jepser Postad 17 maj 2007 Postad 17 maj 2007 Hur skriver man att bilden vänds upp mot himmlen? Skriver man "Bilden vänds upp mot himmlen" ? // jesper 0 Citera
jbergman Postad 17 maj 2007 Postad 17 maj 2007 Du kanske skall börja med att läsa igenom din egen gamla tråd http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=12356 Om du har fler frågor besvarar jag dem gärna, men just den här frågan har du ställt förut, och jag ser inte poängen med att vi skall besvara den en gång till. /Jakob 0 Citera
gorse Postad 17 maj 2007 Postad 17 maj 2007 Tja, vi kan ju börja dividera en gång till om samma sak? Jag har inga problem att upprepa mig. Skriv bara "Himlen är blå, utan horisont, landskapsdetaljer eller synliga saker" så är det klart. Det är mycket svårt att filma detta utan att inte rikta kameran uppåt. 0 Citera
jimijames Postad 17 maj 2007 Postad 17 maj 2007 MAn kan skriva som föregånde talare/skrivare men lägga till "vi ser en blå himmel.." innan. 0 Citera
jepser Postad 17 maj 2007 Författare Postad 17 maj 2007 MAn kan skriva som föregånde talare/skrivare men lägga till "vi ser en blå himmel.." innan. Men det ska vara att bilden vänds upp mot himlen, och på himlen ska det finnas en speciel sak. Bilden kommer att vändas upp mot himlen, klippet ska inte börja i himlen... Så hur skriver man det?;) 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 17 maj 2007 Postad 17 maj 2007 Att kameran tiltar uppåt är en regiinstruktion. Är inte kamerarörelsen specifikt viktig för historien ska du inte skriva ut sådant. 0 Citera
jepser Postad 17 maj 2007 Författare Postad 17 maj 2007 Det är ju inte vikigt för historian, det förändrar ju klart inte en historia för att man tar bort en tiltning. Men det gör filmen bättre.. Ska jag skita i och skriva det och skriva det i storyboarden iställer? 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 17 maj 2007 Postad 17 maj 2007 Ja, om du vill göra det så "formellt" som möjligt. Bra att du lägger ned mycket tid på förarbete. Inte ofta man ser det. 0 Citera
jepser Postad 17 maj 2007 Författare Postad 17 maj 2007 Bra att du lägger ned mycket tid på förarbete. Inte ofta man ser det. hmm, då stöter man inte oftast på lika många problem under inspelningen när man har allt klart för sig;) Jag vet inte om jag är helt fel nu, är scenografi och att rita storyboard samma sak? 0 Citera
jonkanon Postad 17 maj 2007 Postad 17 maj 2007 Skippa "vi ser" Det är liksom underförstått när det gäller film. 0 Citera
jbergman Postad 17 maj 2007 Postad 17 maj 2007 Jag vet inte om jag är helt fel nu, är scenografi och att rita storyboard samma sak? Nätet är fullt av information som vem som helst kan leta upp. Man måste inte fråga om varenda liten grej. http://www.voodoofilm.org/ordlista/?term=scenografi /Jakob 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.