frasimmat Posted April 27, 2007 Posted April 27, 2007 Hej jag behöver hjälp med att hitta ett gratis program för texter. kan nån hjälpa mej? tack på förhand 0 Quote
Film smurfen Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 Paint?! Det är gratis, och med lite arbete så kan du skapa texter där. Och sen lägga in i film och animera. :P Det använde jag i början. :) 0 Quote
carbe Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Paint?! Det är gratis, och med lite arbete så kan du skapa texter där. Och sen lägga in i film och animera. :P Det använde jag i början. :) Paint? :| Skojar du med mig eller? :) Photoshop är några miljoner gånger så bra som Paint. Paint sparar dessutom i sämre kvalité. 0 Quote
pld Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Paint? :| Skojar du med mig eller? :) Photoshop är några miljoner gånger så bra som Paint. Paint sparar dessutom i sämre kvalité. Men photoshop är inte gratis, det är paint!!! Som student kan du köpa photoshop elements för ca 550:- http://www.csn-kortet.se/rabatter_nationella.asp?id_rabatt_nationell=353&categoryid=46 1 Quote
carbe Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 550 kronor är otroligt billigt för ett sådant bra bildredigeringsprogram, så det tipsar jag dig om. 0 Quote
WinsaPro Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Hej jag behöver hjälp med att hitta ett gratis program för texter. kan nån hjälpa mej? tack på förhand Hade inte du Pinnacle 10 titanium edition? Vad är det för fel med den? 0 Quote
pld Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Hade inte du Pinnacle 10 titanium edition? Vad är det för fel med den? Man kan ju inte göra så jätte roliga texter i pinnacle och sedan är ju photoshop bra om man ska ha stillbilder i sin film. 0 Quote
jepser Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Windows movie maker är gratis och har ett antal olika funktioner med text... 0 Quote
carbe Posted May 1, 2007 Posted May 1, 2007 Ja, men Windows Movie Maker har inga bra funktioner för text. Det enda man kan göra är att tona upp text, rulla upp text och lite annat liknande som man kan göra i vilket redigeringsprogram som helst. 0 Quote
viktim Posted May 1, 2007 Posted May 1, 2007 Några bra gratisprogram: Gimp (bildhanteringsprogram, riktigt bra. Olika penslar kan man hämta från DeviantArt.com) VirtulDub (videoredigeringsprogram, finns fullt av effekter. Tex att stabilisera en skakig video) Audacity(ljudredigeringsprogram, här finns med fullt av olika effekter. Tex att förvränga rösten mm) Monkeyjam(stop-motionprogram, riktigt bra och enkelt för att vara gratis) Terragen(Landsskaps-program, här kan man göra riktigt snygga och trovärdiga landskapsbilder(dock så vet jag inte om det är helt gratis) men tror det iaf) och Carbe, Movie-maker duger ju skit bra för att göra eftertexter. Och texter överhuvudtaget. 0 Quote
frasimmat Posted May 16, 2007 Author Posted May 16, 2007 jag har inte råd att köpa någonting nu och jag redigerar i pinnacle och i det kan man inte göra några bra texter. Om man inte vill att det ska vara en halv milimeter :P per ord så måste man göra det i omgångar men jag ska nog försöka få pengar till photoshop... 0 Quote
frasimmat Posted May 16, 2007 Author Posted May 16, 2007 okej men det hör inte hit men hur kan man få tag på audacity viktim? 0 Quote
viktim Posted May 17, 2007 Posted May 17, 2007 alla dom programen som jag skrev upp, hittar du snabbt och enkelt genom att googla lite snabbt. Här är länk till Audacity http://audacity.sourceforge.net/ 0 Quote
jepser Posted May 19, 2007 Posted May 19, 2007 Ja, men Windows Movie Maker har inga bra funktioner för text. Det enda man kan göra är att tona upp text, rulla upp text och lite annat liknande som man kan göra i vilket redigeringsprogram som helst. Men det skulle ju vara gratis;) 0 Quote
viktim Posted May 19, 2007 Posted May 19, 2007 Ja, men Windows Movie Maker har inga bra funktioner för text. Det enda man kan göra är att tona upp text, rulla upp text och lite annat liknande som man kan göra i vilket redigeringsprogram som helst. Vad är det som fattas? är det inte just dom grejjerna som man mest vill ha? 0 Quote
jepser Posted May 19, 2007 Posted May 19, 2007 Håller med, och särskilt om det ska vara gratis;) 0 Quote
carbe Posted May 19, 2007 Posted May 19, 2007 och Carbe' date=' Movie-maker duger ju skit bra för att göra eftertexter. Och texter överhuvudtaget.[/quote'] Det tycker inte jag. Movie Makers texter alldeles för enkla och inte särskilt snygga. 0 Quote
jepser Posted May 19, 2007 Posted May 19, 2007 Klart, de är ju inte jätte grymma, men visa av de som finns i movie maker finns också i elements:) Men han frågade ju efter gratis program;) 0 Quote
frasimmat Posted August 4, 2007 Author Posted August 4, 2007 jag har köpt photo shop och ae och flash och lite annat så nu kan kan jag göra bra texter! tack för alla svar! 0 Quote
Recommended Posts