sw33t Posted June 18, 2004 Share Posted June 18, 2004 Vi har filmat klart kortfilmen Burningbull nu. Dock inte klippt klart ens en trailer än. Men vi har en blooper som vi bara är tvungen att låta cirkulera. http://www.lanfear.nu/~ninja/oups.mov enjoy. teaserbild från filmen: http://elajsa.mine.nu/~madtofu/monkey/fight26.jpg 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeCaf Posted June 18, 2004 Share Posted June 18, 2004 Aj, det där såg ut att göra ont. Men å andra sidan ser träffen onekligen verklig ut. :) Fast det kanske inte var meningen att han skulle bli träffad. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProZ Posted June 18, 2004 Share Posted June 18, 2004 HAHHAA! AJ FAN! får man fråga vad filmen handlar om? :D ser väldigt intresant ut, Stora insekts ninjas som fightas snyggt :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted June 18, 2004 Share Posted June 18, 2004 Ajajaj, vilken stuntman :P Snygga moves för övrigt ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
always89 Posted June 18, 2004 Share Posted June 18, 2004 När kommer filmen, och går den att ladda ner? Verkar vara en riktigt grym film. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
max lauritzen Posted June 19, 2004 Share Posted June 19, 2004 Kul att ni tyckte om det! Vi hade väldigt kul :e Jo som sagt så är den inte färdig än. Vi är precis klara med inspelningen och redigeringen kommer kanske ta lite tid eftersom folk är bortresta å sånt. Men vi återkommer. Filmen handlar om Samuel som är scitzofren. När man minst anar det blir han superhjälten "Burning Bull" vilket ibland leder till oönskade konsekvenser. Komedi. insekter? hm.. det var något nytt. men jag förstår hur du tänker. jag tänker på spiderman, men det är inte långt ifrån... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e93mw Posted June 19, 2004 Share Posted June 19, 2004 Ser skojigt ut! När beräknas filmen vara klar? Jag är lite nyfiken: det ser ut som att skådespelarna har erfarenhet av kampsport och jag undrar vilken eller vilka stilar? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sw33t Posted June 19, 2004 Author Share Posted June 19, 2004 Jah det ser verkligt ut för att det är verkligt :D Det är en fullträff jag får rakt i huvudet. Ingen skada sked rent fysiskt. Jag bara skrattade och gick ner på marken. Det sågs så fint ut så det kommer komma med i den riktiga filmen! Filmen är under klippning nu som sagt, men en trailer lär dyka upp snart. Klippet är från samuels shizofrena-syn på vad som händer när en superskurk utmanar honom, något som i verkligheten är en kompis som i ett sista försök att rädda Samuells sinne utger sig för att vara superskurk. e93mw's fråga: Jag, den gröna/gula hjälten, Tim Drougge, har tränat Wing Tsun, Latosa Escrima, Capoeira Angola, Hung Gar, wudang(tai chi quan) och Taekwondo samt annat smått(lite akrobatik stunts osv). men jag får mest spö i den här filmen. Han, blåa bödelninjan(som jag kallar honom), Erik Dalin, har tränat Ju-jutsu, Capoeira, Brazilian Jiu-jitsu, Bujinkan, Tian Long Kung Fu mfl. Och en hel del akrobatik. Erik Dalin är utbildad stuntman från svenska stungruppen. Vi båda utger tillsammans den lilla skaran som är Children From The Monkeymachine's actionteam. ps. jag gjorde en snabbt trailertest för fightscenen förut med Kill Bill vol.1 musik. Men jag vet inte hur pass bra det skulle funka att lägga upp den? med den musiken dvs. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProZ Posted June 19, 2004 Share Posted June 19, 2004 väntar spänt på teasern :P Om han är med i svenska stungruppen så lär ni väll ha lite fet utrustning ni kan låna? Sen var det en jävligt imponerad urval av kampsport dom kunde :P aldrig hört på maken att en människa kan så många stilar hehe 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonteShofire Posted June 19, 2004 Share Posted June 19, 2004 Jag måste bara lägga in som en liten nätt parentes att det är Josef och INTE Smauel som tror att han är Burning Bull. Jag råkar veta om detta då jag själv varit med och skrivit manuset till filmen. Förövrigt ska du (Tim) ha ett stort tack för att du la ut bloopern på sidan. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sw33t Posted June 19, 2004 Author Share Posted June 19, 2004 hehe stämmer. Det är Josef inte Samuell. Påstår att det är Max's fel och visslar. och visst är det en hel del stilar Proz, men ingen säger hur länge de har tränats :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ufosxm Posted June 19, 2004 Share Posted June 19, 2004 Det ser ut som en jätterolig film! Kommer mästerverket att släppas på voodoofilms forum? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twizz Posted June 19, 2004 Share Posted June 19, 2004 Ja fighten är hur grym som helst. Ska bli riktigt kul att se färdiga filmen sen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonteShofire Posted June 20, 2004 Share Posted June 20, 2004 Tyvärr kommer alla som ska redigera filmen åka bort ett längre tag under sommaren. Detta betyder att filmen kommer att ligga på is ett tag framöver. Men misströsta inte! Den kommer definitivt komma ut senast i September, så håll ut! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts