Gå till innehåll

Royaltyfri musik


mull

Recommended Posts

Halloj

 

Tänkte höra här ifall det finns några BRA sidor eller CD-skivor

med royaltyfri musik som ni kunde rekommendera. Med sidor

menar jag svenska hemsidor där man kan bläddra igenom olika

genres etc med musik...

 

Har inte hittat nåt vettigt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Freeplaymusic.com kan man ju tipsa om, men jag vill bara säja att alla som vill ha royaltyfri musik använder Freeplaymusic's musik.

 

Men Ufosxm hade ju annonserat om att han kan göra musik. Ufosxm är för övrigt med i teamet bakom De Svenska Tigrarna och har gjort denna otroliga låten: http://freddah.myftp.org/ufo/ufosbajs/ufosxm/flygplan_complete.mp3

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Jäääävligt Jävligt bra Ufosxm!

 

Du har alla rättigheter eller?.. så att du inte snor melodin nån stans o sen gör om det.. för man får visst inte ens göra så om man vill visa film i TV tex :(

 

Vilka program gör du musiken i?

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg att du pysslade med XM..

Jag är en av de få personerna som sitter hemma o lyssnar på gammal spel musik när jag kopplar av :D o .xm .mod är ju de flesta utav dom. Låtar på 20kb är väldigt nice :)

Fast det går ju göra riktigt proffsiga låtar i mod oxo för den delen, om man har andra samplingar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag snor aldrig melodier, om jag inte gör en remix som jag gjorde för några veckor sen med Britneys Toxic.

Jag snor aldrig melodier medvetet i alla fall. Men det kan väl hända att några toner liknar några andra toner i andra låtar. Det händer alla.

Ingen kan skapa något helt nytt. Alla toner har redan skrivits ner och utförts på ett eller annat sätt i flera kombinationer, om du förstår.

 

För att göra det kort så kan jag säga så här:

Nej jag snor inte någonting. Dock så samplar jag ganska mycket.

Jag gör min musik i Reason 2.0.

 

Och ProZ:

Spelmusik är najsigt. Har själv ett fett arkiv med C64-låtar som jag brukar ta fram då och då och njuta av.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Dark_Rhodez:

 

Jag har prövat fruity loops och jag gillar det inte alls.

Varför ska jag sluta använda reason när jag har vant mig vid det och när jag inte behöver nått annat? =)

Jag ser ingen som hellst anledning till att börja med fruity loops nu.

Inte ens för alla tusen vst-plugins.

Och nes-ljud det gör jag lätt med en av syntarna.

http://freddah.myftp.org/ufo/ufosbajs/ufosxm/nes.mp3

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 veckor senare...

Min server har varit nere ett antal gånger nu, eftersom det har regnat ganska mycket.

Jag har hemsidan på en gratisserver hos en kompis och hans pappa brukar dra ur sladdarna när det regnar och åskar.

 

Men oftast så funkar det som det ska, t.ex. nu!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillade din Terminator. Men det är väldigt likt... ja du vet. Är det tillräckligt olikt så det kan betraktas som ett eget verk? Om jag skulle använda det i en film, kommer inte folk tycka att jag snott musiken? (förutom att jag snott den av dig)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...