nisse Postad 19 januari 2007 Postad 19 januari 2007 Ägghuvudets Badrum Fredrik är en vanlig 16 årig kille som börjat på gymnasiet. Han bor i en etta ensam och snart avslöjas att han är mobbad. Hans mor och lärare har inte tid med honom och utfrysningen fortsätter. Men en kväll går allt överstyr… http://serv2.imagehigh.com/imgss/4847458_agg-fredrik01.jpg http://serv2.imagehigh.com/imgss/4847460_agg-fredrik02.jpg http://serv2.imagehigh.com/imgss/4847461_agg-fredrik03.jpg Format: Stream Längd: 25:23 Storlek: Okänd Se filmen gratis på Glimz.net: Ägghuvudets Badrum Kommentera gärna :) 0 Citera
Tomtebo Postad 19 januari 2007 Postad 19 januari 2007 Sådär jag. Nu har jag sett hela filmen! Bra gjort måste jag säga. tyckte det var bland dom bättre jag har sett här. Dessutom fick du mig att bli så jävla sur på idioterna i filmen. bra gjort! 0 Citera
nisse Postad 20 januari 2007 Författare Postad 20 januari 2007 Sådär jag. Nu har jag sett hela filmen! Bra gjort måste jag säga. tyckte det var bland dom bättre jag har sett här. Dessutom fick du mig att bli så jävla sur på idioterna i filmen. bra gjort! Tack så mycket - det värmde... :) 0 Citera
jernby film Postad 20 januari 2007 Postad 20 januari 2007 Jadu....en film i proffsklass tycker jag. Finns egentligren ingen kritik från min sida. Ljudet i så fall...men beror säkert på hur filmen visas. Hur blir den på TV i dvd-spelare? Det typiska digitala känsliga ljudet slår igenom i biblioteket och i matsalen, tal och bakgrund. Läraren(med glasögon)perfekt skådespelare :) Om denna skulle sändas på TV som kortfilm skulle jag INTE tolka den som amatörfilm. Himla bra med andra ord ;) /nils 0 Citera
e93mw Postad 20 januari 2007 Postad 20 januari 2007 En film som väcker känslor, och det är ju meningen med film. Bättre än de flesta kortfilmer jag sett på SVT. Bortsett från några enstaka passager så har filmen en ton som träffar väldigt rätt. Har du gjort fler filmer? 0 Citera
nisse Postad 20 januari 2007 Författare Postad 20 januari 2007 Roligt att du tycker om den... Ljudet i så fall...men beror säkert på hur filmen visas. Hur blir den på TV i dvd-spelare? Det typiska digitala känsliga ljudet slår igenom i biblioteket och i matsalen, tal och bakgrund. /nils Ljudet är inte speciellt bra genomgående i filmen och jag kom på att jag lagt upp fel version på glimz. Filmen är desamma men ljudet är lite bättre... Tack för att du gjorde mig uppmärksam på detta... ska försöka ersätta filmen men då kommer det ta ett tag innan den dyker upp igen... 0 Citera
_nemo_ Postad 20 januari 2007 Postad 20 januari 2007 Hej hå, då kommer jag nu då och vill såga filmen. Ljudet, men det säger du ju att det är pga fel version upplagd. Dåså. Historien! Det viktigaste av ALLT. Och denna är så extremt tråkig. Hur många gånger har man inte sett den? Är du säker på att denna gjorts 2002 och inte 1992? För jag tyckte det var precis som en brevfilm till bullen, fast 20 minuter längre än vanligt. Hur kom du att tänka på att göra denna film? "Jag ska göra en film om en kille som är mobbad och som till slut tar självmord. Men för att förnya "genren" ska jag låta han överleva och byta skola........." Varför bor han ensam?? Varför bor han inte med sin mamma och sina småsyrror? Var du tvungen att ha en färgad som den jävligaste av de alla? Dialogen är extremt dålig på vissa ställen. Självmordet i slutet är så O-orginellt så det finns inte, spelar ingen roll att han överlevde. Gjorde det nästan ännu onödigare att ha med. För långa klipp, alldeles för många scener som inte fyllde något syfte. När han stod och pratade om den italienske konstnären(?) ville jag bara stänga av. Dåligt manus, dålig regi, dålig klippning, dåligt ljud och dåliga (de flesta) skådisar. Bra foto och ljus. Gillar titeln. Ledsen att jag låter så hård. Jag är bara ärlig. Men hey, jag kollade på alla 25 minuter. De flesta filmerna här på forumet brukar jag stänga av efter 1 min. 0 Citera
nisse Postad 20 januari 2007 Författare Postad 20 januari 2007 Tack så mycket e93mw för dina fina ord :) Har du gjort fler filmer? Jag har gjort två till film: Liksom, Bara, Typ och Minnen av Kurt (2005), som jag kommer att lägga upp på Glimz.net, men det kommer kanske att dröja ett tag. Och nemo - gör själv en bättre film för 2000:- vilket var filmens totala budget :) Vi har alla olika filmsmak och självklart respekterar jag din åsikt, och att du är ärlig är guld värt... tack för det... Varför bor han ensam?? Varför bor han inte med sin mamma och sina småsyrror? Jag ville ha honom isolerad, men även var det för att jag hade en kompis som hade flyttat in till stan för att gå på gymnasiet och det var i hans etta som vi ofta använde när vi brukade filma... Var du tvungen att ha en färgad som den jävligaste av de alla? Det var inget jag någonsin reflekterade om (och jag är ärlig)... använde honom för jag visste att han skulle göra ett bra jobb... var även en av mina klasskompisar... - Dialogen är extremt dålig på vissa ställen. - Självmordet i slutet är så O-orginellt så det finns inte, spelar ingen roll att han överlevde. Gjorde det nästan ännu onödigare att ha med. - För långa klipp, alldeles för många scener som inte fyllde något syfte. När han stod och pratade om den italienske konstnären(?) ville jag bara stänga av. - Dåligt manus, dålig regi, dålig klippning, dåligt ljud och dåliga (de flesta) skådisar. Tycker du ja! Bra foto och ljus. All cred till Peter Dahlgren - Pace här på forumet. 0 Citera
_nemo_ Postad 20 januari 2007 Postad 20 januari 2007 Och nemo - gör själv en bättre film för 2000:- vilket var filmens totala budget :) Äh, jag kan göra bättre film för 0 kr. Seriöst. Och det tror jag att du med kan göra om du har en bättre historia. Tycker du ja! Japp, det tycker jag :) All cred till Peter Dahlgren - Pace här på forumet. Yay, go Pace! 0 Citera
nisse Postad 13 februari 2007 Författare Postad 13 februari 2007 NU ÄR FILMEN UPPLAGD IGEN! Se filmen gratis på Glimz.net: Ägghuvudets Badrum Kommentera mycket gärna :) 0 Citera
Swe__ Postad 13 februari 2007 Postad 13 februari 2007 Var du tvungen att ha en färgad som den jävligaste av de alla? Ärligt? hahaha, vad är skillnaden mellan att ha en färgad jämtemot en ickefärgad? Rasism och skillnad mellan hudfärger jobbar vi väl emot? :p Förstår mig inte på det här 0 Citera
Henrik Nygren Postad 13 februari 2007 Postad 13 februari 2007 Nah, håller med Swe_. Men för fan, jag kan inte se på filmen eftersom jag bara har 0,25 Mbit... Glimz har tydligen nån slags spärr :S Lägg upp den på YouTube eller nåt :( 0 Citera
nisse Postad 13 februari 2007 Författare Postad 13 februari 2007 Lägg upp den på YouTube eller nåt :( Jag skulle gissa att det inte skulle funka för det är väl nån gräns på 100mb på YouTube. Filmen är ju nästan en halv timme lång och kvalién skulle då bli väldigt dålig... 0 Citera
_nemo_ Postad 14 februari 2007 Postad 14 februari 2007 Ärligt? hahaha, vad är skillnaden mellan att ha en färgad jämtemot en ickefärgad? Rasism och skillnad mellan hudfärger jobbar vi väl emot? :p Förstår mig inte på det här Hmmm, tänkte egentligen inte ens svara på det här eftersom jag tycker det är ganska uppenbart varför man SKA tänka på vem som passar bra för en viss roll. Jag anklagar absolut inte Nisse för att vara rasist, utan jag anklagar honom för att vara klichéanvändare. Hela filmen är så kliché som det kan bli. 0 Citera
nisse Postad 14 februari 2007 Författare Postad 14 februari 2007 Hmmm, tänkte egentligen inte ens svara på det här eftersom jag tycker det är ganska uppenbart varför man SKA tänka på vem som passar bra för en viss roll. Fattar du inte nyansen att det är du som framstår som rasism för att du har fördomar (vilket vi självklart alla har). Det handlar inte om hudfärg och har ALDRIG GJORT DET utan det är du som dragit upp det. Det handlar om en mobbad killes ångest... (oj nu lät det väldigt pretto)... Hela filmen är så kliché som det kan bli. Filmen vore kliché om killen fick sin hämnd och tjejen i slutet. Nemo, det kanske är bäst om du håller dig till ditt knark och dina strumpor istället. 0 Citera
_nemo_ Postad 14 februari 2007 Postad 14 februari 2007 Fattar du inte nyansen att det är du som framstår som rasism för att du har fördomar (vilket vi självklart alla har). Det handlar inte om hudfärg och har ALDRIG GJORT DET utan det är du som dragit upp det. På vilket sätt framstår jag som rasist?? Du har inte en aning om vad du pratar om. Det handlar väl om sunt förnuft. Det handlar om en mobbad killes ångest... (oj nu lät det väldigt pretto)... pretto och kliché. Nemo, det kanske är bäst om du håller dig till ditt knark och dina strumpor istället. Hohoho. Lär dig ta kritik................... Om du vill så kan jag ljuga för att du ska bli glad. Otroligt gripande och orginellt. Mycket bättre än allt jag sett på TV. Borde få en oscarsnominering!!! 0 Citera
nisse Postad 14 februari 2007 Författare Postad 14 februari 2007 Hohoho. Lär dig ta kritik................... Konstruktiv kritik, tack! 0 Citera
_nemo_ Postad 14 februari 2007 Postad 14 februari 2007 Konstruktiv kritik, tack! Precis det du fått av mig till viss del. Hursomhelst, nu ska jag hålla mig till mitt knark och strumpor så kan du bada i dina klichéer. 0 Citera
nisse Postad 14 februari 2007 Författare Postad 14 februari 2007 Hursomhelst, nu ska jag hålla mig till mitt knark och strumpor så kan du bada i dina klichéer. Det är skönt att bada... och duscha men jag har ingen dusch, så jag får väl bada. Otroligt gripande och orginellt. Mycket bättre än allt jag sett på TV. Borde få en oscarsnominering!!! Tack så mycket, nu är vi vänner igen :) 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 14 februari 2007 Postad 14 februari 2007 På vilket sätt framstår jag som rasist?? Du har inte en aning om vad du pratar om. Det handlar väl om sunt förnuft. Det Nisse menade var väl att det bara är du som såg det "rasistiska", medan han aldrig ens reflekterat över att det är en mörk kille. Så tolkade jag det iallafall, men Nisse försvarade sig visserligen inte. Tråkigt med massa påhopp. Att Nisse försvarar filmen är såklart inte kostigt, det är såklart tråkigt att någon ska rabbla upp saker som är dåligt utan att ge någon motivering. Klichéer kan gå hem, väldigt ofta skulle jag vilja säga, det är väl det enda nutida svensk film består av i stort sätt. _nemo_ gillar inte Nisses film. Fine, let's move on. 0 Citera
nisse Postad 14 februari 2007 Författare Postad 14 februari 2007 Det Nisse menade var väl att det bara är du som såg det "rasistiska", medan han aldrig ens reflekterat över att det är en mörk kille. Så tolkade jag det iallafall, men Nisse försvarade sig visserligen inte. Det var självklart så jag menade, och förstår att min formulering blev missvisande… Ansåg det även inte värt mödan att förklara då allt ändå bara mynnade ut som redan sagt i påhopp – fel av mig. Sorry! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.