Gå till innehåll

Det bästa slut mina ögon har skådat


Najka

Recommended Posts

Såg "Crank" igår som handlar om Chev Chelios som måste hålla adrenalinet uppe för att överleva.

Jag tyckte att filmen var mycket bra och en smart idé till en film. När man sett den får man själv sådant rus och vill bara ut och springa,hoppa över hus,skjuta på folk,ringa i mobilen väldigt fort!

Och nu till slutet. Det är verkligen det bästa slut jag har sett i hela mitt liv. Jag ska inte berätta slutet för de som inte sett filmen så, men ni som HAR kan ju kommentera.

;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Här är slutet för er som glömt: http://www.youtube.com/watch?v=mnM64N-JH7M, men se för fasen inte enbart slutet om ni inte sett filmen.

 

Filmen är jäkligt bra, har på nåt sätt hamnat på min favvolista, gillar såna här skruvade idéer. Sen är Jason Statham en favoritskådis också. Slutet är häftigt, men det är inte jättesnyggt utfört.

 

 

Kroppens krasch ner i bilen är inte särskilt väl utfört och slutklämmen skulle bli lika effektfull utan hans blick in i kameran. Crash in i bilen - slut. Hade varit bättre. Då hade det sett snyggare ut också.

 

 

Slut jag blivit imponerade av nyligen är "The Life of David Gale" och det absoluta favoritslutet är från "The Game". "Lock Stock and two Smoking Barrels" har också ett underbart slut på en underbar film.

Länk till kommentar
Share on other sites

Slut jag blivit imponerade av nyligen är "The Life of David Gale".

 

Jag kunde aldrig förstå varför man avslutade en så annars övertygande film med ett så (i min personliga mening) ostigt stinkande slut.

 

Konventionella koncept såsom "bilen-som-stannar-i-filmens-klimax" har jag aldrig gillat.

 

Slut som lyfter filmer finns det gott om; en annan med t.e.x Kevin Spacey är ju såklart The Usual Suspects.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ett slut som gjorde mycket stor inverkan på mig var Le Grand Bleu, så mycket att jag undrar om jag vågar se filmen igen...

 

Annars har vi sluten i japanska Mindgame eller Millenium Actress där hjärnan i princip tiltat totalt och man bara sitter gapande och måste invänta hela eftertexten för att återhämta mig från vad jag uppfattat som det närmaste totala LSD-tripp jag någonsin varit...

 

Eller så har vi ju den klassiska tears in rain-monologen av rutger hauer i slutet av BladeRunner (när kommer 4disc-final cut???)...

 

I min erfarenhet så brister både se7en och 6e sinnet i att när man sett filmen en gång så är det ingen chock längre... när jag såg se7en sist så var den nästan tråkig... Och efter att ha sett Unbreakable och 6e sinnet så anade jag ett mönster och långt innan slutet av the Village så hade jag gissat mig till vad som skulle vara chockarna (det gjorde dock Lady in the Water till en glad överraskning eftersom han där lämnade sin formel;)). The Usual Suspects kändes förvånansvärt tam sist jag såg den. Nä, så fort ett slut lever helt på att publiken inte får ha hört rykten innan de ser filmen så faller det pladask för mig...

 

Däremot ett slut som i Gode Onde Fule av Leone som håller min uppmärksamhet totalt under hela sista akten (säger jag som om den inte gjorde det under resten av filmen;)) där börjar vi snacka om slut!

 

För att återgå lite till topic... Jag har ju inte sett Crank (blir nog ett besök till hemmakvällsbutiken igen;)) men jag gillade Statham i Transporter, dock så har jag varit lite försiktig med att hyra uppföljaren. Det jag gillade där var att Luc Bessons lekfullhet lyste igenom mer än vanligt i hans icke-regi-filmer. Men det kan ju även bero på att dom importerade en riktig finlirare från hongkong, Corey Yuen för regin.

 

Nä, det får kanske till å bli en Statham-kväll med både Transporter2 och Crank. Det lilla jag läst om Crank lät som en intressant twist på hela gammla "Går du under gränsen så dör du"-Speed-temat. Och om filmen är åtminstånde hyffsad så kan jag ju sätta hjärnan i lämpligt läge och bara njuta av ett par timmars härlig action-thriller om det är det den ger.

 

Nä, får väl som sagt återkomma (om nu någon bryr sig:p)

Länk till kommentar
Share on other sites

 

De e ju ett oväntat slut för man tror att han ska fixa motgiftet ända tills han börjar falla ur helikoptern, då tänker man: om han lyckas ta sej ur den här knipan så kommer den här filmen suga mer kuk än MacGyver, skönt att han dör i vilket fall.

 

 

Tycker filmen är jävligt schysst rakt igenom förutom att den e så jävla gradad.

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg den igår... jeddrans vilken skön film:D... och jo slutet var ju riktigt fint också... inte det bästa jag någonsin skådat... men definitivt ett av dom bättre, och vid det laget började jag nästan gissa till att just den skulle komma. Men men, den var ju i stil med resten av filmen så det var ju lugnt...

 

Blev glatt överraskad också när jag kikade in i imdb's "technical specs" sida och såg som jag misstänkt att det var ett digitalt projekt, men att det skulle varit DV hade jag inte väntat mig (förutom ett visst klipp som stod ut ur mängden med ett knepigt video-flyt), allt mellan 480p till 1080p. Och för en sådan här film är det ju för mig inget problem att den är gradad up the wazoo, Liksom en annan digital favorit, Godzilla Final Wars...

 

 

gillade verkligen att han tog sig tid att ringa flickvännen på väg ner :p påminner mig om slutet i Battle Royale

när dom skjutit rektorn snackat lite, sen ringer telefonen, Kitano (rektorn) kliver då helt sonika upp, går iväg till telefonen, blödandes som en stucken gris. Han snackar med sin dotter som skäller ut honom. Lägger på luren. Äter den sista kakan. Och SEN dör han:D så härligt over the top!

ville bara se om man kan nästla spoilertaggar:p

kan inte någon testa att skriva en "choose your own adventure" med den här funktionen?... sorry nu blev det lite off topic och antalet spoiler börjar bli löjligt:p

 

 

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg "Crank" igår som handlar om Chev Chelios som måste hålla adrenalinet uppe för att överleva.

Jag tyckte att filmen var mycket bra och en smart idé till en film. När man sett den får man själv sådant rus och vill bara ut och springa,hoppa över hus,skjuta på folk,ringa i mobilen väldigt fort!

Och nu till slutet. Det är verkligen det bästa slut jag har sett i hela mitt liv. Jag ska inte berätta slutet för de som inte sett filmen så, men ni som HAR kan ju kommentera.

;)

 

Sanslöst jävla jobbig film att kolla alltså. Tror jag orkade de första 10 minuterna innan jag bestämde mig för att skjuta upp den på obestämd tid. Tror inte jag kommer orka se den om den inte redan visas på TVn och fjärrkontrollen är utanför min slippa-ta-sig-up-range.

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg den igår. Mer speedad film får man leta efter. Och klippet när killen skjuter den stackars gröna burfågeln var fantastiskt skoj! Kul film, med ett slut som väl inte precis tog andan ur mig... Men den sista scenen var skön.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tyckte Crank skulle passa mycket bättre som en kortfilm på kanske 1 timme, när det var 30 min kvar tyckte jag allting spårade ur och ville stänga av, riktigt riktigt hypad film.

 

Jag tycker personligen att det är det som lite är charmen med filmen, att den är så hypad. Slutet, eller mer slutsekvenserna (skottlossningen) är ganska...skumma, men underhållande att kolla på. Någon annan kanske kan utveckla...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag såg Crank i höstas nån gång. Fantastisk rulle. Jag satt själv i biofåtöljen med en puls på 190. Skönt B-filmsstuk (även tekniskt, på bio syns det tydligt att det är filmat på video + de tramsiga texterna och Google Earth gör också lite hemmagjord känsla).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...