Jump to content

White Trash (10min)

MrZack

Recommended Posts

Beskrivning: Detta är det första pilotavsnitt till en serie som kommer att ligga ute på nätet. Den handlar om ett par människor som lever långt under vad vi kallar svensk standard. De försöker livnära sig på div. "köp o sälj" marknader. De har inte guld o gröna skogar, men det verkar må gott ändå.. det är äkta.

kan även passa på o säga att pga brist på tid o pengar, samt bra utrustning, så är det högst amatörmässigt! Dock hoppas vi göra en bättre pilotavsnitt längre fram!

varsågoda!

Direktlänk: http://www.trashcantv.com/webisode.html *ny länk

http://www.trashcantv.com/wtbild1.jpg

http://www.trashcantv.com/wtbild2.jpg

http://www.trashcantv.com/wtbild3.jpg

Format: MPEG

Längd: 10 min, 34 sek

Storlek: c:a 16mb (stream) och den funkar bra på Windows Media Player

Utrustning: Sony DCR-HC94 (kamra microfon där av det dåliga ljudet,(vind m.m)

Får jag fråga några frågor?

Hur många filmer har ni gjort?

Vad är det som är roligt så man vill fortsätta se filmen?

Och vad är handlingen?

Ni har tillgång till mycket saker framför allt bilar men ändå så blir det inget bra.

Planera innan ni gör något och försök att klippa bort eller inte filma tabbar, jag såg kamera mannen en gång i en bil ruta och mycket mycket mera.

Försök att göra den som kollar intresserad, i slutet börjar en bra låt men den tar slut några sekunder efter, gör så att ni tar den i filmen så det inte blir så tyst!

hm... Vad kan man säga...

Du ska nog jobba mycket mer med att försöka vecka intresse, berätta lite om dem du filmar, prata inte så mycket bakom kameran som dunu gjorde. Det lät bara fruktansvärt dåligt och amatörmässigt. Fotot var väll okej, förutom då dem tabbar som fanns här och var (som tidigare inlägg påpekat redan).

Du måste ju komma ihåg att vi som tittar vet ingenting om människorna du filmar och antagligen vill vi veta det, utan att behöva se hela serien för grundfakta om dem! Jag kan kort och gott säga att om jag hade sett detta program på tv:n så hade det gått otroligt kort tid innan jag bytade kanal, just eftersom den väkte inget intresse. Det enda på hela filmen som riktigt fångade mitt intresse och som jag tyckte var bra och snyggt, det var precis introt i början. Då när man såg bilen köra över vägen och titeln på programet kom fram.

Varför påstår du att karaktärerna lever under svensk standard, dem såg ju helt okej ut... Dem kanske trivs med att vara skitiga och är snåla nog för att inte byta bil och lata nog för att inte skaffa jobb:p (lite background story hade varit väldigt bra att ha med i filmen)

vad bra att jag gjorde dig nyfiken iallfall..: )

ja..kamramanen syns, jag vet..dåligt. håller med. det finns även vind ljud som jag stör mig grymt mycket på.. men det var handykamramicrofon..ursh!

Jag vill visa en annan del av Sverige med denna serie, något man i stort sett aldrig ser, varken på tv eller i filmer. Detta finns, många lever så här i även i Sverige. (dock är detta inte en dokumäntär!)

"Ni har tillgång till mycket saker framför allt bilar..."

svar: Vi har tillgång till det, ja! och kommer att användas flitit i senare avsnitt. : )

och humor..ja humor är ju högst personligt, det andra skrattar åt, skrattar andra inte åt.

det finns en anledning till att det finns tysta "områden" i filmen, vi vill ha det lite lågmälda ibörjan... även om det allt annat att det kommer att vara lågmält iframtiden.

och låten i slutet är ett mysterium, den är längre men av någon anledning vill inte renderingen ha med mer.. det är konstigt, kan inte förstå varför.

och frågan på hur många filmer jag har gjort och varit med på? säkert över hundra stycken nu... långfilmer som novellfilmer, till kortfilmer, även vunnit filmtävlingar... och så kan jag inte göra bättre än så här? (haha) men jag vill bara ha reaktioner på det.. tankar o funderingar, och jag lovar de "rikiga" avsnitten kommer o vara ett antal smäpp bättre..: )

hoppas det var svar på dina frågor.. ställ gärna följfrågor om du har några såna!

med vänliga hälsningar

/Gustaf

Känns som tragiska människor à la Torsk på tallin. samma video-look och dokumentärfilmskänsla. men så vidare bra vet jag inte om jag tyckte det var. känns som de andra sagt att ni behöver koncetrera er mer på berättandet och storyn. annars kändes skådisarna ganska säkra.

(ska säga att jag inte såg hela utan hoppade lite men fattade samanhanget)

Iden kan vara bra men tror ni måset ta det tillbaka till skrivbordet och "hitta" er historia.

alright!

historien känns det som jag har, men mitt problem i det här fallet är någ att jag har börjat lite för mycket "mitt i" i handling!

jag ska göra om det hela!

tackar för komentarerna, har trots allt varit till hjälp för mig! : ) har "tänkt om"

och frågan på hur många filmer jag har gjort och varit med på? säkert över hundra stycken nu... långfilmer som novellfilmer, till kortfilmer, även vunnit filmtävlingar... och så kan jag inte göra bättre än så här? (haha) men jag vill bara ha reaktioner på det.. tankar o funderingar, och jag lovar de "rikiga" avsnitten kommer o vara ett antal smäpp bättre.

Skulle du kunna ge mig en länk till någon film så skulle jag kunna jämföra filmen med andra och säga saker som kanske var bra med den andra och tvärtom.

/Erik

Mannen, vad har hänt?!! Dem två där var ju jäkligt snygga (kanske lite brist på handling där med, men, men). Man tror ju inte att det är samma person som gjort filmerna!

Lyd detta råd: titta tillbaka på dem filmer du redan gjort och titta vad som var bra och vad som du behöver bli bättre på (analysera verkligen dina filmer). Och sen använd dig av din gamla teknik, tillsätt lite nya knep, lägg allt i en mixer, tryck på, sen av. Wolá! Nu har du en bra film!

Kom ihåg att man alltid ska lära sig av sina misstag, och förbättra sig själv hela tiden, inte tvärtom!

haha.. jag skrev ganska tydligt iförsta inlägget att detta inte var något mästerverk direkt (White Trash) och högst amatörmässig!.. utan mer efter tankar kring själva ideen.. haha ska lyda dina goda råd speciellt "background story" till den andra pilotavsnittet : )

viktigt att på peka är att jag inte är själv om filmen "Fångar" utan är gjord av EyeCatcher Entertainment ( http://www.eyecatcher.se ) vilket jag är en del av.

• 2 weeks later...

Vissa vinklar var mycket bra filmade. Men ljudet var helkasst, jag hörde gott och tydligt alla ljud förutom rösterna, och var tvungen att ta på mig hörlurar för att höra något.

Kan inte påstå att jag tyckte om den så jättemycket, eftersom jag inte förstod om det skulle vara en komedi eller dokumentär..

Hoppas dock att det förbättras så man blir positivt överraskad nästa gång!

ajt!

tycker själv detta är långt ifrån det bästa jag har gjort.. men kamra mic o högvind går oftas inte så bra ihopp... jag hoppas du kommer o gilla de andra avsnitten bättre jobbar just nu att få teknikstöd ifrån Film i värmland

och har en hel del intressanta musik rättighetern till serien.. dock helt näst intill okända band i sverige, men en del av planen är att även vi svenskar ska få upp hörona..: ) dessa är klara:

-Acroma, ett av mina top 3 band!

-Old Machine, ett band ifrån Brazilien, mycket bra!

-DJ Drunken Master (DJDM), gjort en massa musik till stora amerikanska tv kanaler samt till matrix och tv-spel.

-fler band är förhoppningsviss på väg.. hoppas på Dusty Fingers.

Gustaf

/trashcantv.com

• 4 months later...