Gå till innehåll

överviktiga skådisar


policy

Recommended Posts

Hej ställer den här frågan endast för att jag är nyfiken:P Men hur gör man om man vill ha tag på skådisar som är Överviktiga, eller liknande typ bränskadade osv. Alltså om man int evill sminka utan om man vill ha riktiga.

 

För det är ju inte dirket så att man går pp till en överviktig och säger att man behöver en tjock tjej i sin film och frågar om hon vill vara med. (Risk för att få handväskan i huvudet)

 

Ta min stor feta kärlek som exempel där hade fanns det en massa överviktiga personer med, finns det någon speciell skådisbyrå som har såna skådisar eller ringer man bara runt och hör av olika byråer om de har en sådan skådis?

 

PS behöver inte vara just överviktiga men någon sorts socialt handikapp som kanske är känsligt att prata om.

Länk till kommentar
Share on other sites

Såk nyligen en annons där ett produktionsbolag sökte en överviktig kille på 16-18 år. Tycker man det är känsligt att "erkänna" att man är tjock är man nog inte rätt person för rollen.

 

Men visst kan det vara jobbigt att fråga. Tänkte senast på detta när jag såg serien "Poliser", för er som sett den; Rolfs unge spelar ju överviktig, mobbad, ful osv. Hur kul kan det vara att spela den rollen?

Länk till kommentar
Share on other sites

Bara jag som tänker på hurley i lost? Men när den "fete" får höra om filmen så lär han ju inse att han blir intagen bara för att han är "tjock och ful".....

 

Det är lite samma sak som i min stora feta kärlek, för där måste ju skådespelarna ändå föstå att de är där för att de har ett sådant utsende, eller?

 

Klart att det inte är bara därför men iaf...

Länk till kommentar
Share on other sites

På tal om udda karaktärer så är det faktiskt så att castarna skriver i sina annonser lite fint formulerat exakt vad de söker.

 

Om någon har sett Bellman förr förra julen så är alla som har små roller och alla statister förfallna och saknar tänder och ser förfallna ut. Det tog lite tid att hitta de medverkanden men det gick.

 

Vill man ha en överviktig så person så är det bara skriva det i sin annons. De flesta av de som är lite runda i kanten är nöjda med sin figur så…..

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

PENGAR!!!

 

De vill bli kända, så att de kan betala sin fettavsugning...inget illa menat men om jag varit överviktig skulle jag ha tänkt på de ;)

 

Kolla bara på Peter Jackson, när han blev känd gick han ner i vikt...kanske inte just genom fettsugning men..eh... ja...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
PENGAR!!!

 

De vill bli kända, så att de kan betala sin fettavsugning...inget illa menat men om jag varit överviktig skulle jag ha tänkt på de ;)

 

Kolla bara på Peter Jackson, när han blev känd gick han ner i vikt...kanske inte just genom fettsugning men..eh... ja...

 

Vem har sagt att alla överviktiga vill göra fettsugning ?

Hmm.. man kanske vill vara mullig och gullig.

Låt dom pinnsmala kärringarna på filmerna vara med i din film och ge dom pengar så dom kan köpa lite mat istället !

 

Orealistiska arslen

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag försöker förstå, men jag kan inte för mitt liv begripa vad den kommentaren syftar på.

 

 

Som sagt, jag försöker, men va?

 

/Jakob

 

Man är rätt orealistisk om man tror att alla som är lite mullig/överviktig vill göra en fettsugning. Välkommen ner på jorden, vem som nu skrev det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...