Gå till innehåll

Filmbolags namn


fredrik_kind

Recommended Posts

Eller, eftersom ni är amatörer(utgår jag ifrån...) så kör ni utan något namn. En film av xxx duger bra imho. Blir lite löjligt med storslagna namn och blingbling-intron om det bara är en kortfilm på 2 minuter.

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller inte riktigt fullt med. Oavsett om det är amatörer eller ej så är namnet till för att visa att det är dem som är bakom produkten. Behöver dock inte vara blingbling intron och så.

 

Fast kik production tycker jag lät bra. Kan ni köra ett intro i ett tjej-omklädningsrum också åker kameran bakåt ut genom nyckelhålet och FLASH - Kik production! WOW.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller med om att namn är bra, och jag gillar även "blingbling-intron". Kik produktion med kikhålstema är ju kalas! Fast kanske kan bli lite knasigt dock om fredrik_kind har för vana att göra djupa och dramatiska filmer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men har man ett efternamn klingar så vacker, ijämförelse med typ Johansson som jag heter, ska man självklart använda det så man blir känd med sitt namn och inte något flummigt produktionsbolagsnamn.

Skulle mitt efternamn Skoog med dubbla on vara exceptionellt nog? :P

 

Kanske lite mer internationellt. Cheek Production eller varför inte försvenska uttalet. Kik Production

Mitt team har ett namn som stavas likadant och har samma betydelse på både svenska och engelska. :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad sägs om:

Vi gör filmerna som vi tycker att du ska titta på för att vi vill det och för att då blir vi glada för att vi har lagt ner mycket jobb med filmerna productions ?

 

Det finns även en trevlig förkortning till det:

V.g.f.s.v.t.a.d.s.t.p.f.a.v.v.d.o.f.a.d.b.v.g.f.a.v.h.l.n.m.j.m.f.p.

 

Vad säger ni om det?

 

// jesper - Det var det bästa jag kunde komma på - xD

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
Skoog är väl bra. Ska du döpa ett produktionsbolag efter det bör du bara hitta något ord att kombinera ditt namn med, typ Skoogs Productions eller liknande så det klingar lite vacker. Man vad vet jag...

 

 

varför inte Woods Productions...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...