Jump to content

Splinterarts gör "Myggan"

Danell

Recommended Posts

Måste bara uppmärksamma det grymt talangfulla teamet Splinterarts med Anderas Öhman i fronten, som nyss haft premiär på deras (tillsammans med Filip och Fredrik) nya serie "Myggan".

Har följt detta team en lång tid nu och det är verkligen ett föredömme för svenska amatörfilmare. Har vunnit en massa priser och vuxit i olika sammanhang. Känner att man själv tävlar väldigt med dem, vill hela tiden vara bättre. (vilket är väldigt bra, för det peppar en till max hela tiden)

Ett stort grattis till dem för att de lyckats bryta sig in i den lite mer proffsiga avdelningen av filmskapande.

Länk till dem: http://www.splinterarts.com

Håller med. Såg andra avsnittet igår. Det är snyggt men skämten, storyn o tempot håller inte. Imponerande att de gör 10st 30minuters avsnitt. 5 timmar animerat på kort tid är bra presterat. Grejen är att det känns så icke Splinterarts. De brukar ha en väldigt levande och mer konstnärlig stil, detta känns lite snabbmat, fast än det fortfarande är snyggt visuellt. Är klyven...

• 1 month later...
Håller med. Såg andra avsnittet igår. Det är snyggt men skämten, storyn o tempot håller inte. Imponerande att de gör 10st 30minuters avsnitt. 5 timmar animerat på kort tid är bra presterat. Grejen är att det känns så icke Splinterarts. De brukar ha en väldigt levande och mer konstnärlig stil, detta känns lite snabbmat, fast än det fortfarande är snyggt visuellt. Är klyven...

Det är snabbmat. Vi gör ett avsnitt på två veckor och vi är långt ifrån nöjda med det visuella. Självklart är vi nöjda med hur det ser ut efter hur lång tid vi haft på oss men i helhet är det klart man vill bli bättre. Vi har tagit fram en stil som ska gå snabbt men samtidigt vara snygg. Det blir bättre och bättre hela tiden och jag hoppas andra säsongen håller en högra kvalité. Både innehållsmässigt och visuellt. Det glädjer mig att det känns "Icke-splinterarts." för det är väl en komplimang till oss antar jag. Säg dock gärna vad ni tycker om det 9:e avsnittet som sänds den 14:e November (tror jag?) för det avsnittet har jag skrivit och regisserat. :P

Andreas.

Kan tillägga att när man sitter borta på regementet efter en hård dags militärträning och ännu en jobbig dag som väntar så är Myggan riktigt härlig att kolla på. Det är bara sitta o titta, man måste inte tänka, bara titta...

Så vi här borta framför TV:n på K3 tackar för de kvällar som förgylls av dumma skämt och enkla bilder på bra sändingstid. Tack SplinterArts...

Har aldrig tagit mig tid att sätta mig ner och glo på myggan, men nu när jag har varit sjuk så blev det ett avsnitt faktiskt. Tycker ni har gjort ett bra jobb. Det ser bra ut och storyn är helt okej. kul med alla skämt om allt folk. Men lär dock inte se på det så ofta.