Gå till innehåll

Bästa filmen år 2003


Joel

Recommended Posts

Jag skulle säga Big Fish som bästa. Lost in Translation som näst bästa. Kill Bill som tredje och LOTR; Return of the king som fjärde. Sen har man ju ännu inte fått se mycket av det europeiska, brukar ju ta ett tag, men det börjar komma nu.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har aldrig riktigt diggat LOTR-filmerna.

Visst det är superhäftiga effekter..

Men vad hände med spänningen?

 

De bara går och går och kommer aldrig fram.

I tredje filmen så ville jag bara att de skulle slänga ner den där jävla ringen i lavan och gå hem, men det tog ta mig fan en hel timma för dom att göra det!

Kommer troligtvis aldrig att se de filmerna igen. Jag har sett alla tre.

Och jag kommer nog inte att se Hobbit, om Peter Jackson bestämmer sig för att göra en film på den.

 

Tror nog att hans King Kong-film kommer att bli ball ;)

 

Men bästa film 2003?

Big Fish tar in täten. Underbar och soft historia.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har inte sett Big Fish, får ta och göra det. Lost in Translation måste jag också se. Skulle egentligen se den med några tjejkompisar, men jag litade inte på dem så jag sa att vi skulle se De Utvalda istället. Big mistake.

 

Men jag står ändå fast vid att Konungens Återkomst är bästa filmen. Så jävla häftig. Inget slår den helt enkelt. Får se om Day after Tomorrow kommer i närheten.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är säker på att Day after Tomorrow inte kommer i närheten av Sagan om ringen. Jag hör inte till den skara som gillar och avgudar Sagan om ringen utan jag hör till den skara som somnar när jag ser på sagan om ringen men det är fortfarande en otroligt bra gjord film.

 

2003 års bästa film är Lost in translation, fast om man skall va riktigt svensk så kan man placera Lost In Translation under år 2004.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
  • 5 månader senare...

[citat=Daniel Hållquist]

 

Håller med Nisse ifrån Manpower. En fantastisk film (debut?)[/citat]

 

Du anar inte hur många gånger jag hört: Nisse från Manpower...men det är ju smickrande...:)

 

Alla fall bättre än nisse pisse päron pung, åh vad jag riktigt tycker illa om "Rena rama Rolf"...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...