Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Någon som kan hjälpa mig med manus som jag och några till av mina kompisar ska skriva. Jag står nog för hela manus delen. btw, tack för all inspiration på sidan :P hjälper som f*n. Men jag har lite problem med handlingen, Intro osv... Storyn är lite svår... Kanske det finns andra förslag, skriv gärna med dem, är sugen på att göra film... Annars kan ni kolla på den jag gjort för några månader sen på 2 dagar, blev helt OK.

jag själv "starrade" som mr. blonde http://www.youtube.com/watch?v=mtR1FXj3qBM

det är första delen. Andra delen är här:

http://www.youtube.com/watch?v=-calJGHMlUc

vi har stulit soundtracks och härmat ganska mycket. Don't overreact. den gjordes på 2 dagar redegering 2 dagar. Sammanlagt tid: A LOT! XD

Postad

Err, du ska alltså skriva ett manus som baseras på Max Payne-spelen? Men du vet inte vad det ska handla om så du tar färdiga karaktärer och ber oss komma på historien? Varför inte komma på något eget? Eller är jag fel ute?

• 2 veckor senare...
Postad

Spela spelen, se till att du kan mycket om dess story, lägg til ite, ta bort lite mixtra lite och skicka den till något filmbolag! Är den bättre än många andras så... kanske! =)

Vem vet du kan ha en chans, jag menar kolla på Doom som blev film, sög ju ashårt jämfört med spelet...

Postad

Hehe, när jag spelade Max Payne första gången märkte jag att det påminde om en Serie i en tidning som heter Magnum (serietidning). Serien där heter Chuck Riley och Max payne påminer om den. men tanken att göra en Max Payne film har jag också haft, fast det visade sig vara lite för jobbigt.. men det där med Doom så håller jag med. Men har inte sett Resident Evil filmen och jag väntar på eventuella Halo filmen.

Postad
Spela spelen, se till att du kan mycket om dess story, lägg til ite, ta bort lite mixtra lite och skicka den till något filmbolag! Är den bättre än många andras så... kanske! =)

Vem vet du kan ha en chans, jag menar kolla på Doom som blev film, sög ju ashårt jämfört med spelet...

Kan säga med en gång att det filmbolag som äger rättigheterna till en så stor grej som max payne kommer inte ens att kolla på filmen. Dels för att de har tusentals andra saker att göra som de tycker är viktigare, och dels för att om du skickar en film till dem som de kollar på och de redan har en max payne-grej på gång så kan du sen säga att dom kollade på det du gjort och snodde dina idéer till adaptationen. Om de inte kollar på det kan du inte stämma dem. Att göra film på redan befintligt material på den nivån är svårt.

Man måste vara känd, ha några filmer under bältet redan, representation i Hollywood i form av en agent vilket i sig är svårt att fixa för att de ens ska fundera på att titta på materialet. Stor fördel om man bor där också.

Tills dess så kommer allt som direkt är max payne-relaterat du skapar att vara brott mot copyrightlagarna.

Det bästa du kan göra är att inspireras av den och göra något liknande men inte kalla det max payne. Kolla på en massa gamla film noir, blanda i modern action, och kör hårt.

Postad
ahh =)

nja, jag menade göra ett manus, och se om de blir intresserade av att göra en film av den ;)

Detsamma gäller manus för existerande franchises. Du kommer att behöva ha skrivit några redan producerade filmer och ha en agent i hollywood (för vilket du behöver minst två redan färdiga oproducerade manus på riktigt bra engelska och någon som redan har en agent i hollywood som kan rekommendera dig).

Postad

Alltså, ni måste vara riktigt duktiga med kameran och redigeringsprogrammen om ni har slängt ihop det där på två dagar.

Försök med en egen idé så skulle det bli hur bra som hälst

Postad

Ja Simon W, men den är precis som Dog Soldiers 2: Fresh Meat... den blir aldrig av. Även om historien är asbra och där är asmånga fans så finns där ingen som har ambitionen att göra den. Synd som fan liksom. Hade blivit en skitbra film då spelet känns som att se en film.

• 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...