Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skulle behöva hjälp med ett litet problem. Det är så att jag filmar med dvd-kamera och redigerar i Adobe Premiere Elements 3.0. Ljudet på klippen fungerar alldeles utmärkt när det spelas upp i kameran eller i t ex. VLC eller Windows Media Player, men när jag ska redigera så är det bara de första sekunderna som spelas upp om och om igen, och allt annat ljud försvinner. Någon som vet varför och vad man kan göra åt saken?

Posted
...men när jag ska redigera så är det bara de första sekunderna som spelas upp om och om igen, och allt annat ljud försvinner.

Har du provat att skapa ett helt nytt Project och testat med samma klipp där?

Posted
Ja, jag har testat med 9384938473 olika klipp i 34978349 olika projekt...

Ok, har du provat något av dom 9384938473 klippen i ett (1) Project på en annan dator?

Det bästa är faktiskt att göra sig av med DVD-kameran och skaffa en DV-kamera då samtliga DVD-kameror och videoredigering är en väldigt dålig kombination, som du märkt. :)

Posted

Har inte med själva datorn att göra. Det har fungerat EN gång tidigare. Har ingen aning om hur.

Det är meningen att Adobe Premiere Elements ska vara kompatibelt med dvd, vilket det också är men nu är det nåt ***** lagg.

Har tillgång till både dv och dvd men jag föredrar dvd då det är MYCKET skönare, lättare och bättre (enligt mig).

Posted
Det har fungerat EN gång tidigare. Har ingen aning om hur.

- Vad filmar kameran, PAL eller NTSC?

- Vad tar du in materialet i för Project, PAL eller NTSC?

Posted

Att ljudet försvinner kan bero på att hårddisken i datorn är full.

Jag gjorde en flygfilm, helt plötsligt i projektet när jag kolla försvan ljudet, jag kolla hårddisket och såg att den var så gått som full, jag ränsade onödiga saker i datorn och sen importera jag klippet igen, och då funka det..

Kolla om minnet i din dator är fullt, om det är det kan du ju testa det jag skrivit...

// Jesper

Posted

Nej, det finns hur mycket utrymme som helst kvar på datorn. Jag har gjort om det hur många gånger som helst nu, samma sak varje gång :(

• 4 weeks later...
Posted

BUMP på det här, fast inte exakt samma problem!

Har konverterat en flashfilm från Youtube (MLK "I Have a Dream"-tal, om någon är nyfiken) och tänkte använda ett brottsstycke från den. Konverterat med Super! till Quicktime movie (.264) och 128 bit AAC. Funkar kanon i både VLC och Quicktime, men i PP(2.0) så får jag bara ljud de första sekunderna på klippet. Renderar jag så kvarstår problemet.

Någon som haft motsvarande / liknande problem? Jag börjar undra om PP inte lirar så bra med AAC möjligen?

//Petter