta och som du har svårt att hitta någon annanstans! Vem kan svara på de frågorna?

Och ge mig gärna kritik på intervjun med Munthe. Saknade den något? Vad var bra, vad var inte bra?

Meningen med intervjuerna enligt mig är att det ska vara intressant och lärorikt. När jag pluggade journalistik och medieproduktion tyckte jag själv att de mest lärorika föreläsningarna var gästföreläsare som berättade hur saker fungerar i journalistbranschen, t ex vad arbetsgivare letar efter och hur det funkar att jobba som frilans. Alltså hands-on fakta som man annars bara får genom erfarenhet.

/Fredrik

Postad

Jag skulle gärna se att folk berättar mer om hur de var när de unga. Inte bara "jo, jag såg Star Wars när jag var 7 år och då ville jag bli regissör", utan mer hur de tänkte, vad de gjorde. Finns ju många unga guys and gals här. Rock on!

Edit: Självklart är det personer som lyckats på ett eller annat sätt som ska berätta, inte nån random noob.

Postad
Jag skulle gärna se att folk berättar mer om hur de var när de unga. Inte bara "jo, jag såg Star Wars när jag var 7 år och då ville jag bli regissör", utan mer hur de tänkte, vad de gjorde. Finns ju många unga guys and gals här. Rock on!

fÖR jaG skA göra maaATRIX 4. Den ska hEta Teh Last SoldIER och Ska vina 8 OsCar För besta AktionjN. Massor av SpEcial Efekter. Kan någon seja hur Man göR HäftiGast efekter, jag Har Pinacle 10.,

P.s Tarkowskij är gud! d.S

Postad
Ja, varför inte intervjua Danell? Jag skulle också vilja ställa upp på en intervju som "ung amatörfilmare". :D

Haha. Ställer alltid upp! ;)

fÖR jaG skA göra maaATRIX 4. Den ska hEta Teh Last SoldIER och Ska vina 8 OsCar För besta AktionjN. Massor av SpEcial Efekter. Kan någon seja hur Man göR HäftiGast efekter, jag Har Pinacle 10.,

Hehe. Så sant... (o sorgligt)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...