johangustav Postad 19 augusti 2007 Postad 19 augusti 2007 Hur gör man en trolig proffisionell spetsning med kniv i bröstet eller med svärd? 0 Citera
Team_fagott Postad 19 augusti 2007 Postad 19 augusti 2007 Använd bedövning och steriala knivar. Då blir det troligen profesionellt. 0 Citera
jakethesnake Postad 19 augusti 2007 Postad 19 augusti 2007 DEt finns ju sådanna "butricks" knivar. Såna använder de mycket. Sen har det mycket med tricks och klippning att göra. Oftast brukar man köra svärdet genom armhålan, om du förstår. Rätt vinkel på det ser helt verkligt ut. Se bara på Gladiator... där finns massa sådanna som är ganska dåligt gjorda och lätta att hitta. 0 Citera
Mega99 Postad 19 augusti 2007 Postad 19 augusti 2007 Filma i helbild när någon hugger sitt svärd mot personen som ska bli spetsad, byt sedan till närbild på bröstet eller var personen nu ska bli huggen och filma där. Givetvis ska du i närbilden använda en docka eller nåt med personens kläder. Så, varsegod och hugg för allt du går för. 0 Citera
Eibon Postad 19 augusti 2007 Postad 19 augusti 2007 hugg/kasta sen swoosch och klipp till person som står o håller i svärd/spjut mot magen, alltid bäst haha men för verklighet så kniv som åker in, för gore klipp till närbild o peta bara ut svärdet genom valfritt material o blodpåse du har under kläderna. 0 Citera
Mega99 Postad 20 augusti 2007 Postad 20 augusti 2007 men för verklighet så kniv som åker in, för gore klipp till närbild o peta bara ut svärdet genom valfritt material o blodpåse du har under kläderna. Var det inte det jag sa? 0 Citera
Mr Orange Postad 20 augusti 2007 Postad 20 augusti 2007 jag brukar lägga flera lager med kartong(hårt pressade) och sen tejpa fast det vid stället där någon ska bli knivhuggen, vanligtvis har jag då också en blodpåse på kartongen, det funkar bra 0 Citera
Eibon Postad 20 augusti 2007 Postad 20 augusti 2007 det mesta funkar med rätt obehagliga ljud till och att man inte ligger på bilden nog länge för analys. 0 Citera
Mr Orange Postad 20 augusti 2007 Postad 20 augusti 2007 ska det brännas fast på mitt DV-band ska det banne mig se riktigt ut, annars kan det kvitta 0 Citera
johangustav Postad 21 augusti 2007 Författare Postad 21 augusti 2007 det där med kartong och sånt verkar ju bra, då kan man typ hugga på riktigt... 0 Citera
Mr Orange Postad 21 augusti 2007 Postad 21 augusti 2007 appappaaah, du ser, under kartongen har man en metallplatta 0 Citera
The magic man Postad 22 augusti 2007 Postad 22 augusti 2007 Testa att att sätta fast kniven i bröstet och fäst sedan en fiskelina i och dra bort den, sen spelar du det baklänges i datorn (-100%), Det funka på min film! 0 Citera
dreamcast116 Postad 9 oktober 2007 Postad 9 oktober 2007 http://www.youtube.com/watch?v=dwCuQ...elated&search= Fy fan va det såg bra ut!!!!!!! HUR GJORDE DEM? SÄRSKILLT DEN ANDRA! 0 Citera
c3400 Postad 12 oktober 2007 Postad 12 oktober 2007 Som de visade på den första stillbillden efter texten, hade de en liten pump och en smal slang bakom kniven. De pumpade ut låtsasblod efterhand som kniven skar. I klipp två hade de dessutom lagt låtsashud (antagligen av vax, det stod så iaf) på armen som kniven kunde skära i. Då blev det alltså en skåra med blod i som såg ut som ett sår efteråt, till skillnad från klipp ett, där blodet bara rinner av den oskadda armen. :) 0 Citera
dousch Postad 26 oktober 2007 Postad 26 oktober 2007 Tackar totalt för alla bra tips, jag ska göra en Fredagen Den 13:e parodi och undrat ett bra tag hur man ska göra med sånna här scener. Blir mycket blod you know ;P http://www.youtube.com/dousch spana in mina filmer. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.