Gäst bollyn Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 Jag undrar om Adobe After Effect Professional 7.0 är prisvärt?:) Vart är det biligast?;) Om man köper standard i stellet för Professional är det då mycket som man inte kan göra som går i Professional, vad är skilnaden?;) Ska man köpa Professional eller standard? Jag kan inte köpa en uppgratering. 0 Citera
jepser Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 Jag rekommenderar verkligen after effects, du kan ju i princip göra allt;) Köp den på http://www.scandinavianphoto.se // jesper 0 Citera
pld Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 Köp den nya, Adobe After Effects för cirka 5 500kr hos CSN! http://www.csn-kortet.se/rabatter_nationella.asp?id_rabatt_nationell=353&categoryid=46 /Jesper 0 Citera
jepser Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 Ja, köp den nya, på tal om det, är det något som har det och kan presentera några bra nyheter till programet? 0 Citera
jernby film Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 Bra länk av pld....köp direkt på adobe genom CSN. Bra rabatter till er som är lite yngre.Tänk på att Adobe-programmen kan det mesta. Standard AE och pro, skiljer ett 10-tal effekter, alltså inte mycket. Paketprisen, boxarna finns ju alla program ni behöver. Tänk på att Adobe har pemiere redigeringsprogram, after effects, photoshop, audition, illustrator, flash m.m. Vid köp ingår ett flertal uppdateringar och extra effekter som inte finns annars. /nils 0 Citera
pld Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 Bra länk av pld....köp direkt på adobe genom CSN. Bra rabatter till er som är lite yngre.Tänk på att Adobe-programmen kan det mesta. Standard AE och pro, skiljer ett 10-tal effekter, alltså inte mycket. Paketprisen, boxarna finns ju alla program ni behöver. Tänk på att Adobe har pemiere redigeringsprogram, after effects, photoshop, audition, illustrator, flash m.m. Vid köp ingår ett flertal uppdateringar och extra effekter som inte finns annars. /nils Måste bara fråga varför man ska köpa på adobe? Menar du att man ska beställa den av dem? Enligt CSN-sverige så köper man av Misco.se som skickar det på posten. 0 Citera
jernby film Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 Nej, köp där det är billigast ju. Adobe är ju tillverkaren och generalagenten i Sverige. Adobe håller nog reda på licenserna ändå, oavsatt var du köper. /nils 0 Citera
Joel.N Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 Trådskaparen (alias: Bollyn)ställde frågan: "-Ska man köpa Professional eller standard?" Och inget av ovanstående inlägg ger svar på detta... (Och inte mitt inlägg heller för den delen, men syftet med mitt inlägg är att även jag är nyfiken på vad skillnaden är...) 0 Citera
jepser Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 Trådskaparen (alias: Bollyn)ställde frågan: "-Ska man köpa Professional eller standard?" Och inget av ovanstående inlägg ger svar på detta... (Och inte mitt inlägg heller för den delen, men syftet med mitt inlägg är att även jag är nyfiken på vad skillnaden är...) Det finns redan svarat på i tråden: Bra länk av pld....köp direkt på adobe genom CSN. Bra rabatter till er som är lite yngre.Tänk på att Adobe-programmen kan det mesta. Standard AE och pro, skiljer ett 10-tal effekter, alltså inte mycket. Paketprisen, boxarna finns ju alla program ni behöver. Tänk på att Adobe har pemiere redigeringsprogram, after effects, photoshop, audition, illustrator, flash m.m. Vid köp ingår ett flertal uppdateringar och extra effekter som inte finns annars. /nils 0 Citera
Joel.N Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 Det finns redan svarat på i tråden: Ber om ursäkt, -jag missade visst det... Men kan någon precisera lite mer vad dessa 10-tal effekter är? 0 Citera
jepser Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 Håller med dig, prisskillnaden är ju rätt så stor, så 10 effekter skillnad skulle väl inte gå upp mot tusenlappar? 0 Citera
jernby film Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 Finns en bok som medföljer AE från Adobe, försök få tag på den. Där är alla effekter specificerade och om de finns i standard vs pro. Då kan ni se vad ni behöver, för att vända på frågan. Håller med att prisskillnaden är stor, för stor med tanke på skillnaden. Om ni är nya på effekter skulle jag rekommendera box på flera program från Adobe. Dyrt i början men senare billiga om ni behöver uppgradera. /nils 0 Citera
Jawo Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 Håller med dig, prisskillnaden är ju rätt så stor, så 10 effekter skillnad skulle väl inte gå upp mot tusenlappar? Det beror på vad man menar med "effekter" och hur omfattande dessa är. Dessutom så menade inte jernby exakt 10 effekter, utan snarare runt 10 extra funktioner. Alltså inte exakt 10. Har förövrigt för mig att iochmed den nyaste versionen av AE så finns det bara en version. 0 Citera
Max_H Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 Standard utgår mycket riktigt. Endast Pro-versionen kommer att finnas. /Max 0 Citera
jepser Postad 23 maj 2007 Postad 23 maj 2007 Okej, men det är igentligen samma sak med premiere pro och elements, prisskillnaden enligt mig är för stor för att vara så liten skillnad, serskilt med elements 3.0. Håller någon med om det? // jesper 0 Citera
carbe Postad 23 maj 2007 Postad 23 maj 2007 Nej, det håller jag inte med om. Premiere Pro har bra mycket mer funktioner än Elements, det är mycket större skillnad än i AE. Prisskillnaden är tillräckligt liten för att man skall överväga att köpa Pro istället för Elements. Men i denna tråd är det faktiskt AE vi borde diskutera, så det är ganska onödigt att byta ämne. //Carbe P.S. Det stavas "egentligen" och "särskilt". 0 Citera
pld Postad 23 maj 2007 Postad 23 maj 2007 Okej, men det är igentligen samma sak med premiere pro och elements, prisskillnaden enligt mig är för stor för att vara så liten skillnad, serskilt med elements 3.0. Håller någon med om det? // jesper Jag har inte testat Elements men jag tror det är en jäkla stor skillnad på Pro och Elements. /Jesper 0 Citera
carbe Postad 23 maj 2007 Postad 23 maj 2007 Jag har inte testat Elements men jag tror det är en jäkla stor skillnad på Pro och Elements. /Jesper Precis vad jag också påstår. Jag har själv Elements men skall bestämt uppgradera till Pro när pengarna räcker. Pro utgör ännu en möjlighet för bättre redigering. 0 Citera
odinlundin Postad 23 maj 2007 Postad 23 maj 2007 Precis vad jag också påstår. Jag har själv Elements men skall bestämt uppgradera till Pro när pengarna räcker. Pro utgör ännu en möjlighet för bättre redigering. Du är bara 14 år, varför ska du lägga pengarna på ett värsting redigeringsprogram? Köp någonting annat istället, typ ny kamera (du kanske inte behöver det men tog det som exempel), en film görs ju inte bara av ett redigeringsprogram... 0 Citera
carbe Postad 23 maj 2007 Postad 23 maj 2007 Du är bara 14 år, varför ska du lägga pengarna på ett värsting redigeringsprogram? Köp någonting annat istället, typ ny kamera (du kanske inte behöver det men tog det som exempel), en film görs ju inte bara av ett redigeringsprogram... Nej, men eftersom det är det jag känner mig bäst på så är det redigeringsprogrammen som jag vill satsa på. 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 23 maj 2007 Postad 23 maj 2007 "Du är bara 14 år" - Det är snarare då man ska ha värstingprogrammen, kom själv ihåg hur mycket energi man hade som 14 åring och hur lätt information fastnade :) Nu 7 år senare så är man ju inte alls som man var förr! 0 Citera
jernby film Postad 24 maj 2007 Postad 24 maj 2007 Så är det....skulle man som carbe göra en frivolt baklänges, som på bilden, skulle jag hamna på bårhus direkt. När det gäller trådskaparens fråga om AE 7,0 kan man ju sansa sej lite. AE 6,5 pro fungerar lika bra utan att behöva ta upp efterträdaren till 7.0, som inte finns än. Man kan ju läsa sej till vilka program man behöver, om man inte är stenrik. Sen håller jag med odinlundin om att det är manuset och filmningen man gör som är det viktigaste, efterarbetet kan knappast ge bra resultat av en dålig filmning. Att hålla koll på licenser, hur de fungerar, är ett sett spara pengar. Vidare studentrabatter och köp av fler program i box samtidigt, som man behöver. /nils. 0 Citera
pld Postad 24 maj 2007 Postad 24 maj 2007 Jag tycker att du ska köpa det nya After Effects och strunta i Pro och Standard (säljs dem fortfarande?:P)! Carbe; om du vill har pengar och känner att du kommer ha användning av programmet och tycker om att redigera tycker jag du ska köpa premiere pro. /Jesper 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.